eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZSRe: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
    lueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.co
    m!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.c
    om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <levjbo$54i$1@news.task.gda.pl>
    <18uav2ea7orfr.1ir3dgstwfgfq$.dlg@40tude.net>
    <lf01qe$s0m$1@news.task.gda.pl>
    <1...@4...net>
    <lf08tn$787$1@news.task.gda.pl>
    Date: Sun, 2 Mar 2014 23:21:40 +0100
    Message-ID: <1gwiakj05i0c.pmgugbuuusxr$.dlg@40tude.net>
    Lines: 58
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.130.60
    X-Trace: 1393798906 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2367 83.11.130.60:65484
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3595
    X-Received-Body-CRC: 2025051044
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525913
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 2 Mar 2014 22:46:26 +0100, Bugatti napisał(a):

    >> Nie ma powodu żeby coś się miało zniszczyć.
    >> Obciążeniowo silnik jest dostosowany do ciągłej pracy z mocą maksymalną, a
    >> podczas jazdy na odcięciu na I biegu, moc średnia jest dużo niższa.
    >> A te przeciążenia to też nie jest żaden problem - silnik jest
    >> przystosowany
    >> zarówno do przyspieszania z maksymalną prędkością jak i hamowania.
    >
    > Jeśli twierdzisz, że nie ma powodu żeby się coś miało się zniszczyć to
    > udowodnij Nam to stwierdzenie doświadczalnie. Kamerka na statyw przed
    > otwartą maskę, bieg jałowy, cegła na gaz na 30 minut, i to wszystko na twoim
    > TypeR czy Vectrze C czy na innym autku jaki posiadasz - zgadzasz się ? ;-)

    No ale jak bardzo chcesz, to możesz zawsze postawić coś podobnie
    wartościowego i wtedy zrobimy eksperyment :)

    Dla Vectry nie będzie to absolutnie żaden problem, bo odcięcie realizowane
    jest przepustnicą.
    Taki silnik utrzymuje po prostu stałe 6500 obrotów nawet nie szarpie -
    dokładnie tak jakbyś włączył tempomat.
    A te obroty to nie jest żaden problem dla silnika nawet na wyższych
    biegach.

    Tu masz chwilkę jak to wygląda:
    http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

    Myślę że wszystkie współczesne silniki (z przepustnicą sterowaną
    elektronicznie) będą się zachowywać podobnie.


    Jazda na odcięciu, to może być problem np. w aucie z gaźnikiem w którym
    odcięcie zrealizowane będzie na odcięciu zapłonu.
    Wtedy silnik będzie przepompowywał paliwo, które spali się w wydechu (na
    katalizatorze) i niewykluczone że w końcu go przegrzeje, podpali i
    doprowadzi do pożaru - coś jak Dźidek w BMW.
    Więc jeżeli jazda na odcięciu ma się odbić niekorzystnie na samochodzie, to
    raczej w ten sposób niż inny.

    Jeśli chodzi o falowanie obrotów spowodowane odcinaniem paliwa/zapłonu,
    jest to zryw - druga pochodna po prędkości, wartość która sama z siebie nie
    generuje żadnych sił które mogłyby uszkodzić coś w silniku.

    Jazda sportowa polegająca na jeżdżeniu przez 80% czasu z gazem w podłodze
    przy niezbyt dużych średnich prędkościach jest dla silnika gorsza, bo jest
    dużo większa szansa że nie wyrobi się układ chłodzenia, albo przegrzeje się
    olej.



    >> Zmiany przyspieszenia nie są żadnym szczególnym stresem dla konstrukcji,
    >
    > Są. Nie chce tutaj pisać to co zostało już napisane - Niewiarowski Kazimierz
    > "Tłokowe silniki spalinowe", tom 1 i 2, 1983

    Jeśli autorzy tej książki pisali o ryzyku takiej jazdy, to myślę że mogli
    mieć na myśli ówczesne silniki, w których ograniczenie obrotów maksymalnych
    (jeśli jakieś było) to realizowane w inny sposób niż dziś.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: