    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Jak to dziala - telefon - program TVP
    Date: Mon, 9 Apr 2012 17:52:13 +0200

    Dnia Mon, 9 Apr 2012 07:06:03 -0700 (PDT), Telemach napisał(a):
    > http://www.tvp.pl/vod/audycje/wiedza/jak-to-dziala/w
    ideo/telefon-komorkowy-odc-9/5633716
    > moim zdaniem poziom ponizej gimnazjum; to nie to co programy
    > popularnonaukowe robione 'kiedys'

    Ale coz chcesz - dzialanie komorki mozna wyjasnic w 2 minuty, albo w
    dowolnie dluzszym czasie wchodzac na kolejne etapy wykraczajace poza poziom
    przecietnego widza.

    A tak zrobili program historyczno-naukowy, ktory przez pol godziny pokazuje
    widzom ciekawostki.

> [...]
    > ze to Bell byl wynalazca telefonu i mikrofonu weglowego (a bynajmniej
    > nie byl oficjalnie uznany za pierwszego ktory tego dokonal ) oraz ze
    > przeprowadzil pierwsza rozmowe telefoniczna; dostarczylem rowniez
    > zrodla na ktore sie powoluje;
    > "Niestety czas programu jest ograniczony, a co za tym idzie skupianie
    > sie na kontrowersjach patentowych odwróciloby uwage widza od
    > zasadniczego zagadnienia. Ale podzielam panskie uwagi i postaram sie w
    > przyszlosci poruszyc je na antenie."
    > czyli w elegancki sposob zostalem spuszczony na drzewo

    Coz chcesz - telewizja ma przyciagac widzow i sprzedawac reklamy a nie
    wchodzic w polemike z powszechnie uznanymi zrodlami.
    Aczkolwiek ... "kto naprawde wynalazl telefon" brzmi interesujaco.

    Napisz konspekt w stylu sensacyjnym - tyle tych telewizji - moze ktoras
    kupi. Nie polska to Discovery.

    Mozesz tez strone www zalozyc, albo do wikipedii wpisac .

    > tak przy okazji to dziwi mnie zachowanie dyrektora muzeum techniki w
    > Warszawie; tam byl realizowany program wiec myslalem ze dyrektor
    > naprostuje ich troche w kwestii historii ale i tutaj sprawa jest
    > martwa bo kiedy lata temu rozmawialem z tym dyrektorem osobiscie,
    > potem dostarczylem mu konkretne materialy a on obiecal listownie sie
    > tym zajac to do dzisiaj ani ta sprawa ani bledy w aktualnej
    > ekspozycji nie zostaly poprawione; coz, widac inne sprawy maja wiekszy
    > priorytet a prawda jest malo istotna tak dlugo jak ludzie kupuja
    > bilety i ogladaja reklamy w telewizji

    Coz chcesz - Dyrektor ma pewnie setki spraw na glowie - od remontu dachu do
    grafiku dyzurow, a i tak najwazniejsze to dbac o fundusze :-)

    Mowiac szczerze to chetnie bym te zabytki zobaczyl w dzialaniu, jesli nie
    oryginaly, to repliki.

    J.