  • 21. Data: 2016-02-15 15:34:24
    Temat: Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedzialek, 15 lutego 2016 11:52:33 UTC+1 uzytkownik Marcin N napisal:

    > Klient idzie do salonu kupic sobie nowy samochod i wyposazy go w bzdurne
    > dodatki w rodzaju czujnika deszczu czy automatycznie skladanych lusterek
    > lub skretnych halogenow, ale automatu nie kupi "bo nie".
    >
    > Dziadzius jezdzil manualem, tatus tez, to i ja bede!

    To jednak nie tak. "Bzdurne" dodatki sa sprzedawane w pakietach z
    tym co jest przydatne i oczywiste (np. klima, radio, czujniki
    cofania, itp.) i raczej nigdy nie podnosza ceny nowego auta tak
    jak skrzynia automatyczna, zwlaszcza ze ta ostatnia wystepuje zwykle
    z jedna, najczesciej droga wersja silnikowa. No i nie kazdy automat
    to takie cudo warte wydania dodatkowych pieniedzy.

    Pozdrawiam
    MK

  • 22. Data: 2016-02-15 15:37:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.02.2016 12:51, Marcin N wrote:

    > Ile razy musiałeś naprawiać skrzynię biegów, że koszt tej naprawy jest
    > kluczowy? Zapewne nigdy.
    > Ile razy osiągnąłeś spalanie samochodu takie, jak deklarowane przez
    > producenta? Zapewne nigdy, albo w jakimś wyjątkowym ekstremalnym przypadku.

    Pomijając już koszty napraw to ujmę to tak. Kiedyś automaty były głupie
    i wtedy raczej rzeczywiście więcej paliły. Teraz są jakby
    inteligentniejsze i nie ma przypadków, że piłuja na 3000 obrotów, bo tak
    im wyszło, mimo że spokojnie można by na wyższym biegu pojechać.
    Potrafią sprawnie redukować, w zależności jak mocno wciśniesz gaz,
    przynajmniej takie odnosze wrażenie (nie mówię o kick down, czy jak to
    po polsku nazwać). Ogólnie mówiąc zapewne w 99,XXX procentach przypadków
    zrobią wszystko lepiej od nawet naprawdę dobrego kierowcy (choć mnie
    wkurwiało niemiłosiernie jak zmieniał z automaty biegi w zakrętach -
    zapewne jak to dobrze wyczujesz, to potrafisz to zrobić tak, żeby
    automat zrobić to co chcesz, ale co do zasady to automat jest po to
    żebyś nie musiał kombinować;)

    Więc tak - automaty są dobre. Tylko dla mnie niefajne;) Ale jeśli ktoś
    chce tylko jechać, nie czuje w czasie jazdy frajdy ze zmiany biegów,
    kontrolowania sytuacji, szarpnięcia przy redukcji, wychodzenia z
    zakrętów z wciśniętym gazem itd, to automat jest dla niego i będzie
    jednym z tych co jak raz będą mieli automat to "nigdy więcej manuala".
    Ja akurat mam na odwrót - zacząłem manualem, jeżdziłem naprawdę różnymi
    automatami, od zwykłych do 300KM+ i... następny samochód to też będzie
    manual - tak po prostu - abstrahując od serwisu, kosztów i spalania. Po
    prostu jada nawet wypasionym automatem sprawia mi mniej przyjemności niż
    "srednim" manualem". Ale podejrzewam, że jestem wyjątkiem;)

    Shrek.

  • 23. Data: 2016-02-15 15:41:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisal:

> [...]
    >tym co jest przydatne i oczywiste (np. klima, radio, czujniki
    >cofania, itp.) i raczej nigdy nie podnosza ceny nowego auta tak

    Hm, jak nie ma automatycznej, to musi byc reczna.
    A ta tez jest skomplikowana i droga.

    W USA ceny obu jakies zblizone, przynajmniej w detalu.
    Ale to czysty marketing moze byc :-)

    >zwlaszcza ze ta ostatnia wystepuje zwykle
    >z jedna, najczesciej droga wersja silnikowa.

    Polemizowalbym.

    J.

  • 24. Data: 2016-02-15 16:08:59
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedzialek, 15 lutego 2016 15:41:50 UTC+1 uzytkownik J.F. napisal:

    > Hm, jak nie ma automatycznej, to musi byc reczna.
    > A ta tez jest skomplikowana i droga.
    >
    > W USA ceny obu jakies zblizone, przynajmniej w detalu.
    > Ale to czysty marketing moze byc :-)

    Sprobuj kupic nowego kompakta, z podstawowym silnikiem ok. 100KM,
    bez zadnych bajerow z listy opcji, ale z automatem. Nie da sie.
    U nas skrzynia automatyczna jest traktowana jak szczyt luksusu
    i obecnie trudno stwierdzic czy ludzie nie kupuja, bo producenci
    tak ustawiaja cenniki, czy cenniki sa tak ustawione, bo ludzie
    nie kupuja...

