  • Data: 2013-10-11 19:57:14
    Temat: Re: Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-11 07:52, J.F. pisze:

    > Nie wiem jak to liczysz, ale jesli ladowarka daje 5.0V a akumulator
    > potrzebuje 4.2, to juz moze siegnac 1/3 A.

    Już mówię. Pomierzyłem różne kable i różnica między nimi jest max. 0.1
    oma w jedną stronę. Tzn. typowo kabel ma 0.4 oma a lepszy 0.3 oma. Czyli
    w obie odpowiednio 0.8 i 0.6. Jeśli telefon na kablu 0.8 oma potrafi
    ładować telefon z prądem ok 800mA to widzi opór 5/0.8=6,25oma. Jeśli
    damy lepszy kabel o 0.2 oma (czyli 6.05) to prąd ładowania wyniesie
    5/6.05=826ma czyli wzrośnie o 26mA a więc prawie nic.

    > Z tym ze elektronika tez troche spadku napiecia wymaga, i margines
    > jest jeszcze mniejszy. A i tolerancja napiecia na USB jest i moze byc
    > legalnie 4.75V, a w USB3.0 nawet 4.45V - z tym ze to juz raczej u
    > odbiorcy. A wtedy to juz w ogole 1A nie poplynie.

    Ładowarka to nie USB 3.0 ani 2.0 ani 1.0 :-)

    > Z tym ze ladowarki chyba maja to w d* i daja nieco wieksze napiecie.

    U mnie równo 5V.

    > Nie wykluczalbym. W koncu ladowarki moga kiepskie, a wspolczesne
    > telefony moga przyjac spory prad, co grozi pozarem :-)

    Pewnie zatem ten mechanizm mógł zadziałać. Faktem jest, że nie mierzyłem
    spadku napięcia po stronie telefonu a mierzenie oporu kabla może dać
    złudne przekonanie o tym co się dzieje.

    > tak czy inaczej - sadzac po tym przedluzaczu rezystancja kabla jest
    > istotna :-)

    To prawda. Lecz to już różnice rzędu 1 oma daje a więc relatywnie do 6
    omów to olbrzymia różnica. Nie jest to adekwatne do dyskusji gdyż w niej
    operujemy różnicami 10x mniejszymi.

    > A ten drugi wynik sugeruje ze telefon sam sie ograniczyl do malego
    > pradu. Ten drugi kabel ma 4 zyly, a ladowarka zwarte piny D ?

    Każdy kabel ma 4 żyły a ładowarka ma zwarte piny D na chama.

    > http://www.ifixit.com/Guide/Upgrading+Belkin+Micro+A
    uto+Charger+USB+to+signal+1+amp+charging+current+to+
    HTC+Hero+and+other+devices/5172/1

    Właśnie mam ładowarki USB i sieciowe i samochodowe. Myślałem ich
    przerobieniu lecz moze nie pójść tak gładko jak z w/w przykładem.
    Wyglądają na zlepione klejem albo jakoś tak. Rozwalę obudowy ...

    A tak na marginesie - czy wiesz gdzie można kupić kabel USB nadający się
    do ładowarki?

    Marek