  • 31. Data: 2016-06-11 22:33:58
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: b...@g...com

    użytkownik n...@g...com napisał:

    > Napisał prawdę (bo już było można 1989r. lub coś około), skracając całe
    > wywody to jest takie twierdzenie (cybernetyka) o złożonosci układu
    > sterującego i sterowanego...
    > no i z tego wychodzi że "se ne da" ;-)

    OT.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Najlepsze-zawody-201
    4-w-USA-matematyk-w-Polsce-specjalista-IT-3107852.ht
    ml

    Matematyk nie jest tam czasem w ichnich ubezpieczalniach od
    liczenia górki z optimum zysku?

  • 32. Data: 2016-06-11 22:35:34
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-06-11 o 17:00, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Jeden z mich wykładowców napisał prace doktorską o niemożliwości
    > efektywnego działania centralnie zarzadzanego systemu gospodarczego
    > (zeby utrzymać sie w tematyce grupy to uprzejmie informuje że
    > udowodnił tezę podpierając sie cybernetyką).

    Ha, to pewnie ową pracę dziś już objęto prohibitem! Bo trzęsący UE
    etatyści kurcgalopem zmierzają do tego, co jako "system (nie)gospodarny"
    Bloku Wschodniego - zawaliło się z trzaskiem *nie* z powodu
    Solidarności, lecz bezustannych, obiektywnych (podobno) "przejściowych"
    trudności.
    Ciekawe kiedy Mumia Europejska osiągnie marksowski ideał, acz moja
    ciekawość nie sięga tak daleko, abym koniecznie chciał to zobaczyć.
    Liczę, że jakiś kataklizm sprowadzi na ludzi opamiętanie, i kopną w dupę
    tych debilnych polityków. Acz za bardzo się na to nie zanosi, niestety,
    ale - kto wie? Może potop?

  • 33. Data: 2016-06-11 23:16:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    b...@g...com pisze:

> [...]
    ml

    > Matematyk nie jest tam czasem w ichnich ubezpieczalniach od

    Matematykiem jest ten, kto spełnia warunki definicji indukcyjnej
    -- najlepszej, jaką do tej pory udało się sformułować:
    1. Gauss jest matematykiem;
    2. Każdy, kogo matematyk uznał za matematyka, jest matematykiem.

    Kilku z moich kolegów, matematyków dyplomowanych (ale też indukcyjnych!),
    pracuje w różnych krajach w firmach, które ktoś bez zająknięcia pewnie
    nazwie "ubezpieczealniami". Nie, ich zadaniem nie jest "liczenie górki".
    Oni tworzą zyski.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2016-06-11 23:36:05
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > 1. Gauss jest matematykiem;
    > 2. Każdy, kogo matematyk uznał za matematyka, jest matematykiem.

    Mój znajomy programista kiedyś był w grupie zajmującej się tworzeniem
    oprogramowania wspomagającego diagnozowanie chorób (systemy ekspertowe
    itp.). W szpitalu, z którym współpracowali, lekarze nazywali ich
    matematykami, bo dla nich informatyk to ktoś, kto wymienia atrament w
    drukarce, ewentualnie potrafi przeinstalować windowsa. Jak już ktoś ma
    pojęcie o programowaniu tych pudeł, to zdaniem lekarzy zasługuje już na
    miano matematyka.

  • 35. Data: 2016-06-12 11:01:29
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 14:05:41 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > wciskać głodne kawałki o tym, jak to niemce z balcerowiczami
    > do spółki złośliwie i z premedytacją wykończyły nam kwitnący
    > przemysł tekstylny, i nawet w Łodzi nikt już nie tka ani nie
    > przędzie. Wtedy pytam, czy jeden z drugim chciałby, aby jego
    > żona i córka stały tak cały dzień przy maszynie i przewlekały
    > nieteczki. Przeważnie by nie chciał, więc traci wątek i dalsza
    > rozmowa na ten jakże fascynujący temat się urywa.

    Wiesz... równie dobrze można odbić pytanie, czy wolałbyś, aby owa żona czy córka
    miała ciężką, ale stabilną pracę na etacie, czy też odbijała się od kasy w
    hipermarkecie do kasy w macdonaldzie, z bezrobociem jako jedyną alternatywą.
    Przemysł włókienniczy w Łodzi zresztą nie został tak naprawdę zabity przez
    Balcerowicza i Niemców. Owszem, wtedy padły wszystkie wielkie fabryki szwalnicze, ale
    chwilę po tym Polska stała się włókienniczą potęgą, powstało milion małych firm i
    firemek, zwolnione z dużych fabryk szwaczki zakładały na potęgę własne działalności,
    szyły, czy tam tkały ile tylko nadążyły, a wszystko, co tylko zdołały wyprodukować,
    na pniu było kupowane przez hurtowników wywożących to do państw WNP. Cały były sojuz
    chodził wtedy w ciuchach szytych w Polszy, Łódź i okolice były prawdziwym eldorado
    włókienniczym, "Ptak" pod Rzgowem (dla niezorientowanych: formalnie rzecz biorąc był
    to bazar. Tylko taki trochę większy) wtedy właśnie święcił największe triumfy i wtedy
    stał się potentatem na pół Polski.

