    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak policzyc skale odwzorowania w makro?
    Date: Thu, 1 Oct 2009 23:33:44 +0200

    "Thomas" <a...@b...pl> napisal:

    >[...]
    > Przy okazji pytanie do uzytkownikow ww. konwertera. Ona ma jakies
    mocowanie
    > zmyslne na obiektywy od 52 do 67mm (OIDP).

    Tak. Raynox nazywa to mocowanie 'snap-on'. Zaleta - uniwersalne i szybko sie
    zaklada i zdejmuje. Waday - duza srednica (czesto utrudnie podejscie pod
    wlasciwym katem do modela) i kiepska precyzja (nie zawsze po zamocowaniu os
    optyczna konwertera pokrywa sie z osia optyczna obiektywu).

    > Sama soczewka jest tam wkrecana,
    > tak? i ma gwint do wkretu 45mm (albo 42 a nie chce mi sie sprawdzac)

    2x pudlo. Konwertery serii DCR maja gwint M43.

    >, a
    > sama posiada na zewnatrz srednice 49mm. Zakladajac ze mam obiektyw, ktory
    > ma srednice do nakrecanych filtrow i innych 49mm, czy moza ta soczewke
    > makro jakos do niego zamocowac (pierscien redukcyjny 49 -> 45/42)???

    Tak, przez redukcje filtrowa 49->43mm. I takie wlasnie mocowanie uwazam za
    lepsze rozwiazanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)