  • 161. Data: 2020-03-20 15:18:10
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 14:27, J.F. pisze:

    > Czemu ?
    > Ale kto mialby falszowac ?
    > No i ... czemu mieliby zanizac ?

    Pierwsze co przychodzi mi do głowy, to ukrycie nieudolności
    władzy a w zasadzie równoległe działanie propagandowe -
    patrz jak władza dobrze sobie z tym radzi. Byle do wyborów,
    a potem się statystyki uwolni...

  • 162. Data: 2020-03-20 15:18:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:14, J.F. pisze:

    >Proponuję nie zamykać wszystkiego, a kasę z szopki, przeznaczać na
    >testy wszystkich.
    >I izolować TYLKO chorych i zakażonych.

    Gdyby te testy byly pewne, szybkie i masowe ... a tu ponoc na wczesnym
    etapie moga nic nie wykryc,
    a czlowiek chodzi i zaraza.

    IMO - trzeba by co tydzien wszystkich testowac ... choc moze wystarczy
    tylko tych z goraczka.

    Poza tym naszych przetestujesz, a co z zagranicznymi ?
    Dwudniowa kwarantanna na granicy, co powinno wystaczyc na test ?

    >W sensie że będą umarlaka testować?

    W sensie, ze teraz przy podejrzeniu jednak test robia ...

    Umarlaka tez chyba mozna.

    J.

  • 163. Data: 2020-03-20 15:20:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-03-19 o 23:28, cef pisze:

    >Tylko że w Niemczech nie było żadnych ograniczeń w przemieszczaniu
    >się tych zarażonych ludzi - u nas choćby od razu zamknęli szkoły.
    >Stąd mamy

    raptem tydzien temu a nie "od razu"

    >mniej chorych. Poza tym - u nas szczyt wyjazdów do Włoch był nieco
    >wcześniej, więc i zarażonych mniej.

    J.

  • 164. Data: 2020-03-20 15:24:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 20-03-2020 o 10:17, Janusz pisze:

    >Nie grypa nie jest zaraźliwa, tylko jesteśmy na nią częściowo
    >uodpornieni, więc nie każdy choruje.
    >Zawieziesz ją na nowy, odizolowany ląd i wybije całą populację.
    >Coś jak Inków.

    Grypa jest zarazliwa, a co roku choruja na nia miliony rodakow.

    Wiec raczej chodzi o to, ze ona malo grozna jest - czy jestesmy
    uodpornieni na skutki.

    Co prawda jeszcze wiece mln na nia nie choruje ... wiec chyba sa
    odporni ... czy tylko mieli szczescie i nie zlapali ?

    J.

  • 165. Data: 2020-03-20 15:36:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 15:18, J.F. pisze:

    > Gdyby te testy byly pewne, szybkie i masowe ... a tu ponoc na wczesnym
    > etapie moga nic nie wykryc,
    > a czlowiek chodzi i zaraza.
    I tak się zarazimy.

    > W sensie, ze teraz przy podejrzeniu jednak test robia ...

    Ale podejrzeniu czyim?
    Bo relacji ze nie chcieli zrobić nawet tym, którzy mieli kontakt z już
    zakażonymi jest cała masa.

    > Umarlaka tez chyba mozna.

    Nie chodzi o to co można, tylko co robią.
    A praktyka jest taka, że nie robią, poza przypadkami żywych, które im
    się z jakąś wydumaną procedurą zgadzają.

  • 166. Data: 2020-03-20 15:38:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 15:24, J.F. pisze:

    > Grypa jest zarazliwa, a co roku choruja na nia miliony rodakow.

    Skąd wiesz?
    Miałeś kiedyś grypę?

    Bo ja nigdy, a przynajmniej nikt mi nigdy nie zrobił testu, który by to
    potwierdził, więc do żadnej statystyki nie powinienem się łapać.
    I 99,99% innych Polaków też nie.

  • 167. Data: 2020-03-20 15:39:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 15:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > raptem tydzien temu a nie "od razu"

    Patrz - to Niemcy relatywnie zamknęli szkoły jeszcze szybciej niż my, w
    7 dni od zakończenia ferii.
    A u nas ile? ;-)

  • 168. Data: 2020-03-20 15:51:18
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Klamka zapadła, jeśli Niemcy zamkną wszystkich na 2 tygodnie to nie ma na co czekać.

  • 169. Data: 2020-03-20 15:55:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-03-20 o 10:30, Cavallino pisze:
> [...]

    200 to sie nie ma czym przejmowac.
    Ale skad wiadomo, ze na 200 sie skonczy ?

    >Była. U nas zmarły 183 osoby. Kopaczowa zajęta była wypytywaniem o
    >smak kotlecików. Jako jedyny kraj nie kupiliśmy szczepionki. Podobno
    >w Europie zmarło wtedy 455 osób. Więc 180/455 to chyba sporo?

    Jak odjac z 50 przypadkow, ktore srednio sa co roku ..

    http://wwwold.pzh.gov.pl/oldpage/epimeld/grypa/index
    .htm

    Ciekawe - duzo bylo w 2013, a w 2014 to akurat malo. Chyba, ze podaja
    rok "sezonowy".

    A zle bylo w 1999 i 2000 - po ok 400 zgonow

    J.

  • 170. Data: 2020-03-20 15:56:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skąd wiesz?
    >Miałeś kiedyś grypę?

    Co roku mam jakies przeziebienie, a czy to grypa ...

    >Bo ja nigdy, a przynajmniej nikt mi nigdy nie zrobił testu, który by
    >to potwierdził, więc do żadnej statystyki nie powinienem się łapać.
    >I 99,99% innych Polaków też nie.

    A jednak podaja jakies miliony, na podstawie diagnozy lekarza.
    Czy to grypa, ktoz to wie ... objawy pasuja, a smiertelnosc jest
    znikoma :-)