-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!f35g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Date: Sun, 28 Feb 2010 07:08:26 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 76
Message-ID: <f...@f...googlegroups.com>
References: <hkq1ss$mqf$1@inews.gazeta.pl>
<7...@j...googlegroups.com>
<hmba6b$8si$1@inews.gazeta.pl>
<d...@d...googlegroups.com>
<hmbjno$e5a$1@inews.gazeta.pl>
<c...@c...googlegroups.com>
<hmc2d4$6go$1@inews.gazeta.pl>
<7...@a...googlegroups.com>
<2...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1267369706 7939 127.0.0.1 (28 Feb 2010 15:08:26 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 15:08:26 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: f35g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5
(KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89
Safari/532.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26120
[ ukryj nagłówki ]On Feb 28, 4:33 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> A mozesz jakies nr tych patentow podeslac ?
> To jest patent ogolny na zawieszenie z ciecza magnetyczna, czy na
> sposob realizacji przy pomocy tych otoczonych drobin ?
Nie znam szczegolow patentow i ich numerow. Wiem, ze napewno
opatentowany jest proces otaczania drobinek zelaza precyzyjnie dobrana
otoczka z plastiku powodujaca neutralna wypornosc i gldaka,
nieabrazyjna powierzchnie. Jak na razie taki amortyzator potrafi
produkowac wylacznie BWI.
> Bo wydaje mi sie ze pare innych pomyslow na ciecze magnetyczne sie
> pojawilo.\
Sama ciecz magnetyczna to zaden problem. Problem jest w tym aby ciecz
nie zuzywala precyzyjnych elementow amortyzatora ani fizycznie ani
chemicznie, miala wlasnosci smarujace, byla trwala fizycznie i
chemicznie na przestrzeni wielu lat i utrzymywala swoje parametry w
szerokim zakresie temperatur. To co masz w labolatorium to jeszcze
daleko do przemyslowego oleju.
>
> >Tenneco, Sachs i Bilstein to rozwiazania oparte u sterowane solenoidem
> >zawory. Sa one wolniejsze niz magnetyczne i maja jedynie kilka polozen
> >do wyboru a nie zmiane plynna
>
> Wydaje mi sie ze to mozna rozwinac. W koncu zaworki we wtryskiwaczach
> sa szybkie i precyzyjne :-)
Wtryskiwacze nie maja na celu dyssypacji duzych energii. Wrecz
przeciwnie :-) To nie to samo. Ksztalt zaworow amortyzatora ma duze
znaczenie w jakosci stroejnia zawieszenia. To nie jest zwykla zwezka.
Strojenie amortyzatorow trwa praktycznie do ostanich prototypow
przeprodukcyjnych.
> No ale sa przeciez i dlugie zakrety, to nawet "usztywniony"
> amortyzator w koncu dobije.
Nie chodzi o sama zmiane, tylko o jej tempo. Z angielska to sie nazywa
"head toss". Zbyt szybkie zmiany polozenia nadwozai sa odbierane
negatywnie i mecza pasazerow pojazdow. Spowolnienie tych zmian
powoduje poprawe komfortu jazdy. Na krotkich zakretach rowniez
zmniejsza maksymalny przechyl pojazdu.
> I w zakrecie tez moze byc dziura czy kamien, to usztywnianie
> niekoniecznie jest dobre ?
Ano nie zawsze jest. Dla kazdego strojenia zawieszenia znajdziesz
przypadek drogi, ktory jest niekorzystny. Bardzo gleboka dziura
oddzialywujaca na miekkie zawieszenie spowoduje dobicie zawieszenia do
odbojnika koncowego, co jest odbierane jako uderzenie i jest
generalnie mniej komfortowe niz sztywne zawieszenie, ktore tego
odbojnike nie dobije.
> Tu by sie wlasnie regulacja sily sprezyny/cisnienia powietrza
> przydala.
Na nic ci sie nie przyda, bo dziura to zjawisko trwajace ulamki
sekundy., Sprezyna zmieni swoje parametry jak juz bedziesz 100m za
dziura. Nawet uklady, ktore maja akumulatory cisnienia potrzebuja do
sekundy aby zmienic znaczaco sztywnosc sprezyny gazowej. Juz bardziej
przydaje sie tu nieliniowosc sprezyn gazowych choc nieliniowosc osiaga
sie rowniez w pewnym stopniu w sprezynach stalowych.
> Citroen od dziesiatek lat kombinowal, a bogaci klienci mercedesa byli
> z tradycyjnych rozwiazan zadowoleni :-)
A Lexus wogole nie stosuje aktywnych zawieszen i osiaga rownie
glebokie zadowolenie klientow :-)
>
> J.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A