  • Data: 2014-04-01 11:09:30
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-01 08:21, XX YY pisze:

    > przeciez na 10 sekundach ma prawo byc nieostro z zalaczona
    > stabilzuacaja na statywie. pisalismy o tym. to zupelnie normalne -
    > tak ma byc i dlatego na dlugich czasach na statywie nalezy
    > stabilizacje wylaczyc. 10 sek to batrdzo dlugi czas.

    Ok, ja to rozumiem. Pytanie napisałem w formie retoryczne dla Krzyśka
    aby dać temat do zastanowienia się i powtórzenia mojego eksperymentu -
    co też uczynił.

    > Natomiast nie ma prawa byc nieostro z zalaczony stabilizacja na
    > czasach bardzo krotkich. Ma byc tak samo ostro jak z wylaczona
    > stabilizacja.
    >
    > jesli tutaj byöby roznica , to cos nie tak z aparatem.

    Też tak sądziłem. Serwis niczego się nie doszukał. Dokonał drobnej
    regulacji i uznał, że to poprawne zachowanie stabilizacji.

    Czy masz jakieś zdjęcie wykonane na ok 400mm ze stabilizacją z czasem
    rzędu 1/1000? Porównałbym czy nieostrość jest podobna do uzyskiwanej u
    mnie. Dobrze by było aby były tam jakieś drobne kontrastowe punkciki,
    detal, kontrasty.

    Marek