    I co się z tym wszystkim stało? Ano, przyszedł rząd AWS i jedną decyzją, właściwie z
    dnia na dzień interes zakończył. Postanowili bowiem pokazać "ruskim" gdzie ich
    miejsce i narzucili cło eksportowe. "Ruskie" obecnie chodzą w ciuchach tureckich,
    Turcja się cieszy z obrotów i kwitnącego przemysłu odzieżowego, a Łódź wraz z
    okolicami zdaje się, że nadal jest terenem o dramatycznie dużym poziomie bezrobocia.
    Ale ruskim pokazaliśmy, panie Krzaklewski, nie?

  • 36. Data: 2016-06-12 11:19:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 02:01:29 -0700 (PDT), Jarek P. napisał(a):
> [...]

    > decyzją, właściwie z dnia na dzień interes zakończył. Postanowili
    > bowiem pokazać "ruskim" gdzie ich miejsce i narzucili cło

    Hm, a jakis przepis na to clo, czy chocby rok wprowadzenia ?

    Dziwne by to bylo w nowozytnej Polsce ...

    J.

  • 37. Data: 2016-06-12 12:03:23
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Ale ruskim pokazaliśmy, panie Krzaklewski, nie?

    (Uwaga, skróty myślowe)
    Jaja kobyły łącznościowiec, chętnie bym temu panu podłączył gówno na
    wycieraczce, przykryte płonącą gazetą, jakby jeszcze dało się do układu
    wmieszać "kaliflorek", to było by fajnie... W imieniu łącznościowców i
    pocztowców, bo obie grupy straciły na akcjach Tepsy i przez nie. W dużym
    skrócie - Akcje Tepsy miały być za darmo dla łącznościowców. Oraz dla
    pracowników poczty to, co zostało wspólnie wypracowane przed podziałem.
    Tymczasem do podziału poszły też akcje, które zostały wypracowane już tylko
    przez łącznościowców i o to była awantura. MIało to jednak dalsze
    konsekwencje - darmowe akcje można było otrzymać tylko raz i jak poczta
    poszła/pójdzie do podziału akcji, to wprawdzie łącznościowcy obejdą się
    smakiem, ale także ta rzesza pocztowców, która już akcje wzięła.
    Nie koniec - Gdyby nie sraczka z podzialem, tylko każda grupa dostała swoją
    działkę i tylko swoją, to każdy otrzymałby tak na oko 2-4 razy więcej. Więc
    wszyscy zostali wydymani bez smarowidła. A ktoś różnicę pewnie zebrał do
    swojego trzosu :P Do czego przyczynił się wybitnie, cytowany Pan, który nie
    wiem czemu, kojarzy mi się z marihuaną, może przez słowo krzak?
    Gdyby poszło do głosowania, to bym na każdego innego, peło, pisdy, komunę,
    Cookies-a, zakodowanych, LPR, Samoobronę, itd. głosował, byle nie AWS. Choć
    sama Solidarność była mi dość bliska.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 38. Data: 2016-06-12 12:09:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jarek P. napisał:

> [...]
    > żona czy córka miała ciężką, ale stabilną pracę na etacie, czy
    > też odbijała się od kasy w hipermarkecie do kasy w macdonaldzie,

    Nikt mi do tej pory w ten sposób nie odbił, więc może nie tak równie
    dobrze. "Stabilna praca na etacie" może brzmi dobrze, ale jeśli zostawi
    się niedopowiedzenie, że chodzi o robotę na trzy zmiany przy maszynie
    tkackiej lub przędzalniczej, w huku i wilgoci, to jest to pół prawdy.
    A więc całe kłamstwo. Na człon alternatywy się nie nadaje. Podobnie
    nie nadaje się "odbijanie od kasy" -- już wspomniałem o tym, że to
    nie te liczby, nie ma tylu kas w biedronkach, co maszyn w fabrykach.

> [...]
    > tam tkały ile tylko nadążyły, a wszystko, co tylko zdołały wyprodukować,
    > na pniu było kupowane przez hurtowników wywożących to do państw WNP.

    Jako że z branżą jestem nieco obeznany, potrafię odróżnić przemysł
    włókienniczy od przemysłu tekstylnego. Myśmy tu do tej pory o tym
    pierwszym. Jego nie da się realizować maszyną tkacka na poddaszu
    i prząśczniczkami z kołowrotkami kręcącymi się w długie zimowe
    wieczory przy kominku. Takie rzeczy tylko w piosenkach. Ten przemysł
    poszedł do Chin, a na miejscu zostały prządki i tkaczki, które lepiej
    lub gorzej musiały sobie radzić. Z zewnętrzną pomocą lub bez.

> [...]
    > bazar. Tylko taki trochę większy) wtedy właśnie święcił największe
    > triumfy i wtedy stał się potentatem na pół Polski.

