  • 1. Data: 2012-04-09 16:06:03
    Temat: Jak to dziala - telefon - program TVP
    Od: Telemach <t...@g...com>

    Jak wiecie lub nie jest taki program "Jak to dziala" emitowany w
    panstwowej telewizji,
    w zeszlym roku byla emisja o telefonie, tym stacjonarnym jak i
    komorkowym.
    Kto nie widzial moze obejrzec tutaj

    http://www.tvp.pl/vod/audycje/wiedza/jak-to-dziala/w
    ideo/telefon-komorkowy-odc-9/5633716

    moim zdaniem poziom ponizej gimnazjum; to nie to co programy
    popularnonaukowe robione 'kiedys'

    wlasnie z tego powodu jak zauwazylem osoby przygotowujace program
    merytorycznie nie sprawdzily
    materialow zrodlowych i p. Brzozka przekazal widzom informacje
    popularne jednak nieprawdziwe

    napisalem do redakcji informujac miedzy innymi o tym ze nieprawda jest
    ze to Bell byl wynalazca telefonu i mikrofonu weglowego (a bynajmniej
    nie byl oficjalnie uznany za pierwszego ktory tego dokonal ) oraz ze
    przeprowadzil pierwsza rozmowe telefoniczna; dostarczylem rowniez
    zrodla na ktore sie powoluje;

    dlugo dlugo nic az tu po raptem 4 miesiach przyszla odpowiedz od pana
    Brzozki ktorego uwazam za osobe publiczna wiec udostepnie fragment
    jego listu

    "Niestety czas programu jest ograniczony, a co za tym idzie skupianie
    sie na kontrowersjach patentowych odwróciloby uwage widza od
    zasadniczego zagadnienia. Ale podzielam panskie uwagi i postaram sie w
    przyszlosci poruszyc je na antenie."

    czyli w elegancki sposob zostalem spuszczony na drzewo (czego sie
    oczywiscie spodziewalem) i jak widac sprostowania faktow redakcja nie
    umiescila i pewnie nie umiesci pomimo ze sugerowalem ze mozna to
    zrobic przeciez w internecie na stronie poswieconej temu programowi;
    chyba ze za kolejnych pare miesiecy doczekam sie kolejnego listu o
    czym postaram sie poinformowac

    tak przy okazji to dziwi mnie zachowanie dyrektora muzeum techniki w
    Warszawie; tam byl realizowany program wiec myslalem ze dyrektor
    naprostuje ich troche w kwestii historii ale i tutaj sprawa jest
    martwa bo kiedy lata temu rozmawialem z tym dyrektorem osobiscie,
    potem dostarczylem mu konkretne materialy a on obiecal listownie sie
    tym zajac to do dzisiaj ani ta sprawa ani bledy w aktualnej
    ekspozycji nie zostaly poprawione; coz, widac inne sprawy maja wiekszy
    priorytet a prawda jest malo istotna tak dlugo jak ludzie kupuja
    bilety i ogladaja reklamy w telewizji

    - Telemach -

  • 2. Data: 2012-04-09 17:52:13
    Temat: Re: Jak to dziala - telefon - program TVP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Apr 2012 07:06:03 -0700 (PDT), Telemach napisał(a):
    > http://www.tvp.pl/vod/audycje/wiedza/jak-to-dziala/w
    ideo/telefon-komorkowy-odc-9/5633716
    > moim zdaniem poziom ponizej gimnazjum; to nie to co programy
    > popularnonaukowe robione 'kiedys'

    Ale coz chcesz - dzialanie komorki mozna wyjasnic w 2 minuty, albo w
    dowolnie dluzszym czasie wchodzac na kolejne etapy wykraczajace poza poziom
    przecietnego widza.

    A tak zrobili program historyczno-naukowy, ktory przez pol godziny pokazuje
    widzom ciekawostki.

> [...]
    > przyszlosci poruszyc je na antenie."
    > czyli w elegancki sposob zostalem spuszczony na drzewo

    Coz chcesz - telewizja ma przyciagac widzow i sprzedawac reklamy a nie
    wchodzic w polemike z powszechnie uznanymi zrodlami.
    Aczkolwiek ... "kto naprawde wynalazl telefon" brzmi interesujaco.

    Napisz konspekt w stylu sensacyjnym - tyle tych telewizji - moze ktoras
    kupi. Nie polska to Discovery.

    Mozesz tez strone www zalozyc, albo do wikipedii wpisac .

