  • 11. Data: 2009-11-21 01:10:59
    Temat: Re: Jak poprosić CS4 o to, aby zobaczył NEFy?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <T...@s...in.the.world>
    T...@n...onet.pl

    > A, juz nic. Zapomnialem, ze masz ostatniego Photoshopa. Ze starszymi
    > trzeba istalowac jakas starsza wersje CR.

    Dziękuję.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-11-21 09:53:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisal:
    > Mam NEFy z Nikona -- chciałbym obejrzeć je w CS4 lub w sofcie Nikona.
    > Jak poprosić CS4 o to, aby mi pokazał NEFy i skąd ściągnąć (i co) soft
    > Nikona do obróbki NEFów?

    Kupic. NX Capture 2. Niezly, ale wymaga mocnej maszyny.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2009-11-21 11:45:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek_P" he8dbn$79h$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Kupic. NX Capture 2. Niezly, ale wymaga mocnej maszyny.

    Jak mocnej?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2009-11-21 12:10:15
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jak mocnej?

    A to juz zalezy od tego, ile tych zdjec masz do obrobienia i jak szybko
    chcesz sie z tym uporac.
    Ja pracuje na C2D 1,8@2,8, 3 GB RAM, i jak dla mnie to mocy wystarcza na
    prace na kilkudziesiecioma zdjeciami z jednej sesji.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 15. Data: 2009-11-21 12:16:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marcin.STIG.saldat" 4...@n...home.net.pl

> [...]

    > Ja pracuje na C2D 1,8@2,8, 3 GB RAM, i jak dla mnie to mocy wystarcza na prace na
    kilkudziesiecioma zdjeciami z jednej sesji.

    Obrabiasz je wszystkie jednocześnie?

    C2D 2 GHz 4 MiB keszu i 2 GiB RAMu
    zamierzam kupić błysk Sigejta http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/555402

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2009-11-21 13:01:35
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Obrabiasz je wszystkie jednocześnie?

    Jednoczesnie? :)
    W NXie nie pracuje sie tak jak w CameraRAW. Kazdego NEFa trzeba otworzyc
    i po obrobce go zapisac.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 17. Data: 2009-11-21 13:23:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marcin.STIG.saldat" 4b07e4b6$...@n...home.net.pl

    > Obrabiasz je wszystkie jednocześnie?

    : Jednoczesnie? :)
    : W NXie nie pracuje sie tak jak w CameraRAW.
    : Kazdego NEFa trzeba otworzyc
    : i po obrobce go zapisac.

    Więc jaka to różnica, ile obrabiasz -- skoro obrabiasz niejednocześnie?
    Oby jeden dał się obrabiać naraz.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2009-11-21 13:29:06
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Więc jaka to różnica, ile obrabiasz -- skoro obrabiasz niejednocześnie?

    Ale roznica w czym, bo nie rozumiem...?
    Piszac, ze obrabiam na wspomnianym sprzecie po kilkadziesiat zdjec z
    sesji, znaczy tyle, ze nie program nie jest znowu na tyle wolny, zeby
    sie tymi kilkudziesiecioma zdjeciami nie zmeczyc na tyle, zeby musiec
    szukac czegos szybszego. :) "Sesje" o ktorych wspominalem, to glownie
    fotoreportaze, a wiadomo, ze na ich koncowe przygotowanie nie ma sie
    kilku dni.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 19. Data: 2009-11-21 13:38:53
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał

    > Ja pracuje na C2D 1,8@2,8, 3 GB RAM, i jak dla mnie to mocy wystarcza na
    > prace na kilkudziesiecioma zdjeciami z jednej sesji.

    A co potem? Odmawia posłuszeństwa komputer czy operator?
    Ja obrabiam fotki na C2Q 3.0GHz podkręconym na ponad 4 GHz (plus 4 GB RAM i
    szybkie dyski) i nie ma szału. Kręci się, ale trzeba trochę czekać, np. przy
    zapisie czy między operacjami. Odnoszę wrażenie, że jest to aplikacja która
    ma w algorytmach obróbki wpisane pętle opóźniające.

    Zbigniew Kordan

  • 20. Data: 2009-11-21 14:09:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marcin.STIG.saldat" 4b07eb2a$...@n...home.net.pl

> [...]

    : szukac czegos szybszego. :) "Sesje" o ktorych wspominalem, to glownie
    : fotoreportaze, a wiadomo, ze na ich koncowe przygotowanie nie ma sie

    IMO najwięcej czasu zajmuje przeglądanie i zastanawianie się nad tym, co zmienić.
    Jakoś na reakcję swego komputera nie czekam. Najdłużej trwa odszumianie. A na coś
    takiego, jak balans czerni czy kolorowanie szybkość komputera ma wpływ znikomy.

    --