eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)? › Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
    Date: Sat, 05 Jan 2013 19:07:40 +0100

    W dniu 2013-01-05 17:02, J.F. pisze:

    > 20x nizsze napiecie to 20x mniej zwojow (550 sadzac po wielkosci cewki),
    > drutem o przekroju 20x wiekszym (a srednica *sqrt(20)).

    Wychodzi na to, że przy średnicy wynoszącej około 0,4 mm powinienem
    uzyskać 20 razy większe pole przekroju.
    Średnica jest tutaj bardzo krytycznym czynnikiem? Jak duży jest
    dopuszczalny margines błędu? Mam gdzieś pod ręką jakąś szpulę drutu
    nawojowego. Miał chyba 0,35 albo 0,4 mm średnicy razem z emalią.
    Dokładnie nie pamiętam, a sprawdzić nie mogę bo bateria w elektronicznej
    suwmiarce padła. ;)

    Mogę go użyć, czy lepiej jednak po niedzieli kupić szpulę odpowiedniego
    drutu?