  • 1. Data: 2013-10-07 11:25:38
    Temat: Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zgubiłem oryginalny ładowarkę i (co gorsze) kabel USB do niej. Kupiłem
    nową ładowarkę (też HTC oryginalną) lecz kabel mam "jakiś" USB. W
    konsekwencji wydłużył mi się czas ładowania o ok 300%.

    Czy ktoś z Was wie w jaki sposób należy przerobić kabel USB dla HTC aby
    telefon łaskawie zechciał się ładować jak należy? Ładowarki raczej nie
    da się przerobić bez użycia młotka więc pozostaje kabel... Nie mam
    niestety z czym go porównać. :(

    Marek

  • 2. Data: 2013-10-07 12:05:18
    Temat: Re: Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-07 11:25, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Zgubiłem oryginalny ładowarkę i (co gorsze) kabel USB do niej.
    Mam kilka ładowarek i kilka kabli. Najszybciej ładuje ładowarka od Syny
    Xperia Z z króciutkim kabelkiem od Nokii (ma dosłownie 15 cm razem z
    wtyczkami). Ładowarka samochodowa z "jakimś kabelkiem" potrzebuje 5-6
    godzin na pełne naładowanie.
    Kluczem jest prąd wyjściowy ładowarki i przyzwoitej jakości kabel.
    Przy czym nie ma co za bardzo wierzyć Chińczykom w to, co piszą na
    ładowarkach, bo u mnie na HTC napisali 1000 mA a na Sonym 700 a ładuje
    trochę szybciej.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-10-07 12:48:02
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > telefon łaskawie zechciał się ładować jak należy? Ładowarki raczej nie
    > da się przerobić bez użycia młotka więc pozostaje kabel... Nie mam

    Niestety "chinskie" kable maja mniejsza zawartosc miedzi, warto
    zaopatrzyc sie w oryginalny chinski, nawet jesli kosztuje 5x wiecej.
    Polecam rowniez ladowarke od Nokii N8 (oryginalna), miala ona 1.5A przez
    co telefon bardziej sie grzal i ladowal sie nieco szybciej.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2013-10-07 12:50:26
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marek nabazgrał(a):

> [...]
    > nową ładowarkę (też HTC oryginalną) lecz kabel mam "jakiś" USB. W
    > konsekwencji wydłużył mi się czas ładowania o ok 300%.

    I na pewno kupiłeś oryginał bo HTC często są podrabiane.

  • 5. Data: 2013-10-08 16:35:54
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > się przerobić bez użycia młotka więc pozostaje kabel... Nie mam niestety z

    w mojej ladowarce do hd2 zwarte sa srodkowe piny

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2013-10-08 20:00:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-07 12:05, Jacek pisze:

> [...]
    > Przy czym nie ma co za bardzo wierzyć Chińczykom w to, co piszą na
    > ładowarkach, bo u mnie na HTC napisali 1000 mA a na Sonym 700 a ładuje

    To nie tak. Np. ładowarka ma napisane 1A a prąd ładowania zmienia się w
    zależności od kabla i tylko w obrębie 2 wartości: niskiej i wysokiej. Na
    tej samej ładowarce oryginalny kabel HTC daje 250mA a jakiś chiński
    cieniutki nawet 820mA w porywach. Sęk w tym, że chcę nieco dłuższy. O
    prądzie ładowania decyduje przede wszystkim poinformowanie telefonu, że
    może czerpać więcej prądu a robi się to za pomocą odpowiedniego
    wysterowania przewodów danych. Każda marka robi to inaczej. Pewnie ten
    chiński kabelek jest tak kiepski, że ma jakąś upływność / przebicie na
    którymś z tych przewodów i dlatego szybciej ładuje.

    Marek

  • 7. Data: 2013-10-08 20:04:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-07 12:48, G Nowak pisze:

> [...]
    > Polecam rowniez ladowarke od Nokii N8 (oryginalna), miala ona 1.5A przez
    > co telefon bardziej sie grzal i ladowal sie nieco szybciej.

    A mi na cieniutkim chińskim dużo szybciej ładuje. Tak jak to kiedyś
    miałem. Zapewne dzięki jego niskiej jakości i być może jakiejś
    upływności telefon dostaje informacje, że może więcej prądu pobierać. To
    nie kwestia ładowarki czy kabla w sensie jakości. Jeśli ładowarka jest w
    stanie dać 1A to nawet najbardziej badziewną da się naładować szybko
    telefon o ile odpowiednio poinformuje się telefon, że mu wolno.

    Marek

  • 8. Data: 2013-10-08 20:07:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-07 12:50, Chris pisze:
    > Marek nabazgrał(a):
    >
    > I na pewno kupiłeś oryginał bo HTC często są podrabiane.

    Kupiłem worek kabli w cenie od 5 do chyba 50zł. Wydałem chyba z 200zł na
    te kable i już nie chce inwestować więcej w testy. Szybko mi ładuje
    jedynie na tanim, spiralnym chińczyku za jakieś 10zł. Sęk w tym, że mi
    nie odpowiada. Chcę prosty i dłuższy. Dlatego chciałbym przerobić jeden
    z posiadanych lecz nie znalazłem w sieci dokumentacji co HTC oczekuje.

    Marek

  • 9. Data: 2013-10-08 20:12:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-08 16:35, tck pisze:

    > w mojej ladowarce do hd2 zwarte sa srodkowe piny

    Zwarte na chama czy przez rezystor? Gdzieś czytałem o tym, że HTC tego
    wymaga ale nie chciało mi się wierzyć, że zwarcie jest na sztywno.
    Wydaje mi się, że oryginalny kabel miał to "zwarcie" a nie ładowarka
    gdyż z jednej strony używać mogłem tego kabla jako USB a także do
    szybkiego ładowania. Gdy przypadkiem podłączyłem inny kabel do
    ładowarki, to nie było szybko... Wnioskuję, że kabel oryginalny miał
    zatopiony rezystor (między pinami 2 i 3 ?). To by tłumaczyło czemu nie
    przeszkadzało to w transmisji danych.

    Marek

  • 10. Data: 2013-10-09 11:01:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Zwarte na chama czy przez rezystor? Gdzieś czytałem o tym, że HTC
    >tego wymaga ale nie chciało mi się wierzyć, że zwarcie jest na
    >sztywno.

    Nie tylko HTC, taki standard obecnie, a zwarcie chyba moze byc na
    sztywno, albo przez niewielki rezystor.

    Czasem w elektronice nawet latwiej zewrzec rezystorem, bo to
    standardowy produkt, bardzo tani, automaty montazowe akceptuja, a
    alternatywe trzeba robic.
    Nawet robia rezystory 0 ohm.

    >Wydaje mi się, że oryginalny kabel miał to "zwarcie" a nie ładowarka
    >gdyż z jednej strony używać mogłem tego kabla jako USB a także do
    >szybkiego ładowania.

    No to raczej nie. Bo jak juz robisz osobny kabel, to az sie prosi aby
    byl normalnym kablem usb, a zwierasz wtedy w ladowarce.

    Co innego ladowarka z wtykiem uUSB - glupio tak tracic pieniadze na
    dwie dodatkowe zyly.

    Mozliwe ze HTC wymyslil jeszcze jakas inna sygnalizacje.

> [...]
    >szybko... Wnioskuję, że kabel oryginalny miał zatopiony rezystor
    >(między pinami 2 i 3 ?). To by tłumaczyło czemu nie przeszkadzało to

    Kiedy by wlasnie przeszkadzalo - telefon rozpozna rezystor, pomysli ze
    glupia ladowarka i nie bedzie nawet probowal transmisji danych.

    J.