    Był taki etap, że szyjąc na domowej maszynie seryjne ciuchy dało się
    z tego utrzymać rodzinę. "Eldorado" bym tego nie nazwał, ale w szarej
    bezpodatkowej strefie jakieś pieniądze z tego były, pewnie porównywalne
    do kasy z kasy w hipermrkecie. Wielu ludzi z Łodzi przyjeżdżało wtedy
    codziennie specjalnymi pociągami do pracy w Warszanie. Mówiono tu na
    nich "boat people" (jeśli ktoś nie pamięta, to był to termin używany
    w odniesieniu o ekonomicznych migrantów, którzy na dalekim wschodzie
    Azjii łodziami przedostawali się do bogatszych krajów).

> [...]
    > zdaje się, że nadal jest terenem o dramatycznie dużym poziomie
    > bezrobocia. Ale ruskim pokazaliśmy, panie Krzaklewski, nie?

    Nie przeceniam roli decyzji polityków, zgodzę się tylko z tym, że
    częściej zdarza im się coś zepsuć, niż wesprzeć. Ciekawe, że z tą
    samą narracją spotkałem się po raz drugi w ciągu oastniego tygodnia.
    A wcześniej wcale. Ten pierwszy raz był ze strony, po której nigdy
    bym się czegoś takiego nie spodziewał, bo tam zawsze "pokazać ruskim"
    należało do patroiotycznych obowiązków.

    Teraz nie ma cał, można się dogadywać z Władimirm Władimirowiczem,
    może kupi kilka par gaci. Bezrobocie jest, ale słowa "dramatyczne"
    należy lepiej używac ostrożnie. Przynajniej do czasu, gdy się nie
    kaorzysta z otwartych granic i nie zobaczy kilku krajów, które
    startowały z podobnego poziomu, a nie miały tam ani balcerowiczów
    ani krzaklewskich.

    Łatwo jest szukać winnych wśród tych, którzy rządzili 25 czy 20 lat
    temu. Tymczasem najbardziej winny jest fakt, że żyjemy w zbyt bogatym
    kraju, by wszystkie znane i pamiętane przez ogół biznesy mogły się
    opłacać. Oczywiście można TO zmienić. Mino dwuznaczności tego zdzania,
    proszę mnie nie pytać CO można zmienić. Bo zdaje się obecna władza
    chce zmnieniac o innego, niż ja bym sobie życzył.

    Jarek

    --
    Tata z mamą w domku naszym, by dobrobyt zawsze trwał,
    Cichy warsztat na poddaszu mieli, który głośno tkał.

  • 39. Data: 2016-06-12 12:23:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie clo a platne wizy dla Rosjan. Pokretnie tlumaczono to koniecznoscia ochrony
    polskich przedsiebiorcow, zwlaszcza z rejonu lodzkiego, przed zapowiadanym kryzysem w
    Rosji. Nikt w Lodzi nie mial pojecia jak to mialo chronic skoro wszystkie rozliczenia
    byly w gotowce w momencie zakupu. Na dodatek waluta odniesienia byl dolar. Upadek
    przemyslu wlokienniczego wtedy doprowadzil do rozwoju Lodzi bo odblokowal wcale nie
    tania sile robocza z tkalni. W tamtym czasie znalezienie szwaczki graniczylo z cudem.
    Bezrobocie mozna mierzyc wieloma miaram. Jedna bedzie oficjalna rzadowa statystyka.
    Bardziej wiarygodne jest badanie polegajace na znalezieniu pracownika o odpowiednich
    kwalifikacjach.Lodz cierpi na brak pracownikow. Sa firmy w ktorych 10-20%
    zatrudnionych to imigranci ze wschodu Europy. Sa w Lodzi i takie firmy w ktorych
    prawie wszyscy pracownicy nie sa Polakami. Strasznie dlugo Lodz sie zbierala do kupy
    po jej ujebaniu po wprowadzeniu wiz dla Rosjan. Lodz wstaje, powoli ale do przodu.

  • 40. Data: 2016-06-12 12:59:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Hm, a jakis przepis na to clo, czy chocby rok wprowadzenia ?

    Też bym chętnie na kwita popatrzył. W poprzedniej narracji (wspomnianej
    wcześniej, z ostatniego tygodnia) słyszałem coś o strefie Schengen
    i o zewnętrznych granicach Unii Europejskiej. W której to nie jeszcze
    nie byliśmy, lecz za kilka lat wstąpić mieliśmy. Zatem nie musiały to
    być cła, wystarczyło, by nie dało się wywozić gaci na mrówkę, tylko
    legalnie, z dokumentacją pochodzenia, w tym podatkową.

    > Dziwne by to bylo w nowozytnej Polsce ...

    Mnie już pewne rzeczy przestały dziwić. Choćby istnienie ludzi, którzy
    uważają, że chaos gospodarce sprzyja. Że nieważne, czy podatki są
    niskie i racjonalne, bo zaradni ludzie i tak ich nie płacą, a frajerów
    nam w gospodarce nie trzeba. Albo że są tacy, co uważają, że przy
    zawieraniu umów międzynarodowych wystarczy oświadczyć "od 1 maja to
    my już będziemy grzeczni", a wcześnie robimy co chcemy i wara od nas
    z kontrolami.

    --
    Jarek