  • Data: 2016-09-08 18:32:49
    Temat: Re: Jak przekierować połączenia z telefonu stacjonarnego?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Jakieś 99,5% młodzieży ma -- takie badania czytałem. Ma młodzież
    >jak to młodzież, sama nie mieszka, więc nasycenie domów może jest
    >większe niż 80%.

    Z drugiej strony sa domy emerytow, bez mlodziezy, bez internetu.

    >Ale 80%, to i tak jest "niemal każdy"..

    99% to jest "niemal kazdy", 80% to jeszcze nie.
    Ale zgadzamy sie - duzo ma.

    >Też bym wolał z kabla koncentrycznego albo światłowodu, ale nie mogę.

    Niekoniecznie ma przewage.
    Tak czy inaczej - na razie nie kazdy dom musi miec druty telefoniczne
    doprowadzone.

    >Bo to nie jest do się utrzymywania, to samodzielna usługa oferowana
    >w sieci.

    W pewnym momencie tez zaczna liczyc koszta. Utrzymanie interfejsu do
    sieci telefonicznej swoje kosztuje.
    No, jak klient prawie nie uzywa, to moze da sie jednym urzadzeniem
    milion numerow obsluzyc ...

    Ewentulanie ... Skype czy Facebook zastapi tradycyjny telefon ... albo
    komorka.

    >Telefony stacjonarne zaczęto likwidować po wsiach zamim
    >jeszcze internet stał się "modny". Gdyby tepsa nie była tak pazerna
    >jak była (i jest), tylko obniżyła ceny, to dzisiaj te linie by się
    >utrzymały.

    Owszem, ale to takze wina/zasluga komorek. A TP ... zyskow jeszcze nie
    miala takich, zeby sobie pozwolic np na dwukrotnie obnizenie
    przychodow.
    Byc moze skutek zlego zarzadzania i nadmiernych kosztow.

    No coz - tu sie zgadzamy, decydenci wylali dziecko z kapiela -
    najpierw wydali na rozbudowe infrastruktury, potem zachecili ludzi do
    jej olania.
    Ale czasy sie zmieniaja - moze sie przydadza druty do internetu.
    Choc tu podobne ryzyko czycha.

    No i jeszcze jedna sprawa. Jak "neostrada do telefonu" kosztuje
    powiedzmy 60zl, telefon 50zl, a przy braku telefonu trzeba za kabel
    zaplacic 25zl, to moze
    latwiej namowic klienta na neostrade z telefonem ?

    I bedzie sie interes krecil, dopoki klient sie nie dowie, ze w LTE ma
    to samo za 40 zl :-)

    Teraz ceny chyba spadly i ten stacjonarny telefon jeszcze mniej
    kosztuje ... choc jak piszesz mozna go miec za zlotowke rocznie ... no
    prawie stacjonarny.
    Co akurat dodatkowa zaleta moze byc.

    >Mam zdecydowany opór przed płaceniem za coś, co nic nie kosztuje.

    chyba ze nielimitowane i niewykorzystywane minuty :-P

    >To ten sam przypadek, co wrzucenie kilku monet żebrakowi, który po
    >pracy odjeżdża do domu mercedesem, który stoi i czeka zaparkowany
    >na sąsiedniej ulicy. Tak samo nie mam zaufania do operatora, który
    >w ten sposób się zachowuje.

    No coz, kiedys kosztowalo.

    Nie wiem czy pamietasz - poczatki GSM w kraju, rozne abonamenty,
    rozmowy dosc drogie ... najtanszy abo w plusie ma drobny haczyk - brak
    prezentacji numeru. Mozna dokupic - za 5zl/mc.

    No coz, raczej nie spowodowal ucieczki klientow do Ery. Predzej plucie
    sobie w brode, za nieczytanie cennika.
    Choc wykreslili, to moze jednak narzekali ...

    >Dlatego bym wolał płacić po prostu "za internet". Teraz mam na
    >fakturze pół na pół, za potrzebną sieć i zbędny telefon.

    Ale kabel kosztuje. Trudno powiedziec ile - ale IMO dosc sporo, jak
    porzadnie zrobiony (w kanalizacji itp).

    >Dzowniłem, pytałem. Powiedzieli, że się nie dało z tepsą dogadać,
    >więc musi tak zostać.

    No to mozesz na pregierz pisac. Albo na sekretariat prezesa ... IMO
    Netii :-)

    J.