  • 1. Data: 2012-04-06 19:38:06
    Temat: Telefon dla osoby głuchej
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam następujące pytanie profana technicznego: czy można coś zrobić z telefonem, aby
    zwiększyć poziom głośności w słuchawce dla wiekowej osoby z tak zaawansowaną wadą
    słuchu, że ledwie ledwie "słyszy" głos w słuchawce (trzeba wielokrotnie prawie
    krzyczeć do mikrofonu, aby coś zrozumiała). Korzysta z telewizora z podłączonymi
    słuchawkami i przy max. głośności dość dobrze słyszy fonię tv. Bez tego była
    utrapieniem dla sąsiadów w bloku. Z aparatów słuchowych nie może korzystać.Dobrze
    byłoby też podłączyć sygnalizator wzrokowy, aby pokazywał, że ktoś dzwoni. Może taki
    aparat telefoniczny jest produkowany lub można jakiś typ łatwo zaadaptować.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-04-07 01:14:00
    Temat: Re: Telefon dla osoby głuchej
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "TM" <t...@p...onet.pl> napisał
    > Mam następujące pytanie profana technicznego: czy można coś zrobić z
    > telefonem, aby zwiększyć poziom głośności w słuchawce dla wiekowej osoby z
    > tak zaawansowaną wadą słuchu, że ledwie ledwie "słyszy" głos w słuchawce

    A wpisałeś w wyszukiwarkę "telefon dla niedosłyszących"?

    > (trzeba wielokrotnie prawie krzyczeć do mikrofonu, aby coś zrozumiała).

    Zrozumiała, czy usłyszała? Bo jeżeli osoba coś jeszcze słyszy bez aparatu,
    to może jednak lekarze coś wymyślą w miejsce słuchawek na maxa, które mogą
    spowodować jeszcze większe szkody? Cytuję z wyszukiwarki:
    " - dostosować pasmo częstotliwości rozmowy do najlepiej słyszalnego dla
    użytkownika (w zależności od tego, czy dana osoba słyszy lepiej tony wysokie
    czy niskie),
    - poprawić wyrazistość mowy, co umożliwia rozróżnienie podobnych zgłosek jak
    np. ,,s", ,,sz" czy ,,ś", a co za tym idzie lepsze rozróżnienie słów i
    zrozumienie sensu wypowiedzi."

    --
    M.

  • 3. Data: 2012-04-07 15:27:39
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2012-04-06 19:38, TM napisał/a:
> [...]
    aparat telefoniczny jest produkowany lub można jakiś typ łatwo zaadaptować.

    Może coś takiego:
    https://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=1G1
    GGLQ_PLPL266&q=kx-tg7170&btnG=Szukaj+w+Google
    Model nie jest już z ofercie Panasonica ale można jeszcze spotkać nowe
    egzemplarze w cenie poniżej 200 zł

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2012-04-08 09:54:02