  • 1. Data: 2012-01-05 07:53:53
    Temat: Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W biurze stoi komputer zanalepkowany.
    Zrywac naklejek bez powodu nie chcemy.
    Ale ma zdecydowanie za mało pamięci.
    Czy rozpoznanie płyty głównej poprzez np. odczytanie danych z ekranu POST -
    celem sprawdzenia po nazwie (numerze) płyty, jakie kości i za ile należałoby
    ewentualnie kupić - jest w miarę "niezawodne" (model płyty -> gogle ->
    rysunek lub opis - rodzaj i liczba gniazd)?

  • 2. Data: 2012-01-05 08:09:07
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > W biurze stoi komputer zanalepkowany.
    > Zrywac naklejek bez powodu nie chcemy.

    O ile masz tam sprawny Windows, to CPU-z prawde Ci powie.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Z tym, ze zdazaja sie wypadki, ze plyta glowna ma pamiec
    wlutowana na stale albo nie posiada wszystkich podstawek
    pod moduly RAM. Ot, ciecie kosztow.

  • 3. Data: 2012-01-05 08:26:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-05, o godz. 07:53:53
    "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > ile należałoby ewentualnie kupić - jest w miarę "niezawodne" (model
    > płyty -> gogle -> rysunek lub opis - rodzaj i liczba gniazd)?

    Moduły pamięci - nie kości.
    Ściągnąć sobie jakąś dystrybucję live Linuxa, wypalić płytkę i odpalić.
    Otworzyć konsolę i wklepać:
    sudo lshw --class memory
    W odpowiedzi dostaniesz coś podobnego do tego co ja na maszynie przy
    której akurat siedzę:

    *-memory
    physical id: 3a
    slot: System board or motherboard
    size: 4GiB
    *-bank:0
    product: PartNum0
    vendor: Manufacturer0
    physical id: 0
    serial: SerNum0
    slot: DIMM0
    size: 1GiB
    width: 64 bits
    clock: 800MHz (1.2ns)
    *-bank:1
    product: PartNum1
    vendor: Manufacturer1
    physical id: 1
    serial: SerNum1
    slot: DIMM1
    size: 1GiB
    width: 64 bits
    clock: 800MHz (1.2ns)
    *-bank:2
    product: PartNum2
    vendor: Manufacturer2
    physical id: 2
    serial: SerNum2
    slot: DIMM2
    size: 1GiB
    width: 64 bits
    clock: 800MHz (1.2ns)
    *-bank:3
    product: PartNum3
    vendor: Manufacturer3
    physical id: 3
    serial: SerNum3
    slot: DIMM3
    size: 1GiB
    width: 64 bits
    clock: 800MHz (1.2ns)

    Jak widać maszyna ma fizycznie 4 moduły 1 GiB DDR2 800MHz.

  • 4. Data: 2012-01-05 13:24:28
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/01/2012 08:26, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > Otworzyć konsolę i wklepać:
    > sudo lshw --class memory
    > W odpowiedzi dostaniesz coś podobnego do tego co ja na maszynie przy

    Albo zainstalować jakąś sisoft sandra i mieć to samo w 2 minuty bez
    bootowania do linuxów..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-01-05 13:40:22
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "_THX." napisał:

    > W biurze stoi komputer zanalepkowany.
    > Zrywac naklejek bez powodu nie chcemy.

    Przecież macie powód - chcecie dołożyć pamięci. Jak macie zamiar to zrobić
    bez "odnalepkowania"?

    > jakie kości i za ile należałoby ewentualnie kupić -

    Zlecić rozszerzenie pamięci firmie, która "zanalepkowała" (cokolwiek to
    oznacza) ów komputer.

    JoteR

  • 6. Data: 2012-01-05 13:45:01
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Albo zainstalować jakąś sisoft sandra i mieć to samo w 2 minuty bez
    > bootowania do linuxów..

    50 USD za sprawdzenie ilosci i rodzaju RAM to ciut duzawo, nie sadzisz? ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2012-01-05 13:50:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/01/2012 13:45, Vituniu wrote:

    > 50 USD za sprawdzenie ilosci i rodzaju RAM to ciut duzawo, nie sadzisz? ;)

    To wersja demo nie wystarczy?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2012-01-05 14:04:29
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    ;)
    > To wersja demo nie wystarczy?

    A jest taka? Bo widze wylacznie "lite", ktore owszem
    jest darmowe ale "not for commercial use".

    Poza tym - to jest na prawde wyprawa z armata na komary.
    CPU-z ma niecale 900 kb, nie wymaga instalacji, jest darmowy
    i zrobi dokladnie to, czego potrzeba - poda model plyty glownej
    oraz ilosc i rodzaj poszczegolnych modulow pamieci.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2012-01-05 14:16:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/01/2012 14:04, Vituniu wrote:
    > ;)
    >
    > A jest taka? Bo widze wylacznie "lite", ktore owszem
    > jest darmowe ale "not for commercial use".

    Mea culpa, doczytałem że to w biurze. Pomijając fakt, że nikt do
    więzienia nie trafi za zainstalowanie wersji domowej na 5 minut, to są
    też inne programy:

    http://www.astra32.com/download.htm

> [...]
    > i zrobi dokladnie to, czego potrzeba - poda model plyty glownej
    > oraz ilosc i rodzaj poszczegolnych modulow pamieci.

    Armata na muchy to jest sciąganie linuxów i bootowanie z CD.

    CPU-Z mam właśnie otwarty i jedyne co pokazuje, to ilość dostępnej
    pamięci i jej taktowanie, a nie ilość zajętych i wolnych slotów na
    płycie głównej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-01-05 14:18:45
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    "JoteR" <j...@p...pl> napisał(a):

    >Przecież macie powód - chcecie dołożyć pamięci. Jak macie zamiar to zrobić
    >bez "odnalepkowania"?

    :)