  • 21. Data: 2009-11-21 14:10:12
    Temat: Re: Jak poprosić CS4 o to, aby zobaczył NEFy?
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > A co potem? Odmawia posłuszeństwa komputer czy operator?

    Gdybym mial na jednym posiedzeniu obrobic kilka setek, to bym zwariowal. ;)

    > Ja obrabiam fotki na C2Q 3.0GHz podkręconym na ponad 4 GHz (plus 4 GB
    > RAM i szybkie dyski) i nie ma szału. Kręci się, ale trzeba trochę
    > czekać, np. przy zapisie czy między operacjami.

    Na zapis, to oczywiscie wiadomo, ale podczas pracy ze "stepami", u mnie
    chodzi normalnie -- w czasie rzeczywistym.

    > Odnoszę wrażenie, że jest to aplikacja która ma w algorytmach obróbki wpisane pętle
    opóźniające.

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 22. Data: 2009-11-21 14:11:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Hektor" he8qm2$n0t$...@a...news.neostrada.pl

> [...]
    > trochę czekać, np. przy zapisie czy między operacjami. Odnoszę wrażenie, że jest to
    aplikacja która ma w algorytmach obróbki

    ;)

    Zapisanie na dysku 64 MiB (u mnie tyle zajmuje TIFF16) trochę trwa. :)
    Na oko ponad jedną sekundę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2009-11-21 14:11:43
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > IMO najwięcej czasu zajmuje przeglądanie i zastanawianie się nad tym, co
    > zmienić.

    Kwestia wprawy. Jesli musisz sie zastanawiac nad tym "co zmienic", to
    chyb robisz to na sile...

    > Jakoś na reakcję swego komputera nie czekam.

    Ale o czym teraz piszesz? O jakim programie?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 24. Data: 2009-11-21 14:16:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marcin.STIG.saldat" 4b07f4cc$...@n...home.net.pl

> [...]

    dyski) i nie ma szału. Kręci się, ale trzeba
    > trochę czekać, np. przy zapisie czy między operacjami.

    : Na zapis, to oczywiście wiadomo, ale podczas pracy ze "stepami", u mnie
    : chodzi normalnie -- w czasie rzeczywistym.

    Polecam zapoznanie się z definicją określenia ,,czas rzeczywisty''.
    Sto lat to też być może czas rzeczywisty. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/....

    -- Czy to prawda, że Twoja dziewczyna zdradziła cię?
    -- Tak... Niestety... To prawda... I to z kim!!!
    -- Z kim?
    -- A, z takim pajacem jednym...
    -- Znam go?
    -- Ze mną mnie zdradziła, nie wiedząc o tym, że to ja. ;)

  • 25. Data: 2009-11-21 14:20:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marcin.STIG.saldat" 4b07f527$...@n...home.net.pl

    > IMO najwięcej czasu zajmuje przeglądanie i zastanawianie się nad tym, co zmienić.

    : Kwestia wprawy. Jesli musisz sie zastanawiac nad tym
    : "co zmienic", to chyb robisz to na sile...

    A mam robić na energię? :)

    > Jakoś na reakcję swego komputera nie czekam.

    : Ale o czym teraz piszesz? O jakim programie?

    O innych programach. Jeśli ja zastanawiam się 5 czy 15 sekund,
    a komputer odpowiada po 1 sekundzie, to chyba nie komputer
    ogranicza. Rozumiem, że NX Capture 2 pracuje wolniej niż
    znane mi programy, ale chyba nie 5 razy wolniej.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2009-11-21 15:41:24
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    napisał

    > Zapisanie na dysku 64 MiB (u mnie tyle zajmuje TIFF16) trochę trwa. :)
    > Na oko ponad jedną sekundę.

    U mnie zapis zwykłego transferu (z drobnymi korektami) z NEF-a do jpg'a to
    podobny czas, ale gdy wrzucę jakieś trochę bardziej wymagające odszumianie,
    wyostrzanie i inne kombinacje, to i ładnych kilka sekund potrafi sapać.

    Zbigniew Kordan

  • 27. Data: 2009-11-21 15:57:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Hektor" he92be$ddj$...@n...news.neostrada.pl

> [...]
    > trochę bardziej wymagające odszumianie, wyostrzanie
    > i inne kombinacje, to i ładnych kilka sekund potrafi sapać.

    U mnie wyostrzanie ,,w komputerze'' nie zabiera czasu
    w zauważalnej ilości, ale nie ostrzę. :) Osełki u mnie
    są ustawione na zero.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2009-11-21 16:11:10
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    napisał

    > U mnie wyostrzanie ,,w komputerze'' nie zabiera czasu
    > w zauważalnej ilości, ale nie ostrzę. :) Osełki u mnie
    > są ustawione na zero.

    Przeoczyłem dodanie informacji, że wtedy dłużej przebiega proces zapisu.
    Operacje na ekranie dzieją się (w miarę) nie bieżąco.

    Zbigniew Kordan

  • 29. Data: 2009-11-21 16:53:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Hektor" he93jj$dan$...@a...news.neostrada.pl

    > Przeoczyłem dodanie informacji, że wtedy dłużej przebiega proces zapisu. Operacje
    na ekranie dzieją się (w miarę) nie bieżąco.

    Ja tego nie zauważyłem, ale nie twierdzę, że tak jest.

    --