  • 11. Data: 2013-10-09 11:47:50
    Temat: Re: Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-09 11:01, J.F pisze:

    > Nie tylko HTC, taki standard obecnie, a zwarcie chyba moze byc na
    > sztywno, albo przez niewielki rezystor.

    Być może. Ale np. iPhony mają inny standard - tam potrzebne są dwa
    dzielniki napięcia. Dlatego pytam o HTC bo wiem, że nie-HTC mogą mieć
    inaczej (choć nie muszą).

    > No to raczej nie. Bo jak juz robisz osobny kabel, to az sie prosi aby
    > byl normalnym kablem usb, a zwierasz wtedy w ladowarce.

    No ale jak wtedy wytłumaczyć fakt, że na innych kablach ta sama
    ładowarka ładowała 3-krotnie wolniej?

    > Kiedy by wlasnie przeszkadzalo - telefon rozpozna rezystor, pomysli ze
    > glupia ladowarka i nie bedzie nawet probowal transmisji danych.

    Szczerze mówiąc jestem wobec tego w kropce i zaczynam wierzyć w magiczne
    moce oryginalnego kabla USB dostarczonego wraz z ładowarką HTC - i
    ładował się telefon szybko a także dane śmigały po nim jak należy. Inne
    kable (z wyjątkiem jednego) ładują wolno i tylko dane po nich śmigają
    normalnie.

    Marek

  • 12. Data: 2013-10-09 18:26:05
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > inaczej (choć nie muszą).

    > No ale jak wtedy wytłumaczyć fakt, że na innych kablach ta sama ładowarka

    moze z powodu niskiej zawartosci miedzi w "kablu"

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 13. Data: 2013-10-09 21:11:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-09 18:26, tck pisze:

    > moze z powodu niskiej zawartosci miedzi w "kablu"

    Z prawa Ohma wynika, że różnica w prądzie ładowania wynikająca z różnic
    pomiędzy kiepskim kablem (0.8 oma) a lepszym (0.6 oma) może wynosić
    zaledwie 26mA a nie ponad pół ampera. Czy jest możliwe, że telefon
    sprawdza jaki spadek napięcia występuje na kablu / ładowarce i na tej
    podstawie dobiera prąd ładowania?

    Zrobiłem przed momentem eksperyment. Podłączyłem "szybszy" kabel do
    przedłużacza USB marnej jakości. Prąd ładowania spadł z 830mA do 540mA.
    Co i tak jest lepszym wynikiem niż to co poniżej.

    Ale mam też zaprzeczenie tej tezy. Na kablu o mniejszym oporze
    powinienem uzyskiwać większy prąd ładowania... a wyciągam zaledwie
    170mA!! Podłączenie tego samego przedłużacza do tego kabla również
    obniża prąd do 115mA.

    Szczerze mówiąc ... nic z tego nie rozumiem.

    Marek

  • 14. Data: 2013-10-09 22:06:28
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-09 11:47, Marek pisze:
    > No ale jak wtedy wytłumaczyć fakt, że na innych kablach ta sama
    > ładowarka ładowała 3-krotnie wolniej?

    Zawsze staraj się używać oryginalnej ładowarki. Jakiejś dziewczynie
    telefon wybuchł i poparzył twarz. Ktoś zadzwonił jak telefon się
    ładował. ona odebrała i bum!

    Ja parę dni temu dziwowałam się dlaczego mój Samsung ładuje się i ładuje
    i ciągle niedoładowany, a po podłaczaniu do ładowarki włączał się
    program Samsung Kies.
    Mam pare ładowarek i pomyliłam ładowarkę z ładowarką do tabletu Goclaver!
    Dobrze, że telefon nie wysiadł.

    --
    animka

  • 15. Data: 2013-10-10 15:45:09
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-09 22:06, animka pisze:

    > Zawsze staraj się używać oryginalnej ładowarki.

    Używam oryginalnej tak jak poprzednio używałem.

    > Jakiejś dziewczynie
    > telefon wybuchł i poparzył twarz. Ktoś zadzwonił jak telefon się
    > ładował. ona odebrała i bum!

    A jakiejś innej wybuchł w spodniach. Nikt nie dzwonił :-)
    http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2013/07/sams
    ung-galaxy-s-iii-wybuchl-w-kieszeni-18-latki

    Nie należy telefonu trzymać w mikrofalówce :-D

    > Ja parę dni temu dziwowałam się dlaczego mój Samsung ładuje się i ładuje
    > i ciągle niedoładowany, a po podłaczaniu do ładowarki włączał się
    > program Samsung Kies.

    Może ładowarka nie wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują
    telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie
    nie podłączone, to tak może się dziać.

    Zanieczyściła się końcówka jednego z kabli. Gdy podłączam kabel do
    swojego telefonu, uruchamia się tryb samochodowy (duże przyciski,
    sterowanie głosem itp). Nigdzie kabla nie muszę podłączać z drugiej strony.

    Marek

  • 16. Data: 2013-10-10 16:19:40
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-10 15:45, Marek pisze:
    > Może ładowarka nie wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują
    > telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie
    > nie podłączone, to tak może się dziać.

