  • 151. Data: 2020-03-20 14:58:20
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Ja tez nie wiem co bedzie w przyszłosci ale zadaje dosc jasne
    >pytanie:
    >skoro Niemcy podjeli podobne kroko przeciw epidemii jak my to jaki
    >jest
    >sens zamykania granicy?

    >378 potwierdzonych przypadków koronawirusa w Polsce
    >vs
    >586 potwierdzonych przypadków koronawirusa tylko w Hamburgu

    >teraz jasniej ? Niemcy zwlekali z zamknieciem granic i teraz dostaja
    >tak w dupe ze w sobote Merkel moze oglosic areszt domowy dla
> [...]
    54480e823b17327b2bf1d4

    Ale ... to czemu u nich tylko 16 ofiar smiertelnych ?
    Niemcy odporniejsi, sluzba zdrowia lepsza ?

    Czy oni falszuja statystyki zejsc, a my .. testow nie robimy, wiec
    tylko 378 znanych przypadkow :-P

    J.

  • 152. Data: 2020-03-20 14:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Ale nie patrz na to tylko przez pryzmat utrudnień dla tych, co
    > granicę MUSZĄ przekroczyć z jakichś powodów. Podejrzewam, że jak
    > ludzie usłyszeli, że granica zamknięta, to ci, co nie musieli, to
    > się nie pchali (np. żeby zrobić przygraniczne zakupy). Więc to
    > zamknięcie granic (czy nawet informacja o tym) miało też charakter
    > odstraszający dla ludzi, co istotnie ograniczyło transfery ludzi w
    > tym czasie. Więc samo ogłoszenie zamknięcia granic (nawet, jakby to
    > był tylko pic na wodę) już powoduje korzyści w postaci ograniczenia
    > ruchu na granicy.

    No i co ci to dało ze ludzie zrobili zakupy w polskich sklepach zamias w
    niemieckich i na odwrót?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 153. Data: 2020-03-20 14:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

> [...]
    >

    > teraz jasniej ? Niemcy zwlekali z zamknieciem granic i teraz dostaja
    > tak w dupe ze w sobote Merkel moze oglosic areszt domowy dla

    Znaczy sa kilka dni za nami?
    A robią wiecej testów.
    Moge sie załozyc ze gdybysmy zrobili wiecej testów to i zarazen
    mielibysmy o wiele wiecej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 156. Data: 2020-03-20 14:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    >>> dostępne. Nie wiem o co chodzi z alibi, ze niby jakieś sobie

    > Wyobrażam sobie, że przy takiej różnicy zachorowan i śmiertelności
    > nagle wielu Niemców będzie chciało przyjechać odpocząć na Mazury.
    > Dlatego granica z Niemcami musi być zamknięta, żeby tego nie
    > rozwłóczali. Podjęli obecnie dobre decyzje, ale 2 tygodnie później
    > niż u nas. T.

    Bez jaj, musiałby w niemczech zachorowac z milion zeby ktos coś takiego w
    ogole zaczał planować.
    Na razie liczby sa bardzo podobne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 155. Data: 2020-03-20 14:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Polecam:
    > https://wpolityce.pl/polityka/491537-to-sa-dziennika
    rskie-standardy-n
    > iemcy-krytykuja-polske?fbclid=IwAR3JUkY6oxZ3BH_Odfmr
    y-cWIreks1qPKIYue
    > cBSNbQIK5fRlmUGMUtZ96E

    To jest twój merytoryczny wkład w ta rozmowe? Dziennikarz który był
    niekonsekwentny?

    Kilka dni temu pokazywano np Ziemkiewicza ktory jeszcze pare dni temu
    mowił ze to zwykła grypa a po paru dniach ze koniec swiata...

    Co to wnosi do dyskusji? Nie znam tego dziennikarza z ZDF ale zakładam ze
    po obu stronach granicy znajdziemy wielu takich ktorzy za pare ojro
    powiedza co trzeba...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 154. Data: 2020-03-20 14:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Co by nie mowic, to w przypadku zjadliwej epidemii izolacja moze byc
    > kluczowa.

    Ale przeciez nie ma izolacji! Ludzie normalnie chodza po ulicach...

    > Umrze rodzina, blok, biuro, wioska, miasteczko - a inni juz nie.
    > Tylko czy ta jest na tyle grozna, zeby az takie srodki wprowadzac, i
    > czy juz nie jest za pozno - bo w kazdej izolowanej grupie moze sie
    > nosiciel trafic.

    kurwa. czy ja mowie po chinsku?
    Ja sie nie pytam czy kwarantanna jest potrzebna czy nie (przynajmniej
    czesciowa), ja sie pytam co daje zamkniecie granicy z Niemcami ktore
    wprowadziły bardzo podobne zasady kwarantanny co my?

    Dlaczego jak pojade z Warszawy do Poznania to jest ok, a jak do Berlina
    to juz nie jest ok?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 157. Data: 2020-03-20 14:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Jako jedyny kraj nie kupiliśmy szczepionki.

    To oczywiście nieprawda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 158. Data: 2020-03-20 15:06:13
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Bayern od północy wprowadza ograniczenia w poruszaniu się mieszkańców. Na początek
    dwa tygodnie.

  • 159. Data: 2020-03-20 15:13:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 14:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    A ile testów?
    Bo tego typu dane trzeba by mnożyć przez różnicę w ilości wykonanych
    testów...

    Czyli jak oni robią 100 razy testów więcej, to spokojnie można przyjąć,
    że nasze liczby też trzeba pomnożyć przez 100 (no może trochę mniej).

  • 160. Data: 2020-03-20 15:16:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 14:54, J.F. pisze:

    > Blizej im do 1%, niz do 0.002 %, a tak to jakos wyglada przy zwyklej
    > grypie.

    A skąd to wiesz?
    Jakie państwo robi testy na wirusa grypy każdemu zarażonemu ZANIM wpisz
    go do statystyk?

    > Co jest niepokojace ... czy Włosi jacys nieodporni.

    > I przy wdrozonej izolacji, moze sie tak szybko nie skonczy ...

    Chyba że wcześniej pensja na konto lekarza nie przyjdzie i będziesz
    musiał się w domu sam leczyć.