eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ 10w40 na 5w40 ....
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 90

  • 1. Data: 2015-03-05 12:14:56
    Temat: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Martuś <m...@o...pl>

    Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    benzyna


  • 2. Data: 2015-03-05 12:31:51
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    > Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem?
    > Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    > benzyna

    Zostawić 10w40.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR


  • 3. Data: 2015-03-05 12:48:58
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
    > Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    > silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    > benzyna

    Cześć.
    Kupiłem 5 lat temu W202 2.2CDI 245000km(licznikowo). Wlałem mu olej
    10W40 (teoretycznie, bo był lany z beczki) i jak się zrobiło zimno
    zaczęły się problemy z rozruchem. Tzn odpalał, ale coś gwizdało przy tym
    niemiłosiernie, a silnik pracował jak w Ursusie. Pojechałem do mechanika
    i stwierdził, że samochód ma jeździć na takim oleju jaki przewiduje
    producent i wlał mi 5W50. Wszelakie kłopoty ustały, rozruch od tego
    czasu bezproblemowy, oleju nie ubywa (300ml dolałem w ciągu 10000km).

    Pozdrawiam
    charwel


  • 4. Data: 2015-03-05 12:51:56
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
    > Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    >> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    >> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    >> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
    >> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
    >> 3.0 benzyna
    >
    > Zostawić 10w40.
    >

    A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym
    gniotem?
    Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
    mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.


    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl


  • 5. Data: 2015-03-05 13:00:14
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: zbigniew <z...@e...uk>

    W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
    > Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    > silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    > benzyna

    zdecydowanie zostawić przy dobrym 10W40


  • 6. Data: 2015-03-05 13:04:48
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Martuś <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 13:00, zbigniew pisze:
    > W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
    >> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    >> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    >> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    >> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    >> benzyna
    >
    > zdecydowanie zostawić przy dobrym 10W40

    noi jestem w kropce :( a jak przewiduje sie do tego samochodu
    specyfikacje vw 502.00 to jest chyba 5w40, to zostac przy tym 10w40 czy
    zmieniac ??


  • 7. Data: 2015-03-05 13:12:37
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
    > W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
    >> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    >>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    >>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    >>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
    >>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
    >>> 3.0 benzyna
    >> Zostawić 10w40.
    > A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym
    > gniotem?

    (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?

    > Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste mineralne
    > gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.

    Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio sasiadowi
    poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault Megane 1,4
    5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po prostu mu "brał
    olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na uszczelniaczach). Po
    wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje ciszej. Przebieg 165tys.

    Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat) w
    miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś sobie
    zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj raczej
    nie zmienia się gestosci oleju.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR




  • 8. Data: 2015-03-05 13:19:01
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg(R) pisze:
    > Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
    >> W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
    >>> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    >>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    >>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    >>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
    >>>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
    >>>> 3.0 benzyna
    >>> Zostawić 10w40.
    >> A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
    >> półsyntetycznym gniotem?
    >
    > (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
    >
    >> Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
    >> mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
    >
    > Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
    > sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
    > Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
    > prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
    > uszczelniaczach). Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
    > ciszej. Przebieg 165tys.
    >
    > Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    > przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    > benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    > lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
    > ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    > tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
    >
    Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
    syfa też leczysz pudrem?

    Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
    W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną
    pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
    turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.
    No genialne...
    Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
    5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to
    już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl


  • 9. Data: 2015-03-05 13:19:59
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Martuś <m...@o...pl>


    >
    > Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    > przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    > benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    > lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
    > ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    > tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
    >

    2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to
    jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40


  • 10. Data: 2015-03-05 13:29:12
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl :
    > W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg(R) pisze:
    >> Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w
    >> news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
    >>> W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
    >>>> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    >>>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    >>>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    >>>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
    >>>>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
    >>>>> 3.0 benzyna
    >>>> Zostawić 10w40.
    >>> A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
    >>> półsyntetycznym gniotem?
    >> (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
    >>> Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
    >>> mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
    >> Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
    >> sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
    >> Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
    >> prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
    >> uszczelniaczach).

    * popychaczach (czeski błąd) :)

    >> Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
    >> ciszej. Przebieg 165tys.
    >> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    >> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    >> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    >> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
    >> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
    >> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
    > Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
    > syfa też leczysz pudrem?

    Ke? Po zmianie zaczął brać "standardowo" olej i nie potrzeba remontu do
    starego auta, spokojnie sobie jeszcze z 50tys wyjedzie (2/3 lata) a potem i
    tak pójdzie na złom bo blacha gnije.

    > Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
    > W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną
    > pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
    > turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.
    > No genialne...

    Musi producent mieć jakiś zamysł... :)

    > Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
    > 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już
    > nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

    Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR



strony : [ 1 ] . 2 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: