  • 61. Data: 2015-03-08 09:43:45
    Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Oczywiście, tylko jeżeli policjant mierzy 204, to powinno oznaczać że
    > jechał 204, a nie 160, 180 czy nawet 190.

    Wiez, gdyby to rzeczywiscie było 200 a 160/180 to jeszcze nie byłoby
    problemowe.
    Problem zacznie sie jak bład bedzie z 100/90 ale pewnie to dyskusja
    akademicka bo jakby jechał 100 to by nikt za nim nie wystartował...

    > A tu jeszcze wychodzi że w chwili wykonania pomiaru jechał już 100.

    Moze ty Tomku dysponujesz linkiem do całosci materiału?

  • 62. Data: 2015-03-08 10:09:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Mar 2015 00:56:26 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > AFAIK pasywność urządzenia była jednym z warunków wymienionym w
    przetargu.
    > Żeby się nie dało antyradarem tego wykryć.

    To jak w końcu ten policyjny rejestrator prędkości "w kamerze" działa?

    --
    Marek

  • 63. Data: 2015-03-08 10:41:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości grup
    ada.pl...
    > przetargu.
    >
    > To jak w końcu ten policyjny rejestrator prędkości "w kamerze" działa?

    Nagrywa filmik, pokazuje prędkość z homologowanego prędkościomierza
    samochodu.
    Tyle że, aby był jakimkolwiek dowodem, to trzeba jechać za namierzanym - z
    jego prędkością, a nie go doganiać z ogromną różnicą prędkości.
    W razie wątpliwości w sądzie, faktyczną prędkość namierzanego oblicza
    biegły, korzystając z nagrania video.

  • 64. Data: 2015-03-08 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > - z jego prędkością, a nie go doganiać z ogromną różnicą prędkości.
    > W razie wątpliwości w sądzie, faktyczną prędkość namierzanego oblicza

    Czyli w sumie prosta sprawa. A jednak nasze sądy od 2013 roku nie potrafia
    orzec co i jak.

  • 65. Data: 2015-03-08 11:04:20
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    7.0.0.1...

    Użytkownik Ghost g...@e...com ...

    >Dlaczego?
    >150 sredniej moze oznaczac wachania duzo mniejsze.

    Ryli? A wiesz jaka prędkością kończy się ta podróż?

  • 66. Data: 2015-03-08 11:39:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 8 Mar 2015 08:22:12 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    > W twoim świecie nie ma czegoś takiego jak błąd pomiaru (zarówno policjanta,
    > jak i tutejszych wyliczeń)? Niech zgadnę - jesteś tumanistą?

    Taki ścisły umysł, a nie potrafi policzyć 3% z 204km/h ;)
    Hehe

  • 67. Data: 2015-03-08 12:20:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ghost g...@e...com ...

    > Ryli? A wiesz jaka prędkością kończy się ta podróż?

    jaka?
    50? 0?

  • 68. Data: 2015-03-08 13:04:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Mar 2015 10:41:07 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:
    > Tyle że, aby był jakimkolwiek dowodem, to trzeba jechać za
    namierzanym - z
    > jego prędkością, a nie go doganiać z ogromną różnicą prędkości.

    Nie no, nie rób sobie jaj :-) mamy 21 wiek., jak się określa, że
    jedzie się z tą samą prędkością? PrzecIeż to bardzo trudno dokładnie
    określić na oko,.a przecież do ukarania trzeba znać precyzyjnie
    prędkość.

    > W razie wątpliwości w sądzie, faktyczną prędkość namierzanego
    oblicza
    > biegły, korzystając z nagrania video.

    No dobra, ale ja widziałem filmy z takich kamer, na których były
    dwie różne prędkości: radiowozu i "ściganego", na pewno różniły się o
    20-30 kmh. Czyżby były różne systemy używane?

    --
    Marek

  • 69. Data: 2015-03-08 13:20:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > się z tą samą prędkością? PrzecIeż to bardzo trudno dokładnie określić na
    > oko,.a przecież do ukarania trzeba znać precyzyjnie prędkość.

    Jak widać niekoniecznie.
    Patrz niżej.

    > oblicza
    >
    > No dobra, ale ja widziałem filmy z takich kamer, na których były dwie
    > różne prędkości: radiowozu i "ściganego", na pewno różniły się o 20-30
    > kmh. Czyżby były różne systemy używane?

    Może widziałeś filmy z Alfy - one mają radar na pokładzie.
    Sławną Iskrę, która mierzy nawet prędkość wiatraka w samochodzie i może
    robić za miernik napięcia w instalacji, jako że wskazania zmieniają się przy
    skokach napięcia. ;-)

  • 70. Data: 2015-03-08 14:06:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli w rzeczywistości przejechał więcej niż 4,2 km?
    > To znaczy, że jechał jeszcze szybciej...
    >
    > Możesz podać przykład zaniżania odległości przez Google Earth?
    > Tzn. współrzędne dwóch punktów, między którymi Google Earth
    > podaje fałszywą odległość? Mając współrzędne można policzyć
    > niezależnymi narzędziami (np. http://www.gwardak.com/distance.htm)
    > odległość i porównać z Google Earth. A współrzędne można
    > zweryfikować na miejscu GPSem.

    Kilka lat temu na potrzeby wykonania instalacji zmierzyłem sobie na Google
    Earth pewien budynek i miał on mieć 90 m. To spokojnie rolka 100 m kabla
    wystarczy na jedno piętro. Potem się niemile zdziwiłem tym, że budynek ma w
    rzeczywistości troszkę ponad 100 metrów i rolka 100 metrowa jest ciut za
    krótka. :))

    W moim przypadku zaniżył odległość, ale może czasem też zawyża.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba