  • Data: 2010-10-18 23:28:36
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyć przed nieuczciwym sprzedawcą
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dżeronim <2...@s...com> napisał(a):

    > "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message
    > Sorry, ale ty źle mnie zrozumiałeś. Samochód x letni ma wady - wiem, ale
    > chcę je znać i je akceptuję, bo pewnie one determinują taką a nie inną cenę.
    niestety mylisz sie, jeszcze raz napisze - mam wrazenie ze nie kupowales nigdy
    auta. I nie odrobiles lekcji - przeszperaj archiwum grupy w temacie kupowania
    aut uzywanych.

    Problem polega na tym ze kazde auto w pewnym wieku ma swoje wady i
    upierdliwosci. I teraz jeden sprzedawca powie - cacy, super, wszystko ok,
    dziadek do kosciola itp. cena X. A drugi bedzie uczciwy - da ci 3 strony A4 z
    opisem usterek. Cena ta sama X, slusznie zreszta bo stan auta ten sam mniej
    wiecej. Ale z Twojego punktu widzenia cena powinna byc X-costam, bo z
    informacji ktore zebrales auto stany aut odbiegaja od siebie.
    Do tego dodaj goscia ktory naprawde dbal o auto, ma wszystko cacy. Wola cene
    X+costam. ale znowu - z informacji ktore zebrales, dwa auta sa cacy, wiec nie
    wiadomo czemu gosc wola wyzsza cene.
    A to taki najprostszy wariant. Sprzedawca zatajajacy wady moze zawolac wysoka
    cene zeby uwiarygodnic ze auto jest zadbane. Nie ma prostego przepisu, cena
    auta jest srednia,a reszte trzeba na sztuce pomacac. Ty - kupujacy - musi
    pomacac i sprawdzic czy sprzedajacy sciemnia (zazwyczaj) czy nie.

    Ja moge to powiedziec na swoim przykladzie. Dawno temu sprzedawalem ZXa z
    gazem, butli konczyl sie atest, pare rzeczy bylo do naprawy. Poniewaz dlubalem
    w klubie citroena, wiec dajac ogloszenie w klubie, dokladnie opisalem co jest
    do zrobienia i ile bedzie kosztowac. Cena byla odpowiednio obnizona.
    Zainteresowanie zero. Ktos wprost mi odpisal, ze w zasadzie oferta
    interesujaca, ale na necie jest 10 innych ZXow, z opisu w lepszym stanie, moze
    drozszych, ale wsiadac i jechac (moj byl rowniez w codziennym uzytku).
    Wynikalo wiec ze za dokladnie opisalem i za tanio wolalem, i jeszcze glupi
    licznika nie skrecilem ;-) I badz tu uczciwym.

    > Sprawa dotyczy uczciwości, tylko i wyłącznie.
    Obudz sie, jestes w PL, uczciwosc i kupowania auta to zbiory rozlaczne.
    Pojedyncze pozytywne przypadki nie zmieniaja reguly.
    Cena jest za auto w takim stanie jaki widzisz, twoja broszka przed zakupem
    obejrzec na tyle dokladnie zeby cene obnizyc, lub wylapac miny i w pore sie
    wycofac.
    Ja ujme to w ten sposob. Po dosc dlugim poszukiwaniu auta dosc mlodego w
    wymazonym przeze mnie stanie, wkurzylem sie i ostatecznie kupilem nowe.
    jednorazowo drozej, chociaz w kontekscie utrzymania auta przez pare lat juz
    niekoniecznie. Stan techniczny zadowalajacy ;-)

    --
    pozdr, BrunoJ