-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
lueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.co
m!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.c
om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b
-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <levjbo$54i$1@news.task.gda.pl>
<18uav2ea7orfr.1ir3dgstwfgfq$.dlg@40tude.net>
<lf01qe$s0m$1@news.task.gda.pl>
<1...@4...net>
<lf08tn$787$1@news.task.gda.pl>
Date: Sun, 2 Mar 2014 23:21:40 +0100
Message-ID: <1gwiakj05i0c.pmgugbuuusxr$.dlg@40tude.net>
Lines: 58
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.130.60
X-Trace: 1393798906 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2367 83.11.130.60:65484
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3595
X-Received-Body-CRC: 2025051044
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525913
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 2 Mar 2014 22:46:26 +0100, Bugatti napisał(a):
>> Nie ma powodu żeby coś się miało zniszczyć.
>> Obciążeniowo silnik jest dostosowany do ciągłej pracy z mocą maksymalną, a
>> podczas jazdy na odcięciu na I biegu, moc średnia jest dużo niższa.
>> A te przeciążenia to też nie jest żaden problem - silnik jest
>> przystosowany
>> zarówno do przyspieszania z maksymalną prędkością jak i hamowania.
>
> Jeśli twierdzisz, że nie ma powodu żeby się coś miało się zniszczyć to
> udowodnij Nam to stwierdzenie doświadczalnie. Kamerka na statyw przed
> otwartą maskę, bieg jałowy, cegła na gaz na 30 minut, i to wszystko na twoim
> TypeR czy Vectrze C czy na innym autku jaki posiadasz - zgadzasz się ? ;-)
No ale jak bardzo chcesz, to możesz zawsze postawić coś podobnie
wartościowego i wtedy zrobimy eksperyment :)
Dla Vectry nie będzie to absolutnie żaden problem, bo odcięcie realizowane
jest przepustnicą.
Taki silnik utrzymuje po prostu stałe 6500 obrotów nawet nie szarpie -
dokładnie tak jakbyś włączył tempomat.
A te obroty to nie jest żaden problem dla silnika nawet na wyższych
biegach.
Tu masz chwilkę jak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo
Myślę że wszystkie współczesne silniki (z przepustnicą sterowaną
elektronicznie) będą się zachowywać podobnie.
Jazda na odcięciu, to może być problem np. w aucie z gaźnikiem w którym
odcięcie zrealizowane będzie na odcięciu zapłonu.
Wtedy silnik będzie przepompowywał paliwo, które spali się w wydechu (na
katalizatorze) i niewykluczone że w końcu go przegrzeje, podpali i
doprowadzi do pożaru - coś jak Dźidek w BMW.
Więc jeżeli jazda na odcięciu ma się odbić niekorzystnie na samochodzie, to
raczej w ten sposób niż inny.
Jeśli chodzi o falowanie obrotów spowodowane odcinaniem paliwa/zapłonu,
jest to zryw - druga pochodna po prędkości, wartość która sama z siebie nie
generuje żadnych sił które mogłyby uszkodzić coś w silniku.
Jazda sportowa polegająca na jeżdżeniu przez 80% czasu z gazem w podłodze
przy niezbyt dużych średnich prędkościach jest dla silnika gorsza, bo jest
dużo większa szansa że nie wyrobi się układ chłodzenia, albo przegrzeje się
olej.
>> Zmiany przyspieszenia nie są żadnym szczególnym stresem dla konstrukcji,
>
> Są. Nie chce tutaj pisać to co zostało już napisane - Niewiarowski Kazimierz
> "Tłokowe silniki spalinowe", tom 1 i 2, 1983
Jeśli autorzy tej książki pisali o ryzyku takiej jazdy, to myślę że mogli
mieć na myśli ówczesne silniki, w których ograniczenie obrotów maksymalnych
(jeśli jakieś było) to realizowane w inny sposób niż dziś.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.14 23:22 AZ
- 02.03.14 23:33 Tomasz Pyra
- 03.03.14 00:04 ToMasz
- 03.03.14 00:36 Tomasz Pyra
- 03.03.14 00:40 Jacek
- 03.03.14 07:41 ToMasz
- 03.03.14 08:31 Miroo
- 03.03.14 08:44 J.F.
- 03.03.14 09:00 Budzik
- 03.03.14 09:37 AZ
- 03.03.14 10:50 Adam Wysocki
- 03.03.14 11:11 AZ
- 03.03.14 11:32 Artur Maśląg
- 03.03.14 11:34 J.F
- 03.03.14 12:14 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- powąchaj instrybutor
- Prawomocny wyrok. Rowerzysta nie ma pierwszeństwa, dojeżdżając do przejazdu
- Zapaść w automoto
- Kto miał rację ?
- Znaki wewnętrzne
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
Najnowsze wątki
- 2025-05-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-05-10 Rudno => Administrator sieci IT <=
- 2025-05-10 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-05-10 Rudno => IT network administrator <=
- 2025-05-10 Warszawa => Customer Service with Spanish + translation <=
- 2025-05-10 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-10 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-05-10 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-05-10 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-05-10 powąchaj instrybutor
- 2025-05-10 Prawomocny wyrok. Rowerzysta nie ma pierwszeństwa, dojeżdżając do przejazdu
- 2025-05-09 Propagation velocity v/c dla kabli RF
- 2025-05-09 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-09 Patrolowanie kampusów
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.