    Date: Fri, 11 Oct 2013 08:09:11 +0200
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jak przyspieszyć ładowanie HTC?

    W dniu 2013-10-10 23:36, Marek pisze:

    > "Może omyłkowo podłączona ładowarka od tabletu Goclaver nie
    > wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują
    > telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie
    > nie podłączone, to tak może się dziać."

    Wychodzi na to, że ładowanie kablem USB to jakaś czarna magia.
    Dziwne, bo np. zewn. dysk USB, który wymaga nie-byle-jakiego prądu,
    działa niemal na każdym (stosownym) kablu. Co oni nawywijali w tych
    tabletach/smartfonach? Gdzie jest wszyta "inteligencja" odpowiedzialna
    za sterowanie ładowaniem? W zasilacz, kabel, czy urządzenie?

    Właściwym miejscem do szukania odpowiedzi byłoby elektroda.pl, ale tam
    piekielnie ciężko mi się szuka. Przytoczę tylko "migawki", które mi się
    utrwaliły.
    - Ktoś pisał o kalbu USB(A)M - microUSB, że ten "oryginalny" miał nieco
    dłuższą wtyczkę micro. Widoczne "z oka". Zbyt krótka wtyczka na innym
    kablu powodowała "nieładowanie" pomimo sygnalizacji. Można było ją
    docisnąć obciągając całość gumką i było też ok. :)
    - Nieładowanie pomimo sygnalizacji ładowania występuje bardzo często.
    - U mnie (tablet GoClever m723g) ładowanie i podgląd na jakimś monitorze
    stanu i zużycia baterii pokazywało takie "czary z mleka", że nie sposób
    to spójnie opisać. Bezsprzeczne pozostaje jedynie to, że oryginalny
    kabel działa dobrze także z 2A zasilaczem "z Biedronki" (jakiś Phillips)
    i pasywnym przedłużaczem USB za 5zł. Inny końcowy kabel ze złączem micro
    działa bardzo różnie, a czasami ładuje, lecz bardzo nieliniowo.

    Też bym się chętnie dowiedział jak to jest naprawdę i jak sprawdzić
    kabel przed kupnem.

    Zdaję sobie sprawę, że we wtyczce USB można wkleić całkiem inteligentny
    układ elektroniczny. Np są kabelki USB ładujące (z "czegokolwiek") aku
    LiPo do zabawek latających, które zawierają kontroler ładowania i LEDę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.