    From: "n" <...@o...rs>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak sprawdzić nadawanie CB bez anteny ?
    Date: Sun, 5 Apr 2009 23:18:35 +0200
    Sender: J...@p...xdsl.centertel.pl

    news:gras2p$vp7$1@achot.icm.edu.pl...
    > Chodzi o ocene typu "jest nominalna moc". Niedawno okazalo mi się, że CB z
    > uszkodzonym nadawaniem nadawało ... coś koło 10x slabiej (subiektywna

    Z tym jest problem, jak nie masz odniesienia
    Dawno temu ludziska stroili nadajniki na żarówki
    W radiostacji "hans klos" , a nawet powojennej RBM1 była żarówka do
    strojenia - kręciło się gałkami na maksymalne wskazanie

    Niemniej ty byś musiał mieć żarówkę ( z migaczy może być) i dwa nadajniki -
    jeden o którym wiesz, że jest dobry.
    50 Om to taka sobie liczba. Napięcie na żarówce zależy od rezonansu.
    Do anteny możesz ją podłączyć szeregowo, równolegle, porównać efekty.