  • Data: 2010-10-18 23:14:13
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyć przed nieuczciwym sprzedawcą
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-18 22:06, Dżeronim pisze:
    > Zamierzam wynegocjować przy podpisaniu umowy punkt, w
    > którym sprzedający gwarantuje zwrot pieniędzy za naprawę przy
    > znalezieniu nieujawnionych/niezauważonych przy sprzedaży uszkodzeń do
    > okresu 1 miesiąc od sprzedaży.

    Nikt rozsądny Ci takiej umowy nie podpisze.

    Po pierwsze sprzedający nie ma pewności z kim ma do czynienia. Ty może
    wałków robić nie planujesz, ale nie trudno wyobrazić sobie sytuację
    kiedy nieuczciwy kupujący zacznie podmieniać części i będzie chciał
    wyłudzić pieniądze.

    Poza tym samochody się psują, nikt Ci nie da gwarancji że w ciągu
    miesiąca nic się nowego nie popsuje, albo że czegoś nie znajdziesz.
    Z używanym samochodem to już jest tak, że kwestia odpowiednio dokładnego
    sprawdzenia i coś tam się zawsze znajdzie.

    > Ja, jako człowiek uczciwy na 100% taki
    > punkt bym zaakceptował jako sprzedawca

    I co byś zrobił gdyby tydzień później kupujący przyszedł do Ciebie z
    plikiem faktur na 80% wartości samochodu na wykonane w nim naprawy?
    Albo przywiózł na lawecie samochód z pękniętym blokiem i zatartą skrzynią?

    Chcesz auto sprawdzić to pojedź z nim do rozsądnego warsztatu sprawdzać
    podzespoły mechaniczne, daj sobie 2-3h na sprawdzenie wszystkich pierdół
    (spisz je sobie na kartce przed oglądaniem i odhaczaj).