eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
  • Data: 2013-01-18 23:39:50
    Temat: Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmm... Przez weekend w końcu mam zamiar poeksperymentować z tym
    dzwonkiem. Na pierwszy ogień pójdzie najprostszy, pełny mostek H - dwa
    tranzystory PNP u góry i dwa NPN od dołu. Jak tutaj:

    http://tinyurl.com/a4wcp2u

    Przy czym kilka rzeczy nie daje mi spokoju. Cewka dzwonka ma rezystancję
    5,3 oma. Przy napięciu 3,6V daje to prąd około 680mA.
    Aby uzyskać taki prąd kolektora w BD139/BD140 i wprowadzić tranzystor w
    stan nasycenia (pomijam spadki napięcia na samych tranzystorach) będę
    potrzebował kilkunastu mA prądu bazy. Wartość tę należy pomnożyć przez
    dwa, bo przy sterowaniu dwiema liniami dwa tranzystory zawsze będą
    nasycone (dwa dolne, dwa górne albo dwa po ukosie).

    W związku z tym będę miał dodatkowy, ciągły pobór prądy na poziomie
    trochę poniżej 30mA. Przy zasilaniu z akumulatorka to ma znaczenie...

    Czy może jest lepszy rozwiązanie? MOSFETy?

    Czy jest coś, czego nie biorę pod uwagę?