  • 11. Data: 2012-01-05 14:21:12
    Temat: Re: Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/01/2012 13:40, JoteR wrote:

    > Przecież macie powód - chcecie dołożyć pamięci. Jak macie zamiar to
    > zrobić bez "odnalepkowania"?

    Swoją drogą, naprawdę sprzedawcy jeszcze takie rzeczy robią? Żaden
    poważny duży producent nie robi problemów, Dell daje nawet instrukcje
    rozbierania laptopów dla chętnych do wymiany dysku czy matrycy, a pan
    Kazio ze sklepu na rogu nie pozwala do komputera zajrzeć?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 12. Data: 2012-01-05 14:27:03
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > CPU-Z mam właśnie otwarty i jedyne co pokazuje,
    > to ilość dostępnej pamięci i jej taktowanie,
    > a nie ilość zajętych i wolnych slotów na płycie głównej.

    Moze czas RTFM zatem?

    Zakladka "Mainboard"
    powinna podac model/producenta plyty glownej
    a przy okazji takze wersje/date BIOSu.

    Zakladka "SPD"
    podaje szczegolowe dane dotyczace kazdego
    modulu RAM zainstalowanego w komputerze
    (a wiec takze i ilosc zajetych gniazd)

    Zaden program nie powie Ci ze 100% pewnoscia
    ile na plycie znajduje sie gniazd pamieci.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 13. Data: 2012-01-05 14:31:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Jan 2012 07:53:53 +0000 (UTC), _THX. napisał(a):

    > Czy rozpoznanie płyty głównej poprzez np. odczytanie danych z ekranu POST -
    > celem sprawdzenia po nazwie (numerze) płyty, jakie kości i za ile należałoby
    > ewentualnie kupić - jest w miarę "niezawodne" (model płyty -> gogle ->
    > rysunek lub opis - rodzaj i liczba gniazd)?

    Owszem, jest w miarę niezawodne. (tzn. jeszcze nie spotkałem rozbieżności)
    --
    Jacek

  • 14. Data: 2012-01-05 14:34:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > rozbierania laptopów dla chętnych do wymiany dysku czy matrycy, a pan
    > Kazio ze sklepu na rogu nie pozwala do komputera zajrzeć?

    Wystarczy, ze pracodawca zaplombowal, zeby pan Miecio
    z nocnej zmiany sobie RAMu nie pozyczyl...

    BTW: w pracowni komputerowej pewnej szkoly
    widzialem myszy kulkowe potraktowane "kropelka"...

    Inwencja ludzka nie zna granic :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 15. Data: 2012-01-05 14:35:58
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-05, o godz. 14:21:12
    kamil <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > rozbierania laptopów dla chętnych do wymiany dysku czy matrycy, a pan
    > Kazio ze sklepu na rogu nie pozwala do komputera zajrzeć?

    Spotkałem się z tym ostatnio w jakichś komputerach z supermarketu. W
    jakimś Real-u czy innym Carefour-ze jednostki centralne były
    plombowane. Swoje komputery plombuje tez Adax. Z przenośnych ostatni
    jaki widziałem to całkiem niedawno netbook Asusa z plombą która
    uniemożliwiała swobodny dostęp do slotów pamięci.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2012-01-05 16:00:53
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Thu, 5 Jan 2012 15:34:10 +0100
    "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

    > Wystarczy, ze pracodawca zaplombowal, zeby pan Miecio
    > z nocnej zmiany sobie RAMu nie pozyczyl...
    >
    > BTW: w pracowni komputerowej pewnej szkoly
    > widzialem myszy kulkowe potraktowane "kropelka"...

    Tzn. kulka była przyklejona do obudowy?

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 17. Data: 2012-01-05 22:51:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 05.01.2012 Tomasz Minkiewicz <t...@g...com> napisał/a:

    > Tzn. kulka była przyklejona do obudowy?

    :D To dla nich technologia myszy led/laser to było zbawienie.

    BTW przypomniał mi się kawał o polaku co to jedną popsuł a drugą zgubił :)

  • 18. Data: 2012-01-06 14:36:26
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    POST pokazuje, że zajęte są banki 0 i 2.
    Czy to na pewniaka oznacza, że płyta ma trzy banki (gniazda)?
    Pytam, bo ten konkretny model płyty miał teoretycznie trzy, ale często tylko
    dwa gniazda.

    -----

  • 19. Data: 2012-01-06 14:39:54
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Przed roznalepkowaniem chciałbym sprawdzić opłacalność ekonomiczną
    przedsięwzięcia (bo jeszcze kartę grafiki wypadałoby wymienić na posiadającą
    wyjście DVI lub HDMI).

    -----

  • 20. Data: 2012-01-06 14:52:40
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

> [...]

    > ewentualnie kupić - jest w miarę "niezawodne" (model płyty -> gogle ->
    > rysunek lub opis - rodzaj i liczba gniazd)?

    Polecam programik Speccy
    http://www.piriform.com/speccy
    Podaje model płyty głównej, rodzaje pamięci i liczbę obsadzonych i wolnych
    gniazd (u mnie poprawnie).
    --
    GLaF