  • 1. Data: 2016-06-08 17:53:26
    Temat: Jak się robi kabelki?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Np. USB-C albo HDMI? Żył tam jest sporo, wszystko malutkie,
    kabelek nawet w detalu tani -- Chińczyk więc tego nie
    odizolowuje i właściwej żyły we właściwy pin nie wciska.
    Więc jak zrobić, by z kawałka wielożyłowego przewodu z rolki
    odciąć potrzebną długość, odizolować na zadanym odcinku
    i rozplątać żyły, by każda trafiła tam, gdzie trzeba?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2016-06-08 18:25:24
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: b...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=4lJBQjxtiSE

    Pewnie takich filmów są setki na chińskim jutubje.
    http://www.youku.com/

  • 3. Data: 2016-06-08 18:42:45
    Od: b...@g...com

    Szczerze mówiąc niefajnie.
    http://v.youku.com/v_show/id_XMjkzODk1Mjgw.html?from
    =s1.8-1-1.2

  • 4. Data: 2016-06-09 13:44:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    b...@g...com wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=4lJBQjxtiSE

    Czyli jednak na babomatach. Praca marzeń. :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2016-06-09 13:50:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Czyli jednak na babomatach. Praca marzeń. :-/

    I jaka urozmaicona -- co chwila inny kolor drucika.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2016-06-09 15:29:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 13:50:58 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > I jaka urozmaicona -- co chwila inny kolor drucika.

    Ale to chyba każda praca na taśmie (lub czymś podobnym) jest równie pasjonująca.
    Pamiętam, jak lata temu miałem praktyki w ś.p. ZRK Kasprzak, mój kolega zadał takiemu
    babonowi przy taśmie mądre pytanie typu "a co pani tu robi". Liczył na pouczający i
    pasjonujący wykład o doborze prądu podkładu w funkcji szumów zapisu, tymczasem
    odpowiedź pani była bardzo zwięzła: "lutuję opornik". I tyle. Zatrudniona tam od iluś
    lat, dzień w dzień, miesiąc w miesiąc, po 8 godzin dziennie (z przerwą na posiłek)
    pani lutowała opornik R132, robiła to iście po mistrzowsku, z niesamowita po prostu
    wprawą i nie przerywając plotkowania z panią z przeciwka (montującą mikrofon)o tym,
    co do mięsnego wczoraj rzucili. Ale co to jest ten opornik i do czego służy - nie
    wiedziała.

  • 7. Data: 2016-06-09 15:49:49
    Od: b...@g...com

    użytkownik Jarek P. napisał:
> [...]
    tym, co do mięsnego wczoraj rzucili. Ale co to jest ten opornik i do czego służy -

    Z 90% kronik oglądałem sobie kiedyś. Gadali coś o przepełnionych
    magazynach zwrotów.
    https://youtu.be/N5uxZZ7tnuU

    Wroga reakcja uprawiała sabotaż czy jak?

  • 8. Data: 2016-06-09 16:23:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jarek P. napisał:

> [...]
    > plotkowania z panią z przeciwka (montującą mikrofon)o tym, co do
    > mięsnego wczoraj rzucili. Ale co to jest ten opornik i do czego służy

    Są równie i równiejsze. Też miałem praktyki w tychże zakładach.
    Wiele filmów z chińskich fabryk widywałem, ale szczerze mówiąc,
    na coś równie okropnego jak automat galwanizerski do cynkowania
    się nie natknąłem. Tam siedziało (obok wanny z tysiącami litrów
    roztworu cyjanku potasu) sześć kobiet. Trzy zakładały na haczyki
    różne blaszki, trzy zdejmowały. Ktoś musiał dokonać zgłoszenia
    racjonalizatorskiego by było ich tam aż sześć, żeby linia szła
    szybciej. Dwie z nich wtłoczono w miejsce w środku taśmy, gdzie
    dla każdej przypadało około pół metra kwadratowego podłogi.
    Krzesło z oparciem się tam nie mieściło, trzeba było kibić
    złożyć na małym taborecie. A wokół tylko przesuwające się kratki
    z haczykami, na których trzeba było przez osiem godzin wieszać
    te cholerne blaszki.

    Brak świadomości klasowej, jaką rolę w budowie społeczeństwa
    socjalistycznego odgrywa opornik R132, to przy tym szczegół.

    Jarek

    --
    -- Czy może nam pani powiedzieć, na terenie jakiego zakładu
    się obecnie znajdujemy?

  • 9. Data: 2016-06-09 16:26:59
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 15:49:51 UTC+2 użytkownik b...@g...com
    napisał:

    > Z 90% kronik oglądałem sobie kiedyś. Gadali coś o przepełnionych
    > magazynach zwrotów.
    > https://youtu.be/N5uxZZ7tnuU
    >
    > Wroga reakcja uprawiała sabotaż czy jak?

    Jezusie, to jest materiał z czasów produkcji tych odbiorników co je powstańcy
    styczniowi w okopach mieli, ja praktyki miałem już w czasach topowych produkcji
    kasprzaka (znanych pod nazwą "Kasprzak").
    Ale ciekawie się oglądało, zwłaszcza ta ogromna kolba od lutowania rynien widoczna w
    1:10 :) Za moich czasów panie miały już takie dość fajne lutownice podobne do
    współczesnych Wellerek (o samych kolbach mówię), a inżynier działu miał nawet polską
    lutownicę z magnetycznie stabilizowaną temperaturą.

  • 10. Data: 2016-06-09 16:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Sokołowski napisał:

    >Ale to chyba każda praca na taśmie (lub czymś podobnym) jest równie
    >pasjonująca.

    Babomaty jak babomaty - USB sie jeszcze daje polutowac, ciekawe jak
    robia mikro.
    A widze - tak samo. Zreszta nawed duze USB lutuje juz automat.

    Ale popatrzcie dalej - prodkucja wtyku zaczyna sie od prawidlowego
    ulozenia obudowy i plytki.
    Maszyna sklada zawsze tak samo ... i wyrzuca byle jak do pojemnika.

    Na kolejnym stanowisku - podajnik wibracyjny zaczyna od prawidlowego
    ustawienia wtyku.
    Producent tych podajnikow niezle zarabia.
    No chyba, ze sie myle ... i taki podajnik jest tanszy od kazdego
    innego rozwiazania :-)

    Ale wniosek z tego jeden - trzeba sobie kupic jakas sprawdzarke do
    kabelkow USB, bo niech sie tej babce pomyla druciki ...

    J.