eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS › Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
    Date: Sun, 2 Mar 2014 22:22:21 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <lf0aus$ntd$1@node1.news.atman.pl>
    References: <levjbo$54i$1@news.task.gda.pl> <lf03ea$fvs$2@node1.news.atman.pl>
    <lf086i$63o$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5.172.248.20
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1393798940 24493 5.172.248.20 (2 Mar 2014 22:22:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 2 Mar 2014 22:22:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525914
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-03-02, Bugatti <n...@m...pl> wrote:
    >
    > Dostali 2X (nie pamiętam dokładnie czy 24 czy 26) litrów benzyny i mieli
    > przejechać z Kijowa do Czarnobylu. Bali się promieniowania więc postanowili
    > tak jechać aby nie dojechać ;) Udało się tylko Hammond'owi - spalił
    > 1.0-litrowym Ecoboost'em coś koło 17.8 MPG i silnik mu zgasł.
    >
    Ach te pomysly z telewizyjnych programow...
    >
    > Ale samochody rajdowe i wyścigowe nie przejeżdzają całego rajdu, toru na
    > jednym biegu trzymając pedał cały czas w podłodze. Zrobić układ
    > korbowo-tłokowy pod silnik który będzie pracował przy stałych rpm (np.
    > generatory prądotwórcze wykorzystujace silniki spalinowe*) to co innego niż
    > układ korbowo-tłokowy do silnika o zmiennych obrotach poczas cyklu swej
    > pracy.
    >
    No nie - na torze sa dwa tryby jazdy - rozpedzanie albo hamowanie. Przeciez
    silniki w samochodach sa dostosowane do zmiennych obrotow :-)
    >
    > * przykład:
    > Agregat prądotwórczy Pezal o mocy 91kW napędzany jest silnikiem Cummins
    > 6BTA5.9-G2 (pojemność 5.88dm3), który napędza prądnicę STAŁĄ prędkością 1500
    > obr.przy której generuje 195 bhp. Do układu chłodzenia wchodzi 9.9 litrów
    > płynu chłodniczego. Gdyby taki silnik podkręcić do 3000 obr.min to
    > przypuszczam że by się po pewnym czasie rozleciał...nie chcę tutaj się
    > rozwodzić po jakim czasie: czy po 1godzinie czy po 1 miesiącu, ale by się
    > rozleciał jeśli nie pod wpływem termiki, to pod wpływem wysokich
    > przyspieszeń mas wirujących (czyli układu korbowo-tłokowego).
    > http://www.cummins.co.kr/new/images/product/ndata/C1
    35D6/3.%206BTA5.9G2.pdf
    >
    No ale on nie jest przystosowany do pracy z predkoscia obrotowa 3000. Skok
    tloka 120mm to dosc sporo, male silniki maja polowe tego a nawet mniej :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: