  • 1. Data: 2010-09-21 13:07:30
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyć przed nieuczciwym sprzedawcą
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Scypio" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:slrnibqt2v.f96.scypio.N0SP4M@atos.wmid.amu.edu.
    pl...

    > Telewizor jakoś trudniej popsuć niż samochód. Widziałeś kiedyś katowany
    > telewizor? :)

    Włączasz rano telewizor i zanim się rozgrzeje dajesz w palnik: jedynka,
    dwójka, TVP3, TV4, Polsat, TVN, TVN7. Nagle włączasz telegazetę, jaskrawość
    i głośność na maksa, potem MUTE i wchodzisz poślizgiem w MENU. Po kilku
    minutach takiej zabawy wyłączasz go, nie czekając na schłodzenie turbiny.
    Tydzień takiego użytkowania i po telewizorze.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 2. Data: 2010-10-18 22:06:08
    Od: Dżeronim <2...@s...com>

    Niebawem będę zanabywał samochód, jak wiadomo, wad ukrytych może być masa,
    wypadający guziki, przemakający dach, uszkodzone pasy na tylnych fotelach
    czy inne pierdoły, których nie sposób zauważyć przy oględzinach. Zamierzam
    wynegocjować przy podpisaniu umowy punkt, w którym sprzedający gwarantuje
    zwrot pieniędzy za naprawę przy znalezieniu nieujawnionych/niezauważonych
    przy sprzedaży uszkodzeń do okresu 1 miesiąc od sprzedaży. Ja, jako człowiek
    uczciwy na 100% taki punkt bym zaakceptował jako sprzedawca, więc myślę że
    jeśli ktoś nie odpicował fury na sprzedaż i ma czyste sumienie to też nie
    będzie się bronił. Co myślicie ?

    Czy punkt mógłby brzmieć tak:

    ^^^^

    Paragraf 10. Sprzedający zobowiązuje się do zwrotu pieniędzy za naprawę
    elementu, który nie został wymieniony jako wadliwy w momencie sprzedaży w
    wysokości średniej rynkowej ceny za naprawę w terminie 30 dni od daty
    sprzedaży.

    Lista wad:
    - nie działa spryskiwacz tylnej szyby
    - nie działa gniazdo zapalniczki

    ^^^^

    Czy prawnie ten punkt jest wiążący czy też można się sądzić/wypiąć ?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-10-18 22:14:43
    Od: btn <w...@b...pl>

    Przy sprzedaży swojego samochodu nie zgodziłbym się na taki punkt lecz
    nie dlatego, że jestem nieuczciwy czy miałbym coś do ukrycia. Uważam, że
    sprzedając samochód użytkowany jakiś tam okres czasu (kilka/naście lat)
    nawet dbając o niego i wymieniając na bieżąco wszystkie podzespoły nie
    można być pewnym czy nie odmówi on posłuszeństwa. Zgadzając się na taki
    punkt mógłbym strzelić sobie w głowę, bo wystarczy że kupujący okaże się
    cwaniaczkiem i będę mieć jeszcze problemy z tego powodu. Kupno auta
    używanego to ryzyko, nawet jak zakupisz od kogoś z rodziny auto sprawne,
    zadbane a ono jak na złość padnie po miesiącu to trzeba to wziąść na klate.

  • 4. Data: 2010-10-18 22:20:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Dżeronim

> [...]
    > którym sprzedający gwarantuje zwrot pieniędzy za naprawę przy
    > znalezieniu nieujawnionych/niezauważonych przy sprzedaży uszkodzeń do

    Nikt rozsądny się na to nie zgodzi, jak niby zamierzasz potem udowodnić
    czy wada była czy jej nie było? Auto używane to auto używane, chcesz nowe
    z gwarancją to sobie kup w salonie. W umowie to możesz zawrzeć stan
    licznika albo informację o bezwypadkowości, resztą po prostu sprawdź
    przed kupnem i tyle.

    > Ja, jako człowiek uczciwy na 100% taki
    > punkt bym zaakceptował jako sprzedawca, więc myślę że jeśli ktoś nie
    > odpicował fury na sprzedaż i ma czyste sumienie to też nie będzie się
    > bronił. Co myślicie ?

    Ja nigdy bym nie wcisnął nikomu odpicowanego trupa, ale na taki punkt bym
    się za cholerę nie zgodził. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-10-18 22:21:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-18 22:06, Dżeronim pisze:
> [...]
    > którym sprzedający gwarantuje zwrot pieniędzy za naprawę przy
    > znalezieniu nieujawnionych/niezauważonych przy sprzedaży uszkodzeń do

    Boże, chroń nas przed takimi kupującymi! Przychodzi taki, kupuje auto za
    5 czy 10 tysięcy, a oczekiwania ma takie, jakby conajmniej nową A6-tkę
    za 200 tysi w salonie kupował.

    > Ja, jako człowiek uczciwy na 100% taki
    > punkt bym zaakceptował jako sprzedawca, więc myślę że jeśli ktoś nie
    > odpicował fury na sprzedaż i ma czyste sumienie to też nie będzie się
    > bronił. Co myślicie ?

    Myślę, że przy kupnie kilkulatka, trzeba go przetrzepać jak
    najdokładniej, a z tym co wyjdzie później trzeba się pogodzić i mieć to
    wliczone w koszty zakupu. Nie mówię o oczywistych wadach celowo ukrytych
    przez poprzedniego właściciela, jak ukrycie wypadkowej przeszłości czy
    np. skrzynia zalana nie olejem ale jego mieszanką z trocinami.
    Ale wypadające guziki, przemakający dach czy uszkodzone pasy, imho nimi
    nie są.
    Kupujesz kilkulatka, to licz się z tym, że albo zapłacisz pow. średniej
    ceny rynkowej i dostaniesz auto wypieszczone (jak niejaki Seba S.), albo
    zapłacisz rynkową i z pierdółkami albo będziesz walczył, albo je
    akceptował. Nie licz na to, że kupisz auto, zbijesz cenę do odpowiedniej
    dla Ciebie, a potem jeszcze naciągniesz sprzedawcę na to czy tamto.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2010-10-18 22:45:33
    Od: Dżeronim <2...@s...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message
> [...]
    > akceptował. Nie licz na to, że kupisz auto, zbijesz cenę do odpowiedniej
    > dla Ciebie, a potem jeszcze naciągniesz sprzedawcę na to czy tamto.

    Sorry, ale ty źle mnie zrozumiałeś. Samochód x letni ma wady - wiem, ale
    chcę je znać i je akceptuję, bo pewnie one determinują taką a nie inną cenę.

    NIE o to chodzi żeby tanio kupić i pyskować, że samochód ma wady !!!

    Sprawa dotyczy uczciwości, tylko i wyłącznie.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-10-18 23:10:30
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    Dżeronim <2...@s...com> napisał(a):

    > Niebawem będę zanabywał samochód, jak wiadomo, wad ukrytych może być masa,
    > wypadający guziki, przemakający dach, uszkodzone pasy na tylnych fotelach
    > czy inne pierdoły, których nie sposób zauważyć przy oględzinach.
    Mylisz pojecia. To nie sa ukryte wady tylko zuzycie eksploatacyjne. Ja jezdzac
    przez iles lat z przodu nie wiec nawet czy tylne pasy sie rozwijaja i prawde
    mowiac... zlata mi to. Guziczkow niewiele wiec pewnie nic nie wypada, ale czy
    wszystkie pstryczki we wbudowanym radiu dzialaja to nie mam pojecia, bo uzywam
    moze 5 sztuk. sam napisales - to sa pierdoly, auto w pewnym wieku ma takie
    pierdoly wliczone w cene.

> [...]
    > zwrot pieniędzy za naprawę przy znalezieniu nieujawnionych/niezauważonych
    > przy sprzedaży uszkodzeń do okresu 1 miesiąc od sprzedaży.
    powodzenia

> [...]
    > jeśli ktoś nie odpicował fury na sprzedaż i ma czyste sumienie to też nie
    Mysle ze nigdy nie kupowales/sprzedawales auta.
    Ja w zasadzie bylbym w stanie sie na taki punkt zgodzic sprzedajac auto. Ale
    cena +100% zeby pokryc ewentualne koszty 'widzimisie' kupujacego (z wymiana
    silnika wlacznie, bo za glosny).
    A tak na serio - gdybys mi przy kupnie mojego auta wyskoczyl z takim punktem,
    to jak juz bym skonczyl sie smiac to dostalbys opiernicz ze mi czas zajmujesz.
    W ciemno mozna zalozyc ze ktos kto chce taki punkt w umowie, bedzie dlugo i
    cierpliwie wyszukiwal wszyskie duperele i zadal ich naprawienia. to nie dealer
    zeby gwarancje darmowych napraw dawac.

