    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57d192ba$0$12552$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Jak przekierować połączenia z telefonu stacjonarnego?
    Date: Thu, 8 Sep 2016 20:20:57 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Znam wielu emerytów. Żadnego bez internetu w domu.

    Moze znasz wielu mlodych emerytow.

    >Bezdrutowe domy korzystają z bezdrutowego internetu. Tych zupełnie
    >bez,
    >to prawie nie ma.

    Tosmy juz przerabiali - "prawie nie" znaczy 0.5% czy 20% ?

    >Jednak sobie obniżyło więcej niż dwukrotnie (jeśli je scałkujemy po
    >czasie, w granicach od wtedy do teraz).

    Ale to rozlozone w czasie, powiazane byc moze z obnizka kosztow,
    nowymi uslugami itp.
    A Ty proponujesz doprowadzic firme do bankructwa w rok :-)

    No chyba, ze jakas akcje promocyjna wymyslec, tylko na wsi, czy tajna,
    byla ale sie skonczyla, i dopiero jak klient wniosek wysle, to mu
    obnizyc.

    >Ludzie zamieniali telefony
    >stacjonarne na komórki już wtedy, gdy te ostatnie jeszcze były
    >droższe.
    >Ale lepsze były -- i to był argument.

    Ale jeszcze nie likwidowali stacjonarki, bo ta byla tansza.
    Dla rolnika lepszosc tez byla innego rodzaju.

    I dopiero jak sie okazalo, ze telefon stacjonarny niewiele daje, a
    kosztuje wiecej niz wiecej minut na komorce, to poszly stacjonarki do
    likwidacji.

    >Za rzecz gorszą należy się cena mniejsza -- i o tym zapomniano.
    >Gdyby cenę obniżono do rozsądnej, to by telefonów ze wsi nie
    >wymiotło.

    Teraz masz na komorce no-limit, a przeciez z niej nie zrezygnujesz.
    To jaka jest odpowiednia cena za stacjonarny ?
    5zl, 10 zl /mc ?

    >Niechże ta neostrada kosztuje 85, a "telefon do neostrady" 25.
    >To by było uczciwe i mniej oderwane od rzeczywistości.

    Summa summarum tak jakos wlasnie jest :-)

    >Już się dowiedział. Dlatego wioskowi przechodzą na bezprzewodowy.

    Znajoma przeszla od dawna. Bo bezprzewodowy byl (jakas lokalna
    firemka), a neostrady nie bylo.

    >Ja zapłacę nawet 80, byle po kablu było.

    Ona tez w koncu na kabel przeszla, ale raczej z powodu ceny, a nie
    zalet.
    No moze predkosc radia jej nie odpowiadala - ale LTE potrafi byc
    szybkie.

    >Jakoś w hotelu nigdy nie czuję oporu przed wyjściem z sali, zanim
    >nie zeżrę wszystkiego ze szwedzkiego stołu.

    Wliczone w cene w sredniej ilosci. Kiepski przyklad.
    Doplacilbys 5 zl za to, zeby sniadanie bylo szwedzkie a nie w
    przydzialowej ilosci ?

    >Może 50 lat temu.

    IMO - nadal kosztuje.
    Ciekawia mnie te rozne wyliczenia UKE i potem decyzje na TP - np te 18
    zl za WLR.
    (nadal tyle placa ?)
    Czy to realne, czy jakis blad w metodzie - np dzielimy koszta ksiegowe
    TP przez ilosc linii, a spora czesc juz ksiegowo zamortyzowana, wiec
    oficjalnie nic nie kosztuje..

    >Nie, wtedy nie kosztowało. Wtedy brali piątaka, całkien jak ten
    >etatowy żebrak.

    Tu sie akurat zgadzamy, w przypadku stacjonarek ponoc tak nie bylo -
    dodatkowe wyposazenie na porcie ?
    Ale ... zebrak to akurat byl ten klient na najtanszy abonament :-)

    Piekny numer to Era wtedy odwinela - sprzedawala karty SIM po
    promocyjnej cenie, znikomej, bez telefonu.
    Mlodziez kupowala, bo telefon to sie jakas uzywke z zachodu kupi ... a
    abonament trzeba placic co miesiac :-)

    >Kosztuje dwa razy więcej niż by mógł -- zlikwidowano połowę, a to
    >kosztów łącznych nie obniżyło. Więc każdy drucik dwa razy droższy.

    A teraz chcesz swiatlowod. On sumarycznie tez sporo kosztuje, i jak
    sie rozlozy na 5 lat, to troche wychodzi co miesiac.

    J.