-
1. Data: 2015-03-05 12:14:56
Temat: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Martuś <m...@o...pl>
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
benzyna
-
2. Data: 2015-03-05 12:31:51
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem?
> Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
> benzyna
Zostawić 10w40.
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
3. Data: 2015-03-05 12:48:58
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>
W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
> benzyna
Cześć.
Kupiłem 5 lat temu W202 2.2CDI 245000km(licznikowo). Wlałem mu olej
10W40 (teoretycznie, bo był lany z beczki) i jak się zrobiło zimno
zaczęły się problemy z rozruchem. Tzn odpalał, ale coś gwizdało przy tym
niemiłosiernie, a silnik pracował jak w Ursusie. Pojechałem do mechanika
i stwierdził, że samochód ma jeździć na takim oleju jaki przewiduje
producent i wlał mi 5W50. Wszelakie kłopoty ustały, rozruch od tego
czasu bezproblemowy, oleju nie ubywa (300ml dolałem w ciągu 10000km).
Pozdrawiam
charwel
-
4. Data: 2015-03-05 12:51:56
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
>> 3.0 benzyna
>
> Zostawić 10w40.
>
A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym
gniotem?
Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
-
5. Data: 2015-03-05 13:00:14
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: zbigniew <z...@e...uk>
W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
> benzyna
zdecydowanie zostawić przy dobrym 10W40
-
6. Data: 2015-03-05 13:04:48
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Martuś <m...@o...pl>
W dniu 2015-03-05 o 13:00, zbigniew pisze:
> W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
>> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
>> benzyna
>
> zdecydowanie zostawić przy dobrym 10W40
noi jestem w kropce :( a jak przewiduje sie do tego samochodu
specyfikacje vw 502.00 to jest chyba 5w40, to zostac przy tym 10w40 czy
zmieniac ??
-
7. Data: 2015-03-05 13:12:37
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
> W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
>> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
>>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
>>> 3.0 benzyna
>> Zostawić 10w40.
> A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym
> gniotem?
(zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
> Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste mineralne
> gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio sasiadowi
poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault Megane 1,4
5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po prostu mu "brał
olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na uszczelniaczach). Po
wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje ciszej. Przebieg 165tys.
Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat) w
miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś sobie
zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj raczej
nie zmienia się gestosci oleju.
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
8. Data: 2015-03-05 13:19:01
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg(R) pisze:
> Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
>> W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
>>> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
>>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
>>>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
>>>> 3.0 benzyna
>>> Zostawić 10w40.
>> A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
>> półsyntetycznym gniotem?
>
> (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
>
>> Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
>> mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
>
> Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
> sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
> Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
> prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
> uszczelniaczach). Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
> ciszej. Przebieg 165tys.
>
> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
>
Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
syfa też leczysz pudrem?
Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną
pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.
No genialne...
Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to
już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
-
9. Data: 2015-03-05 13:19:59
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Martuś <m...@o...pl>
>
> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
>
2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to
jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40
-
10. Data: 2015-03-05 13:29:12
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl :
> W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg(R) pisze:
>> Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w
>> news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
>>> W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
>>>> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
>>>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>>>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>>>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
>>>>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
>>>>> 3.0 benzyna
>>>> Zostawić 10w40.
>>> A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
>>> półsyntetycznym gniotem?
>> (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
>>> Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
>>> mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
>> Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
>> sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
>> Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
>> prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
>> uszczelniaczach).
* popychaczach (czeski błąd) :)
>> Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
>> ciszej. Przebieg 165tys.
>> Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
>> przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
>> benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
>> lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
>> ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
>> tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
> Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej,
> syfa też leczysz pudrem?
Ke? Po zmianie zaczął brać "standardowo" olej i nie potrzeba remontu do
starego auta, spokojnie sobie jeszcze z 50tys wyjedzie (2/3 lata) a potem i
tak pójdzie na złom bo blacha gnije.
> Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
> W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną
> pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w
> turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności.
> No genialne...
Musi producent mieć jakiś zamysł... :)
> Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej
> 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już
> nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)
Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR