  • Data: 2009-10-01 09:03:45
    Temat: Re: Jak policzyć skale odwzorowania w makro?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Okt., 10:34, Thomas <k...@g...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > Taki problem mam. Chce policzyc skale odwzorowania dla takiego
    > zestawu: obiektyw makro 50mm, pierscien posredni 21mm i konwerter
    > makro Raynoc DCR-250 (przykladowo). Zgodnie z tym co wynalazlem w
    > necie to dla samego obiektywu i pierscieni posrednich to powinno wyjsc
    > 1:2.3 (zgodnie ze wzorem skala=grubosc pierscienia/ogniskowa
    > obiektywu). No dobrze, ale jak do tego doliczyc dzialanie tego
    > komwerera? Moze slabo szukalem, ale nie znalazlem. Ta konkretna
    > soczewka makro ma sile 8 dioptrii. Czy jest w stanie ktos pomoc?

> [...]

    odpowiedz jest natychmiastowa :
    najwygodniej skale odwzorowania w makro jest policzyc ze wzoru

    sk odwz = (odl obrazowa-ogniskowa )/ogniskowa.

    odleglosc obrazowa latwo wyznaczysz wiedzac ze przy nastwieniu na
    nieskonczonosc bez pierscieni jest rowna ona ogniskowej.Baz problemu
    przeliczysz wysuwajac tubus w dowolny sposob.

    jak sie liczy zmiane ogniskowej z soczewka nasadkowa / konwerterem
    jest podane w watku pytanie do WM

    masz juz wszystko.