-
11. Data: 2010-02-09 12:40:09
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>
> http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
Fajnie, działa póki nowe, potem okazuje się, że głupi zaworek lub komputerek
do tego kosztuje zylion złotych, więc wstawia się opornik lub zakleja
czujnik i już jest "normalnie" :-)
Pozdrawiam
Jacek
-
12. Data: 2010-02-09 14:01:44
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
>>> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
>>> rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od nawierzchni, skąta
>>> skrętu prędkości itd.
>>>
>>> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to
>>> jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ? Chodzi
>>> mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
>>
>> Jak sobie wyobrażasz czysto mechaniczne rozwiązanie?
>
> Skoro regualcja tylko tlumienia, to po prostu regulowany zaworek.
> Sterowany elektronika, ale w amortyzatorze tylko jakas regulowana
> iglica czy cos takiego.
>
>> Jest jeszcze rozwiązanie z cieczą magnetoreologiczną, nie wiem, czy
>> Mercedes stosuje - to jest przyszłość.
>
> Nie wiem czy zdazy dozyc tej przyszlosci.
> Bose juz ma system aktywnego zawieszenia, i to jest przyszlosc
Bose nie przejdzie.
> http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
jsp
Czytałem jakiś czas temu o tym.
Z tego co pamiętam system zawieszenia z cieczami magnetoreologicznymi
stosuje Audi i Cadillac albo Chrysler.
Pracowało nad tym też Ferrari.
zyga
--
--force --nodeps --all
-
13. Data: 2010-02-09 14:26:13
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
a.com> napisał w wiadomości
news:hkro8i$ka8$1@news.interia.pl...
>
> Bose nie przejdzie.
Czemu ?
>> http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
jsp
>
> Czytałem jakiś czas temu o tym.
>
> Z tego co pamiętam system zawieszenia z cieczami magnetoreologicznymi stosuje Audi
i Cadillac albo Chrysler.
Znaczy to jest to co się kryję pod nazwą handlową "Audi Drive Select" (opcja w A4). ?
Arek
-
14. Data: 2010-02-09 14:32:07
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
>> Bose nie przejdzie.
>
> Czemu ?
Bo tak mi się wydaje.
;-)
>>> http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
jsp
>>>
>>
>> Czytałem jakiś czas temu o tym.
>>
>> Z tego co pamiętam system zawieszenia z cieczami magnetoreologicznymi
>> stosuje Audi i Cadillac albo Chrysler.
>
> Znaczy to jest to co się kryję pod nazwą handlową "Audi Drive Select"
> (opcja w A4). ?
A nie wiem, poszukaj.
zyga
--
--force --nodeps --all
-
15. Data: 2010-02-09 14:44:32
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 9 Feb 2010 13:40:09 +0100, Agent 0700 wrote:
>> http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
>
>Fajnie, działa póki nowe, potem okazuje się, że głupi zaworek lub komputerek
>do tego kosztuje zylion złotych, więc wstawia się opornik lub zakleja
>czujnik i już jest "normalnie" :-)
Wydaje mi sie ze tam nie ma zaworkow - to chyba jakies
elektromagnetyczne silowniki.
Komputerek oczywiscie moze swoje kosztowac, silowniki tez.
No nic, w razie czego sie wstawi zwykle amory :-)
J.
-
16. Data: 2010-02-09 14:45:18
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pneumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
a.com> napisał w wiadomości
news:hkrq1f$maq$1@news.interia.pl...
> A nie wiem, poszukaj.
Już usiłowałem, ale producent podaje tyle danych ile daje dane żeby:
- z 1 strony marketingowo uświadomić klienta za co płaci
- ale z 2 strony za bardzo nie zdradzić konkurencji co robi.
Stosunkowo dużo można wyczytać o topowych modelach tzn. A8/S/7 ale np. A4 to już za
bardzo nie wiadomo..
I ciekawi mnie np. w MB E 350 jaka jest różnica między adaptacyjnym "standardowym" a
Air (cena opcji tylko 8kzł).