    Pozdrawiam
    MK

  • 25. Data: 2016-02-15 16:32:49
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 11:58:27 +0100, twistedme napisał(a):

    > Ja usłyszałem taki argument, nie wiem na ile prawdziwy:
    >
    > "Jak padnie skrzynia manualna, to praktycznie każdy Ziutek będzie w
    > stanie to naprawić, w przypadku automatu będą problemy i koszty"

    To dowiedz się ile kosztuje wymiana koła dwumasowego - mają je praktycznie
    wszytkie diesle i coraz więcej benzynowych. Są samochody, w których 100
    tys. kilometrów na jednym komplecie sprzęgło-dwumasa to sukces. Z tego co
    pamiętam, to Subaru z dieslem pięknie ukręcały sobie koła dwumasowe. Serwis
    nie uznawał tego na gwarancji twierdząc, że to skutek niewłaściwej
    eksploatacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 26. Data: 2016-02-15 16:34:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisal:

    >Sprobuj kupic nowego kompakta, z podstawowym silnikiem ok. 100KM,
    >bez zadnych bajerow z listy opcji, ale z automatem. Nie da sie.

    Hm, patrze na Golfa - da sie. Moze nie w najtanszym modelu, ale tez
    niekoniecznie najdrozszym.
    Tylko trzeba te 8k doplacic.

    Patrze na Astre - podobnie z dostepnoscia w cenniku, ale na tym sie
    moze skonczyc, bo nawet ceny nie podali :-)

> [...]
    >i obecnie trudno stwierdzic czy ludzie nie kupuja, bo producenci
    >tak ustawiaja cenniki, czy cenniki sa tak ustawione, bo ludzie

    Jedno i drugie zapewne :-)

    Przy czym analiza allegro sugeruje, ze ilosc automatow w Europie
    rosnie ..

    J.

  • 27. Data: 2016-02-15 17:08:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 08:01, małaa pisze:
    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Kupić samochód, który w tym momencie sam trzyma hamulec.
    Moja głupia Dacia to potrafi....

  • 28. Data: 2016-02-15 17:48:32
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 12:51, Marcin N pisze:

> [...]
    > Ile razy osiągnąłeś spalanie samochodu takie, jak deklarowane przez
    > producenta? Zapewne nigdy, albo w jakimś wyjątkowym ekstremalnym przypadku.

    Dlatego też napisałem, że nie wiem na ile ten argument jest słuszny, a
    ile w tym klasycznej miejskiej legendy...

    Jeżeli chodzi o spalanie, to mój akurat pali niecałe 9, a miał ponad 10.
    Jak by było z automatem nie miałem okazji testować osobiście i oparłem
    się na tym, co było w necie. Danych producenta nawet nie sprawdzałem,
    ale znając życie pewnie 7 :)

    Druga sprawa, że z tych egzemplarzy z których wybierałem był tylko jeden
    automat i akurat przekraczał budżet. Gdyby większość była w automacie,
    to pewnie zdecydowałbym się na automat.

    Znowu jak kupowałem żonie nowy wóz, to też chciałem automat, ale tak jak
    pisano, różnica w salonie była dość kosmiczna.

    To wszystko złożyło się na to, że mamy 2 manuale. Myślę, że z takich
    samych powodów jak większość ludzi w PL.

  • 29. Data: 2016-02-15 17:58:42
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 12:24, RadoslawF pisze:

    > Prawą nogę przesuwało się w prawo tak aby przed odpuszczeniem hamulca
    > lekko dodać gazu. Lewa obsługiwała tylko sprzęgło.
    > Kiedyś tego normalnie uczyli na kursie jako alternatywy dla ruszania
    > z ręcznego.
    >

    > Pozdrawiam

    A możliwe, że jakoś tak. W każdym razie wykonywał jakieś niestandardowe
    ruchy i samochód się nie staczał :)

  • 30. Data: 2016-02-15 18:52:55
    Od: Stiopa Lichodiejew <b...@r...kobyla.cccp>

    W dniu 2016-02-15 o 08:01, małaa pisze:
    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Poszukaj jakiejś pustej drogi ze wzniesieniem i trenuj. Podjazd pod
    domem, wyjazd z polnej drogi.
    --
    Z lewicą się nie dyskutuje.
    Do lewicy strzela się w obronie własnej.