    --
    pozdrawiam
    Bruno

  • 8. Data: 2010-10-18 23:14:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > którym sprzedający gwarantuje zwrot pieniędzy za naprawę przy
    > znalezieniu nieujawnionych/niezauważonych przy sprzedaży uszkodzeń do

    Nikt rozsądny Ci takiej umowy nie podpisze.

    Po pierwsze sprzedający nie ma pewności z kim ma do czynienia. Ty może
    wałków robić nie planujesz, ale nie trudno wyobrazić sobie sytuację
    kiedy nieuczciwy kupujący zacznie podmieniać części i będzie chciał
    wyłudzić pieniądze.

    Poza tym samochody się psują, nikt Ci nie da gwarancji że w ciągu
    miesiąca nic się nowego nie popsuje, albo że czegoś nie znajdziesz.
    Z używanym samochodem to już jest tak, że kwestia odpowiednio dokładnego
    sprawdzenia i coś tam się zawsze znajdzie.

    > Ja, jako człowiek uczciwy na 100% taki
    > punkt bym zaakceptował jako sprzedawca

    I co byś zrobił gdyby tydzień później kupujący przyszedł do Ciebie z
    plikiem faktur na 80% wartości samochodu na wykonane w nim naprawy?
    Albo przywiózł na lawecie samochód z pękniętym blokiem i zatartą skrzynią?

    Chcesz auto sprawdzić to pojedź z nim do rozsądnego warsztatu sprawdzać
    podzespoły mechaniczne, daj sobie 2-3h na sprawdzenie wszystkich pierdół
    (spisz je sobie na kartce przed oglądaniem i odhaczaj).

  • 9. Data: 2010-10-18 23:16:59
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-18 22:45, Dżeronim pisze:

> [...]
    >
    > NIE o to chodzi żeby tanio kupić i pyskować, że samochód ma wady !!!
    >
    > Sprawa dotyczy uczciwości, tylko i wyłącznie.

    OK. Sprzedaję samochód. Znam jego dokładny stan (i tę wiedzę, UCZCIWIE,
    przekazuję Tobie przy transakcji) - na dzień sprzedaży. Ty w pierwszym
    miesiącu robisz 10kkm (czyli tyle ile ja robiłem tym autem rocznie) i w
    ciągu tego miesiąca stopniowo wychodzą jakieś jego ułomności. Ty masz
    pretensje do mnie, masz taki a nie inny zapis (jaki sam chciałeś) w umowie.
    Tylko powiedz mi - gdzie jest moja wina w tym wszystkim? Chyba tylko w
    tym, że nie jestem wróżką i nie potrafię przewidzieć co się może
    wydarzyć. Ale jakbym nią był, to bym tydzień w tydzień trafiał 3x 6-tkę
    w Lotto, w związku z czym, po trzecim tygodniu wygranych, zainteresowały
    by się mną CBA, CBŚ, Caritas i inne mafie.

    Chcesz mieć gwarancję? Idź do salonu. Zapłacisz za to jakieś ~500-800zł
    miesiąc w miesiąc (przy użytkowaniu przez okres 3-5 lat, kupionego w
    salonie przeciętnego kompakta).

  • 10. Data: 2010-10-18 23:18:30
    Od: <s...@a...pl>

    > Sorry, ale ty źle mnie zrozumiałeś. Samochód x letni ma wady - wiem, ale chcę
    > je znać i je akceptuję, bo pewnie one determinują taką a nie inną cenę.
    >
    > NIE o to chodzi żeby tanio kupić i pyskować, że samochód ma wady !!!

    Od takich wad masz rękojmię, o ile jej nie wyłączycie w umowie i nie będziesz
    kupował od przedsiębiorcy.