  • 11. Data: 2016-02-15 10:24:43
    Temat: Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello małaa,

    Monday, February 15, 2016, 9:57:08 AM, you wrote:

> [...]
    gazu i odpuszczasz sprzeglo. Jezdze nie uzywajac recznego juz dobrych kilka lat.
    > o widzisz dzięki !!!

    Tak samo się robi z ręcznym, tylko nogi nie trzeba przekładać i jest
    łatwiej. Jak czujesz, że sprzęgło łapie, to gaz i odpuszczasz ręczny i
    sprzęgło.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2016-02-15 10:30:28
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 10:07:17 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
    > I jak stoisz na światłach to chce ci się cały czas trzymać nogę na
    > hamulcu i świecić z tyłu innym po gałach?

    No czasem zaciągam. Chodzi raczej o sytuacje typu wyjazd z podporządkowanej na
    główną, najcześciej jest lekko pod górę, bez ręcznego jest szybciej.

  • 13. Data: 2016-02-15 10:34:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** małaa pisze tak:

    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód
    > się nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Trzeba to zrobić szybko :)

    Po puszczeniu hamulca nie można czekać, trzeba szybko puścić sprzęgło.

    Sprzęglo gaz tak jak na huśtawce na dwoje dzieci. Jedno dziecko idzie
    do dołu a drugie do góry. Ludzie zapominają o wciskaniu gazu tylko
    przystawiaja nogę do gazu a to trzeba wciskać. Im cięższy samochod tym
    mocniej.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 14. Data: 2016-02-15 11:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik małaa m...@o...pl ...

    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Jeżeli nie umiesz bez recznego to musisz z recznym.

    Oczywiście to ze samochód stoczy sie pare cm to nic strasznego, byleby nie
    tracić tego z tyłu. :)

    No i zasada ktora sprawdza sie w przypadku wszystkiego, czego nie umiemy -
    cwiczyc!

  • 15. Data: 2016-02-15 11:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Niech wyje. Parę razy i się nauczysz.

    Z dokładnoscią do ewentualnej wymiany sprzegła :)

  • 16. Data: 2016-02-15 11:52:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 08:01, małaa pisze:
    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Jesteś stworzona do automatu.

    A tak naprawdę to automaty są stworzone dla ludzi. Manuale to taka
    fanaberia. Niestety w Polsce ciągle jest standardem.

    Klient idzie do salonu kupić sobie nowy samochód i wyposaży go w bzdurne
    dodatki w rodzaju czujnika deszczu czy automatycznie składanych lusterek
    lub skrętnych halogenów, ale automatu nie kupi "bo nie".

    Dziadziuś jeździł manualem, tatuś też, to i ja będę!

    --
    MN

  • 17. Data: 2016-02-15 11:58:27
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 11:52, Marcin N pisze:

> [...]
    > lub skrętnych halogenów, ale automatu nie kupi "bo nie".
    >
    > Dziadziuś jeździł manualem, tatuś też, to i ja będę!

    Ja usłyszałem taki argument, nie wiem na ile prawdziwy:

    "Jak padnie skrzynia manualna, to praktycznie każdy Ziutek będzie w
    stanie to naprawić, w przypadku automatu będą problemy i koszty"

    Jak szukałem auta to też chciałem automat, ale wg internetów manual pali
    10, a automat 12, tylko z racji tego, że jest automatem, więc zrezygnowałem.

  • 18. Data: 2016-02-15 12:24:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-15 o 08:30, twistedme pisze:

    > Pamiętam jak obserwowałem w latach 90 mojego wujka, który całe życie był
    > zawodowym kierowcą. Przekręcał umiejętnie stopę i jednocześnie
    > przyciskał, a potem puszczał, także oczywiście jednocześnie, hamulec i
    > sprzęgło.

    Prawą nogę przesuwało się w prawo tak aby przed odpuszczeniem hamulca
    lekko dodać gazu. Lewa obsługiwała tylko sprzęgło.
    Kiedyś tego normalnie uczyli na kursie jako alternatywy dla ruszania
    z ręcznego.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2016-02-15 12:51:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 11:58, twistedme pisze:

> [...]
    >
    > Jak szukałem auta to też chciałem automat, ale wg internetów manual pali
    > 10, a automat 12, tylko z racji tego, że jest automatem, więc

    Były już dziesiątki dyskusji na te tematy na tej grupie. Nie ma sensu
    toczyć następnej.

    Ile razy musiałeś naprawiać skrzynię biegów, że koszt tej naprawy jest
    kluczowy? Zapewne nigdy.
    Ile razy osiągnąłeś spalanie samochodu takie, jak deklarowane przez
    producenta? Zapewne nigdy, albo w jakimś wyjątkowym ekstremalnym przypadku.

    --
    MN

  • 20. Data: 2016-02-15 14:36:54

    Mon, 15 Feb 2016 08:01:29 +0100, w <56c177c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl>,
    małaa <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
    > nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

    Po zdjęciu nogi z hamulca szybko dodać gazu i puścić sprzęgło. :>