  • 21. Data: 2010-11-21 12:19:59
    Temat: Re: Jak pomiar temp przez siec ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-18 13:37, m...@p...onet.pl pisze:

    > Już ze 3 razy przetarłem oczy, ale nadal nie mogę uwierzyć :) Jarek (że się tak
    > spoufalę ;) ) - a gdzie kompensacja zimnego końca?

    Pewnie w układzie pomiarowym jak w prostym multimetrze z termoparą.
    Jeśli wtyczka i gniazdo RJ nie będzie miało gradientów temepratury
    miedzy obu przewodami to jakoś by działało. No ale tak nie wypada robić
    w pomiarówce zwłaszcza, że nie powinno się tak słabiutkiego sygnału
    przekazywać na większą odległość :)

    MD

  • 22. Data: 2010-11-21 13:17:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2010 13:37:32 +0100, m...@p...onet.pl

    >Już ze 3 razy przetarłem oczy, ale nadal nie mogę uwierzyć :) Jarek (że się tak
    >spoufalę ;) ) - a gdzie kompensacja zimnego końca?

    Przyznaje ze nie przemyslalem, do pomiaru niewielkich temperatur to
    pomyslalem najpierw o termistorze czy innym scalaku analogowym, no ale
    zeby byl przyklad przemawiajacy do wyobrazni, to trzeba bylo ubrac w
    cos prostego i mozliwego do kupienia na gotowo :-)

    Ale .. nie zadziala ? Wszystkie kable i styki parami leca, nie
    skompensuje sie to az do miernika ?

    J.

  • 23. Data: 2010-11-21 14:14:23
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-21 14:17, J.F. pisze:
> [...]
    > cos prostego i mozliwego do kupienia na gotowo :-)
    >
    > Ale .. nie zadziala ? Wszystkie kable i styki parami leca, nie

    Jaka tako się skompensuje. A na jaką odległość chciałbyś przesyłać
    sygnał o poziomie kilku mV?

    MD

  • 24. Data: 2010-11-27 20:23:07
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    4b (watpie)
    >>> 2) lub http://www.q-s.pl/prod2/UH-204D.html (tez watpie)

    > Da sie bez problemu dowolny router z openwrt i i2c na pokladzie.

    Po kilku dniach przemyslen i szukania, stwierdzam, ze chyba jest to
    faktycznie najprostsze, tanie i szybkie rozwiazanie. Konwerter 1wire na
    rs232 lub usb i do tego routerek z openwrt.
    Dzieki.

    Fantom

  • 25. Data: 2010-11-28 09:01:16
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > faktycznie najprostsze, tanie i szybkie rozwiazanie. Konwerter 1wire na
    > rs232 lub usb i do tego routerek z openwrt.

    Temat mnie zaciekawił, więc zrobiłem płytkę i w tym tygodniu będzie gotowy
    konwerter Temperatura --> RJ45 w małym pudełku.
    Pozostaje mi uruchomienie programu z drobnymi modyfikacjami.
    No ale to ze 3 dni potrwa :-)
    Proszę się skontaktować, wyślę koledze jeden egzemplarz do testów.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar