  • Data: 2013-10-13 13:28:37
    Temat: Re: Jak przyspieszy? ?adowanie HTC?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 12:58:39 +0200, Marek napisał(a):

    > Dlatego mówiłem o przybliżeniu.

    W zasadzie sie nie stosuje. To nie jest rezystor o stalym oporze, to
    nawet nie jest cos zblizonego. Tego nawet przyblizeniem nazwac nie
    mozna.

    Mozliwe ze przyblizenie sie bedzie liczyc dla roznicy napiecia
    zailania i akumulatora (3.6-4.2V).

> [...]
    > warunków, czyli gdy telefon pobiera maksymalny prąd? Przecież gdy prąd
    > ładowania spadnie, to wpływ rezystancji kabla na ten prąd również maleje
    > - przynajmniej hipotetycznie. Owszem, zgadzam się z tym, ze jakaś logika
    > telefonu może powodować spore odstępstwa, co sygnalizowałem i może być
    > podobnie jak piszesz (tego nie wiem na 100% czy tak jest - póki co
    > domniemam jedynie) , że przy kablu o zerowej rezystancji dostaniemy 5V
    > na wyjściu i np. 0.5A, a gdy odrobinę zwiększymy rezystancję, telefon
    > pomierzy sobie ją i sam podejmie decyzję, że prąd nie może przekraczać

    Tu mialem na mysli negocjacje z hostem. Wtedy ma byc 0.1A w/g normy.

    Mozliwe ze telefon ma dodatkowe zabezpieczenia przed zbytnim
    obciazeniem ladowarki, ale tez trudno zwobic wysokopradowa elektronike
    przy tak malym spadku napiecia do dyspozycji - wiec moze to wyjsc
    samoczynnie.

    > Nigdy takiej sytuacji nie będzie. Np. bateria Li-Jon ma maksymalnie
    > chyba 3.7V z tego co pamiętam.

    Ale nie 3.7V, tylko 4.2V.

    > Jeśli kupisz ładowarkę lub dasz przewód,
    > którzy daje aż tak duży spadek napięcia przy hipotetycznym 1A, to
    > kupiłeś szajs, który należy wymienić.

    tylko ze ty w swoim liczeniu zakladasz ze przy 3.7V poplynie nadal
    calkiem spory prad. I ci wychodzi ze rezystancja kabla ma maly wplyw,
    bo sie dodaje do rzekomej rezystancji telefonu.

    > Ale nawet nie w tym rzecz. Ładowania zapewne nie będzie nawet przy
    > wyższym napięciu - 4V (zgaduję).

    No i dlatego kazde pol oma sie bardzo liczy :-)

    J.