    From: mgk <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak się nauczyć Javy?
    Date: Tue, 4 Aug 2009 04:00:16 -0700 (PDT)

    > Mnie też ciekawi efekt braku możliwości jawnego używania wskaźników w Javie,
    > przez co w niektórych przypadkach programiści C/C++ wybiorą inne
    > rozwiązanie, niż programiści Javy. Nie wiem który z podstawowych

    Nie rozumiem. Wskazniki w Javie tak wlasciwie w praktyce to sa.
    Nazywaja sie referencje. (tylko nie pisac mi tu wojny na grupie :) ).
    Roznica jest tylko taka, ze na referencjach nie masz arytmetyki takiej
    jak w C++. ALe w C++ nie uzywalo sie jej odkat powstaly iteratory.
    Natomiast testowalem kiedys wydajnosc iteratorow w Javie vs C++. Te w
    Javie sa troche wolniejsze, ale nie jest to jakies znaczne
    spowolnienie.

    A i jest jeszcze jedna roznica. W Javie nie mozesz utworzyc obiektu na
    stosie. Musisz przez alokacje (new).
    Ale "new" w Javie jest szybsze niz w C++ bo java ma jakis swoj memory
    manager. W C++ w niektorych grach pisano wlasne memory managery
    wlasnie aby przyspieszyc operacje new. Jasne ze nie jest tak szybkie
    jak utworzenie obiektu na stosie, ale znow nie jest to jakos bardzo
    szczegolne.

    nawet jesli taka operacja trwa 2 razy dluzej niz w C++ to nie jest to
    operacja ktora podczas wykonywania programu zajmuje 99% czasu.