    Wyciąłeś to co napisałam, a mienowicie, że przez omyłkę do telefonu
    Samsung podłączylam ładowarkę od tabletu Goclaver.

    --
    animka

  • 17. Data: 2013-10-10 23:36:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-10 16:19, animka pisze:

    > Wyciąłeś to co napisałam, a mienowicie, że przez omyłkę do telefonu
    > Samsung podłączylam ładowarkę od tabletu Goclaver.

    No to jeszcze raz powtórzę co napisałem uzupełniając wypowiedź nazwę
    ładowarki:

    "Może omyłkowo podłączona ładowarka od tabletu Goclaver nie
    wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują
    telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie
    nie podłączone, to tak może się dziać."

    Czy teraz lepiej?

    Marek

  • 18. Data: 2013-10-11 02:27:52
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-10 23:36, Marek pisze:

> [...]
    > wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują
    > telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie

    Lepiej, ale to jednak oryginalna ładowarka od tabletu, a nie od telefonu
    Samsung.
    Dlatego nie ladowala baterii.

    --
    animka

  • 19. Data: 2013-10-11 07:52:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Oct 2013 21:11:40 +0200, Marek napisał(a):

    > Z prawa Ohma wynika, że różnica w prądzie ładowania wynikająca z różnic
    > pomiędzy kiepskim kablem (0.8 oma) a lepszym (0.6 oma) może wynosić
    > zaledwie 26mA a nie ponad pół ampera.

    Nie wiem jak to liczysz, ale jesli ladowarka daje 5.0V a akumulator
    potrzebuje 4.2, to juz moze siegnac 1/3 A.
    Z tym ze elektronika tez troche spadku napiecia wymaga, i margines
    jest jeszcze mniejszy. A i tolerancja napiecia na USB jest i moze byc
    legalnie 4.75V, a w USB3.0 nawet 4.45V - z tym ze to juz raczej u
    odbiorcy. A wtedy to juz w ogole 1A nie poplynie.

    Z tym ze ladowarki chyba maja to w d* i daja nieco wieksze napiecie.

    > Czy jest możliwe, że telefon
    > sprawdza jaki spadek napięcia występuje na kablu / ładowarce i na tej
    > podstawie dobiera prąd ładowania?

    Nie wykluczalbym. W koncu ladowarki moga kiepskie, a wspolczesne
    telefony moga przyjac spory prad, co grozi pozarem :-)

> [...]
    > obniża prąd do 115mA.
    > Szczerze mówiąc ... nic z tego nie rozumiem.

    tak czy inaczej - sadzac po tym przedluzaczu rezystancja kabla jest
    istotna :-)

    A ten drugi wynik sugeruje ze telefon sam sie ograniczyl do malego
    pradu. Ten drugi kabel ma 4 zyly, a ladowarka zwarte piny D ?

    http://www.ifixit.com/Guide/Upgrading+Belkin+Micro+A
    uto+Charger+USB+to+signal+1+amp+charging+current+to+
    HTC+Hero+and+other+devices/5172/1

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=227
    4321

    J.

  • 20. Data: 2013-10-11 08:09:11
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]

    > wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują
    > telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie

    Wychodzi na to, że ładowanie kablem USB to jakaś czarna magia.
    Dziwne, bo np. zewn. dysk USB, który wymaga nie-byle-jakiego prądu,
    działa niemal na każdym (stosownym) kablu. Co oni nawywijali w tych
    tabletach/smartfonach? Gdzie jest wszyta "inteligencja" odpowiedzialna
    za sterowanie ładowaniem? W zasilacz, kabel, czy urządzenie?

    Właściwym miejscem do szukania odpowiedzi byłoby elektroda.pl, ale tam
    piekielnie ciężko mi się szuka. Przytoczę tylko "migawki", które mi się
    utrwaliły.
    - Ktoś pisał o kalbu USB(A)M - microUSB, że ten "oryginalny" miał nieco
    dłuższą wtyczkę micro. Widoczne "z oka". Zbyt krótka wtyczka na innym
    kablu powodowała "nieładowanie" pomimo sygnalizacji. Można było ją
    docisnąć obciągając całość gumką i było też ok. :)
    - Nieładowanie pomimo sygnalizacji ładowania występuje bardzo często.
    - U mnie (tablet GoClever m723g) ładowanie i podgląd na jakimś monitorze
    stanu i zużycia baterii pokazywało takie "czary z mleka", że nie sposób
    to spójnie opisać. Bezsprzeczne pozostaje jedynie to, że oryginalny
    kabel działa dobrze także z 2A zasilaczem "z Biedronki" (jakiś Phillips)
    i pasywnym przedłużaczem USB za 5zł. Inny końcowy kabel ze złączem micro
    działa bardzo różnie, a czasami ładuje, lecz bardzo nieliniowo.

    Też bym się chętnie dowiedział jak to jest naprawdę i jak sprawdzić
    kabel przed kupnem.

    Zdaję sobie sprawę, że we wtyczce USB można wkleić całkiem inteligentny
    układ elektroniczny. Np są kabelki USB ładujące (z "czegokolwiek") aku
    LiPo do zabawek latających, które zawierają kontroler ładowania i LEDę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.