    From: "Bugatti" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
    Date: Sun, 2 Mar 2014 22:34:07 +0100

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości:

    > Nie rozumiem, dostali okreslona ilosc i chcieli jak najwiecej zuzyc?

    Dostali 2X (nie pamiętam dokładnie czy 24 czy 26) litrów benzyny i mieli
    przejechać z Kijowa do Czarnobylu. Bali się promieniowania więc postanowili
    tak jechać aby nie dojechać ;) Udało się tylko Hammond'owi - spalił
    1.0-litrowym Ecoboost'em coś koło 17.8 MPG i silnik mu zgasł.

    Ale teraz po zastanowieniu stwierdzam, że na pewno nie pałowali aut pod
    czerwone pole nie dłużej niż 1 minutę. Ponieważ to Top Gear i nie mogi
    jechać całą trasę w jednym cyklu - mają tylko kilkunastu ludzi do
    filmowania, 2 może 4 auta dla ekipy filmowej + helikopter. Sprawia to, że po
    kilku(-nastu) przejechanych kilometrach zatrzymują się WSZYSCY, po aby
    nakręcić kolejne klatki epizodu. Zawsze tak jest przy każdym wyjeździe.
    Pewnie tylko okrążenia pomiarowe na torze przejeżdzają realnie...

    > A co tutaj jest dziwnego? Jakos samochody na wyscigach sie nie
    > przegrzewaja,
    > a realnie generuja spora moc zamiast jalowo krecic sie pod czerwonym
    > polem.

    Ale samochody rajdowe i wyścigowe nie przejeżdzają całego rajdu, toru na
    jednym biegu trzymając pedał cały czas w podłodze. Zrobić układ
    korbowo-tłokowy pod silnik który będzie pracował przy stałych rpm (np.
    generatory prądotwórcze wykorzystujace silniki spalinowe*) to co innego niż
    układ korbowo-tłokowy do silnika o zmiennych obrotach poczas cyklu swej
    pracy.

    * przykład:
    Agregat prądotwórczy Pezal o mocy 91kW napędzany jest silnikiem Cummins
    6BTA5.9-G2 (pojemność 5.88dm3), który napędza prądnicę STAŁĄ prędkością 1500
    obr.przy której generuje 195 bhp. Do układu chłodzenia wchodzi 9.9 litrów
    płynu chłodniczego. Gdyby taki silnik podkręcić do 3000 obr.min to
    przypuszczam że by się po pewnym czasie rozleciał...nie chcę tutaj się
    rozwodzić po jakim czasie: czy po 1godzinie czy po 1 miesiącu, ale by się
    rozleciał jeśli nie pod wpływem termiki, to pod wpływem wysokich
    przyspieszeń mas wirujących (czyli układu korbowo-tłokowego).
    http://www.cummins.co.kr/new/images/product/ndata/C1
    35D6/3.%206BTA5.9G2.pdf

    > --
    > Artur