> [...]
    > ekspozycji nie zostaly poprawione; coz, widac inne sprawy maja wiekszy
    > priorytet a prawda jest malo istotna tak dlugo jak ludzie kupuja

    Coz chcesz - Dyrektor ma pewnie setki spraw na glowie - od remontu dachu do
    grafiku dyzurow, a i tak najwazniejsze to dbac o fundusze :-)

    Mowiac szczerze to chetnie bym te zabytki zobaczyl w dzialaniu, jesli nie
    oryginaly, to repliki.

    J.

  • 3. Data: 2012-04-09 20:24:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Telemach napisał:

    > napisalem do redakcji informujac miedzy innymi o tym ze nieprawda jest
    > ze to Bell byl wynalazca telefonu i mikrofonu weglowego (a bynajmniej
    > nie byl oficjalnie uznany za pierwszego ktory tego dokonal)

    A co to w ogóle za sztuka, wynaleźć pierwszy telefon? Prawdziwym
    osiągięciem było skonstruowanie drugiego telefonu. Dopiero wtedy
    wynalazek ten mógł mieć jakieś praktyczne znaczenie.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2012-04-09 20:51:44
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > A co to w ogóle za sztuka, wynaleźć pierwszy telefon? Prawdziwym
    > osiągięciem było skonstruowanie drugiego telefonu. Dopiero wtedy
    > wynalazek ten mógł mieć jakieś praktyczne znaczenie.

    Katecheza. Siostra zadaje temat: Dziś wam opowiem dzieci drogie, jak powstał
    pierwszy człowiek... Zgłasza się Kazio: Siostro, my byśmy woleli usłyszeć,
    jak powstał trzeci człowiek!
    :))
    Tak mi się humorystycznie skojarzyło :)

  • 5. Data: 2012-04-10 19:43:38
    Od: Telemach <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 20:24, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > A co to w ogóle za sztuka, wynaleźć pierwszy telefon? Prawdziwym
    > osiągięciem było skonstruowanie drugiego telefonu. Dopiero wtedy
    > wynalazek ten mógł mieć jakieś praktyczne znaczenie.

    w tym ukladzie to i tak niczego nie zmienia bo i pierwszy i trzeci
    itp.
    skonstruowal ten sam czlowiek co wiecej w 1872 zmajstrowal nawet
    telefon do lacznosci miedzy statkiem a nurkiem

    - Telemach -

  • 6. Data: 2012-04-10 19:56:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Telemach napisał:

    > w tym ukladzie to i tak niczego nie zmienia bo i pierwszy i trzeci itp.
    > skonstruowal ten sam czlowiek co wiecej w 1872 zmajstrowal nawet
    > telefon do lacznosci miedzy statkiem a nurkiem

    Jak to nie zmienia? Być może poprzednicy konstruowali tylko po jednym
    egzemparzu i dziwili się, że na nikim ten wynalazek nie robi większego
    wrażenia.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-04-10 20:07:31
    Od: Telemach <t...@g...com>

    On 10 Kwi, 19:56, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Jak to nie zmienia? Być może poprzednicy konstruowali tylko po jednym
    > egzemparzu i dziwili się, że na nikim ten wynalazek nie robi większego
    > wrażenia.

    napisz konkretnie ktorzy bo ciezko mi sie domyslac o ktorych
    wynalazcach piszesz

    - Telemach -

  • 8. Data: 2012-04-10 20:11:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Telemach napisał:

    > napisz konkretnie ktorzy bo ciezko mi sie domyslac o ktorych
    > wynalazcach piszesz

    Z górą sto lat minęło, wszelki słuch po takich nieudacznikach zaginął.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2012-04-14 01:07:40
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "Telemach" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > napisz konkretnie ktorzy bo ciezko mi sie domyslac o ktorych
    > wynalazcach piszesz

    Oj, chyba nie zrozumiałeś dowcipu...

    Piotr

  • 10. Data: 2012-04-14 23:49:16
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    a propos programu, to dzis (sobota) ogladalem "o Internecie.....". Ja
    sie znam, ale nie wiedzialem o co im chodzi (co chca ludziom
    przekazac? Motali sie jak mucha w miodzie.....

    Tak generalnie, to ja wychowalem sie na Sondzie (Kaminski/Kurek) ale
    to co ten Brzoska/Brzuska.....(taki mial scenariusz). Ponizej krytyki.

    --
    ThinkXtra