  • 11. Data: 2009-09-19 05:49:39
    Temat: Re: Jak się składa aparat (Leica M9)
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Nasunęła mi się pewna refleksja - jak tanie muszą być podzespoły, z
    > których robi się aparaty, że taniej jest je zniszczyć i wyrzucić, niż
    > rozebrać i sprawne elementy ponownie użyć. I to nawet w takich Chinach,
    > czy Wietnamie. Przecież taki ekranik LCD-VGA, czy matryca FF trochę
    > kosztuje. Nawet w hurcie 100 000 szt. A podobno matryca to jeden z
    > najdroższych elementów, który sprawia, że te aparaty są takie drogie.
    >
    > "Jak koło jest zepsute, to cały samochód jest do dupy!" - TEY

    Bolek! Nie jesteś na budowie.

    wer

  • 12. Data: 2009-09-19 09:37:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Sep 2009, adam wrote:

    > Nie bój, zapłacilismy za to ; )

    Y tam. Ktoś twierdził, że nie jesteśmy "targetem Leici", więc
    teza powinna być fałszywa ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-09-19 10:35:32
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    zajecie dla wiekszosci z tej grupy
    nie robia zdjeć, tylko TESTUJĄ

  • 14. Data: 2009-09-19 10:49:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    > Y tam. Ktoś twierdził, że nie jesteśmy "targetem Leici", więc
    > teza powinna być fałszywa ;)

    W przyrodzie nic nie ginie ; )

    adam

  • 15. Data: 2009-09-19 10:49:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "janek" napisał
    > zajecie dla wiekszosci z tej grupy
    > nie robia zdjeć, tylko TESTUJĄ

    Nie każdemu wystarcza opis z pudełka lub folderu reklamowego.

    adam

  • 16. Data: 2009-09-19 13:18:21
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:4ab4b743$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "janek" napisał
    >
    > Nie każdemu wystarcza opis z pudełka lub folderu reklamowego.

    nie o to kaman,
    łatwiej o pozycje guru robiąc za testera -wyrocznie, niz cos samemu zdjełat,
    np zdjecia
    taki TESTER może skrytykować koncern canona, nikona, czy inną minolte, że
    znowu zrypali sprzet niwecząc oczekiwania testera...
    a robiąc fotke - ryzyko, sam moze zostac zmieszany z błotkem.
    W zwiazku z powyzszym testerów masa, fotografów NIET.
    Troche to przypomina sytuacje szamana testujacego Maybacha, podobne
    kwalifikacje.
    j.

  • 17. Data: 2009-09-19 13:41:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Sep 2009 19:44:43 +0200, Paweł W. wrote:
    >Nasunęła mi się pewna refleksja - jak tanie muszą być podzespoły, z
    >których robi się aparaty, że taniej jest je zniszczyć i wyrzucić, niż
    >rozebrać i sprawne elementy ponownie użyć.

    Zalezy co masz na mysli - czyzby tam na filmie bylo niszczenie
    niesprawnych egzemplarzy ?

    Tak czy inaczej - rozebranie tego, sprawdzenie co jest zle a co dobre
    - wszystko trwa. A czas pracy kosztuje. Moze sie nie oplacac,
    szczegolnie jesli z doswiadczenia wynika ze czesto bedzie "wszystko
    dobre, a po zlozeniu nie dziala", a czesci schodza z tasmy
    automatycznej ...

    >I to nawet w takich Chinach, czy Wietnamie.

    Tam praca ludzka tansza. Jeszcze tansza.

    J.

  • 18. Data: 2009-09-19 14:30:10
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "janek" napisał

> [...]
    > W zwiazku z powyzszym testerów masa, fotografów NIET.
    > Troche to przypomina sytuacje szamana testujacego Maybacha, podobne

    Ha, gdyby to było takie proste...
    Właśnie dzieki takim testerom koncerny muszą się starać bardziej.
    Drzewiej było łatwiej - prościej skaptować załogę jednego czy drugiego
    branżowego pisma niż wkurzonego wtopą użytkownika.
    Ja przez lata już korzystam z tego pięknego zjawiska - zanim zdecyduję się
    kupić staram się dowiedzieć co kupuję, a nie skapować się dopiero po
    rozpakowaniu pudełka. Jak dotąd nawet jak mi się zdarzało kupić coś z
    drobnym felerem to z pełną tego świadomością i przekonaniem, że mnie akurat
    taki feler nie będzie przeszkadzać.

    adam

  • 19. Data: 2009-09-19 14:46:27
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 19 Wrz, 16:30, "adam"
    Jak dotąd nawet jak mi się zdarzało kupić coś z
    > drobnym felerem to z pełną tego świadomością i przekonaniem, że mnie akurat
    > taki feler nie będzie przeszkadzać.

    > adam

    Nic dodac, nic ujac.
    Presja opini zmusza firmy do minimum liczenia sie z swiadomym
    konsumentem.
    Producenci jednak maksymalny wysilek kieruja na oglupianie
    potencjalnego klienta.
    StaM