  • 11. Data: 2010-11-16 17:34:08
    Temat: Re: Jak pomiar temp przez siec ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > W zupełności wystarczą Ci również moduły MMnet01, które są dwa razy
    > tańsze
    > http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id
    =125&lang=standard&currency=standard

    Czyli do tewgo powyzej dodaje
    http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id=1
    389 i moge juz wpinac od
    razu czujniki 1 wire ?
    Co bym musial jeszcze zrobic, oprogramowac itd aby to chodzilo ?

    Fantom

  • 12. Data: 2010-11-16 18:47:20
    Od: Jacek Jackowiak <j...@g...com>

    W dniu 16.11.2010 18:34, Fantom pisze:
> [...]
    389 i moge juz
    > wpinac od razu czujniki 1 wire ?
    > Co bym musial jeszcze zrobic, oprogramowac itd aby to chodzilo ?

    Nie potrzebujesz tej płytki, jedyne czego brakuje temu modułowi to
    jakieś stabilizowane zasilanie i sensowne wyprowadzenie linii ISP/JTAG.

  • 13. Data: 2010-11-16 19:06:15
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-16 16:44, Fantom pisze:

    > No wlasnie gdzies znalazlem przerobke linksysa 54 - dolozenie portu
    > rs232. Ale nie chce jakos za duzo sie bawic. wolalbym gotowy modul - bez
    > potrzeby lutowania i myslenia :)
    >
    > Fantom

    magicbox ale tanie nie jest ma na pokladzie LM75 i szyne i2c

  • 14. Data: 2010-11-16 19:26:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 18:23:22 +0100, Fantom wrote:

    >Przez siec. W miejscu gdzie ma byc pomiar temp mam skretke, ktora wychodzi w
    >szafie ze switchem. Kompy jeszcze w innym miejscu. Wiec lan bedzie tu
    >bajlepszym medium

    Ale to nic nie przeszkadza umiescic czujnik gdzies tam daleko, a
    miernik w szafie. Albo w szafie polaczyc kabelki i doprowadzic az pod
    komputer - o ile jest wolny kabel .. lub choc wolna para :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-11-16 21:05:21
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie potrzebujesz tej płytki, jedyne czego brakuje temu modułowi to
    > jakieś stabilizowane zasilanie i sensowne wyprowadzenie linii ISP/JTAG.

    No juz owle kupic ta plytke i sie nie babrc w lutowanie itp. W sumie to 90
    zl. Mam z glowy zasilacz, wejscie 1wire i przy okazji kilka bajerow widze.
    A jak wyglada programowanie tego ? Podlacze, i moge wjesc tam na jakis
    serwerek www, gdzie ustawie port i ip i juz urzadzonka podpiete do 1 wire
    beda mi slaly dane po tcp/ip ?

    Fantom

  • 16. Data: 2010-11-16 21:47:40
    Od: Jacek Jackowiak <j...@g...com>

    W dniu 16.11.2010 22:05, Fantom pisze:
> [...]
    > A jak wyglada programowanie tego ? Podlacze, i moge wjesc tam na jakis
    > serwerek www, gdzie ustawie port i ip i juz urzadzonka podpiete do 1

    Nut/OS udostępnia pełen stos TCP/IP, obsługę HTTP, UDP, telnet.
    Konfiguracja możliwa jest nawet przez DHCP. Nie ma co prawda wbudowanej
    obsługi 1-wire, ale jak Propox wstawił gniazdo to może dorzucają jakieś
    swoje biblioteki. Programowanie tego jest stosunkowo proste, nie mam
    żadnego doświadczenia w programowaniu uC, i poradziłem sobie z tym szybko.

    Zerknij na przykłady http://www.ethernut.de/nutwiki/Nut/OS_Examples

  • 17. Data: 2010-11-17 09:35:18
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > W sumie fajne ale nie za tanio :(
    >
    > Mysle nad jakims konwerterem rs232->ethernet. Wlasnie patze na lantonixa i
    > tibbo. Te chyba sie nadadza ?
    >
    > Fantom

    To jest płytka demo z wyświetlaczem LCD, różnymi uniwersalnymi elementami.
    To co kolega potrzebuje to:
    1) Procesor
    2) czujnik temperatury
    3) gniazdo RJ45 z transformatorkiem

    Razem:
    30 zł + płytka
    Program już jest w C.

    Nalezy sobie odpowiedzieć na pytanie:
    1) Czy chcę sobie to zaprojektować sam?
    2) Czy potrafie w ustalonym czasie?

    Jeśli nawet odpowiedzi na oba pytania są na TAK,
    proponuję zacząć od czegoś gotowego.
    Ten przykład jest idealny.
    U mnie ta płytka leży.
    W razie potrzeby - mogę pożyczyć.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 18. Data: 2010-11-18 12:37:32
    Od: m...@p...onet.pl

    > Moze latwiej np zacisnac termopary we wtyczce RJ45, a w szafie
    > podlaczyc te kable do odpowiedniego urzadzenia :-)

    Już ze 3 razy przetarłem oczy, ale nadal nie mogę uwierzyć :) Jarek (że się tak
    spoufalę ;) ) - a gdzie kompensacja zimnego końca?

    Pzdr.
    Marcin S.

  • 19. Data: 2010-11-21 09:35:23
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > 1) Czy chcę sobie to zaprojektować sam?
    > 2) Czy potrafie w ustalonym czasie?
    >
    > Jeśli nawet odpowiedzi na oba pytania są na TAK,

    No wlasnie odpowiedz brzmi podwojnie NIE :( Jeszcze z 10 lat temu moze bym
    sie pobawil. Teraz szukam raczej gotowego rozwiazania pod katem sprzetowym,
    i moze byc najwyzej nie gotowe pod katem oprogramowania.

    Fantom

  • 20. Data: 2010-11-21 10:44:25
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > No wlasnie odpowiedz brzmi podwojnie NIE :( Jeszcze z 10 lat temu moze bym
    Aha!
    Czyli problem sprowadza się do wykonania płytki?
    Program jest.
    Cóż. W tej sytuacji mogę zaproponować tylko wykonanie płytki.
    Myślę, że zajęłoby mi to kilka godzin.
    Jeśli kolega zainteresowany, to mogę to zrobić.
    Wolę to niż dyskusje na usenecie :-)
    S.