    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak się robi kabelki?
    Date: Thu, 9 Jun 2016 16:23:04 +0200

    Pan Jarek P. napisał:

    > Ale to chyba każda praca na taśmie (lub czymś podobnym) jest równie
    > pasjonująca. Pamiętam, jak lata temu miałem praktyki w ś.p. ZRK
    > Kasprzak, mój kolega zadał takiemu babonowi przy taśmie mądre pytanie
    > typu "a co pani tu robi". Liczył na pouczający i pasjonujący wykład
    > o doborze prądu podkładu w funkcji szumów zapisu, tymczasem odpowiedź
    > pani była bardzo zwięzła: "lutuję opornik". I tyle. Zatrudniona tam
    > od iluś lat, dzień w dzień, miesiąc w miesiąc, po 8 godzin dziennie
    > (z przerwą na posiłek) pani lutowała opornik R132, robiła to iście
> [...]

    Są równie i równiejsze. Też miałem praktyki w tychże zakładach.
    Wiele filmów z chińskich fabryk widywałem, ale szczerze mówiąc,
    na coś równie okropnego jak automat galwanizerski do cynkowania
    się nie natknąłem. Tam siedziało (obok wanny z tysiącami litrów
    roztworu cyjanku potasu) sześć kobiet. Trzy zakładały na haczyki
    różne blaszki, trzy zdejmowały. Ktoś musiał dokonać zgłoszenia
    racjonalizatorskiego by było ich tam aż sześć, żeby linia szła
    szybciej. Dwie z nich wtłoczono w miejsce w środku taśmy, gdzie
    dla każdej przypadało około pół metra kwadratowego podłogi.
    Krzesło z oparciem się tam nie mieściło, trzeba było kibić
    złożyć na małym taborecie. A wokół tylko przesuwające się kratki
    z haczykami, na których trzeba było przez osiem godzin wieszać
    te cholerne blaszki.

    Brak świadomości klasowej, jaką rolę w budowie społeczeństwa
    socjalistycznego odgrywa opornik R132, to przy tym szczegół.

    Jarek

    --
    -- Czy może nam pani powiedzieć, na terenie jakiego zakładu
    się obecnie znajdujemy?