Prawdopodobieństwo że któryś salon ma 2 dema: E 350 i identyczny E350 Air jest dość
nikłe.. Także cieżko to porównać. Jechałem
kiedyś S-em i było super-jak szybowiec i na a-stradzie i po miejskich dziurach.
Air
-
17. Data: 2010-02-09 15:35:34
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pneumatyczne ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 9 Feb 2010 15:45:18 +0100, A r t i e wrote:
>Już usiłowałem, ale producent podaje tyle danych ile daje dane żeby:
>- z 1 strony marketingowo uświadomić klienta za co płaci
>- ale z 2 strony za bardzo nie zdradzić konkurencji co robi.
Konkurencja to doskonale wie. Moze kupic jedna sztuke i rozebrac,
moze przeczytac patenty, moze sie zwrocic do dostawcy nietypowych
elementow.
J.
-
18. Data: 2010-02-09 15:50:20
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 9 Feb 2010 13:03:34 +0100, A r t i e wrote:
>Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem
>> Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
>> zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
>
>Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..
>
>Ale ważniejszy problem:
>***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z16452/Mercedes-B
enz-E-Class.aspx
Wychodzi na to ze to calkiem co innego i mozna miec oba :-)
Airmatic to chyba glownie regulacja wysokosci, cos czego zmienny
wspolczynnik tlumienia nie zapewni.
J.
-
19. Data: 2010-02-09 19:18:01
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:2803n5l0pqaq99codnjpon5c2h32k7fein@4ax.com...
> On Tue, 9 Feb 2010 13:03:34 +0100, A r t i e wrote:
>>Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem
>>> Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
>>> zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
>>
>>Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..
>>
>>Ale ważniejszy problem:
>>***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?
>
> http://www.conceptcarz.com/vehicle/z16452/Mercedes-B
enz-E-Class.aspx
>
> Wychodzi na to ze to calkiem co innego i mozna miec oba :-)
>
>
> Airmatic to chyba glownie regulacja wysokosci, cos czego zmienny
Właśnie: *chyba* :///
-
20. Data: 2010-02-21 18:08:16
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: JAM <j...@y...com>
On Feb 8, 5:06 pm, "A r t i e" <a...@g...pl> wrote:
> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od
> nawierzchni, skąta skrętu prędkości itd.
>
> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to jest
robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C
> i E ? Chodzi mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
>
> Arek
Chodzi o zawieszenia, w ktorych reguluje sie wspolczynnik tlumenia w
amortyzatorach. Praktycznie kazy wiekszy producent amortyzatorow ma
obecnie modele o regulowanym wspolczynniku tlumienia. Wiekoszc z nich
po prostu stosuje jeden lub kilka zaworow wewnatrz amortyzatora,
sterowanych solenoidem, ktore pozwalaja na to aby olej wewnatrz
amortyzatora mogl przeplywac poprzez zwezki o roznym stopniu tlumienia
w zaleznosci od tego, ktory zawor jest otwarty. Takie amortyzatory
pozwalaja jedynie na kilka wybranych z gory stopni tlumienia ale
zamykajac i otwierajac zawory dostatczenie szybko, mozna symulowac do
pewnego stopnia wartosci posrednie. Systemy tego typu produkuje miedzy
innymi firma ZF-Sachs pod nazwa CDC czy Bilstein pod nazwa ACD.
Amortyzatory wynalezione przez Amerykanow ponad 10 lat temu (Delphi)
dzialajace w oparciu o olej o wlasnosciach magnetoreologicznych
pozwalaja zmieniac ten wspolczynnik plynnie w szerokim zakresie i to
kilkaset razy na sekunde. Od ponad 10 lat tego typu amortyzatory
wystepowaly w samochodach marki Cadillac i Corvette. Od zeszlego roku
ta sama technologia wystepuje rowniez w niektorych modelach Ferrari i
Audi pod nazwa markowa Delphi MR. Obecnie wlascicielem tego oddzialu
Delphi jest chinska firma BWI.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/