  • 71. Data: 2015-03-08 15:34:36
    Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 08 Mar 2015 13:04:30 +0100, Marek napisał(a):

    > namierzanym - z
    >
    > Nie no, nie rób sobie jaj :-) mamy 21 wiek., jak się określa, że
    > jedzie się z tą samą prędkością?

    Policjant po szkoleniu teoretycznym, nabywa taką umiejętność ;)

    > PrzecIeż to bardzo trudno dokładnie
    > określić na oko,.a przecież do ukarania trzeba znać precyzyjnie
    > prędkość.

    Dlatego jest szkolenie ;)

    > No dobra, ale ja widziałem filmy z takich kamer, na których były
    > dwie różne prędkości: radiowozu i "ściganego", na pewno różniły się o
    > 20-30 kmh. Czyżby były różne systemy używane?

    A na pewno z Polski?
    Bo generalnie takie systemy istnieją, ale w Polsce chyba nie są używane.

  • 72. Data: 2015-03-08 15:46:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-07 o 20:45, Piotrne pisze:

    > Uruchamiamy Google Earth i oglądamy:
    >
    > Początek - "przemknięcie samochodu" przed policją:
    > Współrzędne: 53.042869°N 20.341438°E
    > Godzina: 9:21:24
    >
    > Koniec - miejsce zatrzymania:
    > Współrzędne: 53.005789°N 20.329790°E
    > Godzina: 9:23:00

    No dobra, a skąd te współrzędne?
    Mnie się coś filmy na stronie TVNu nie otwierają ale na zdjęciu z
    wideorejestratora nie widać żadnych współrzędnych.

  • 73. Data: 2015-03-08 17:50:00
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    7.0.0.1...

    Użytkownik Ghost g...@e...com ...

    >jaka?
    >50? 0?

    Znów mnie pytasz? A mówiłeś, ze film widziałeś.

    No i jakie to oznacza odchylenie?

  • 74. Data: 2015-03-08 17:51:28
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    Dnia Sun, 8 Mar 2015 08:22:12 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Taki ścisły umysł, a nie potrafi policzyć 3% z 204km/h ;)
    >Hehe

    hehe, ścisłe umysły nie używają % z dupy

  • 75. Data: 2015-03-08 17:52:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Kilka lat temu na potrzeby wykonania instalacji zmierzyłem sobie na Google
    >Earth pewien budynek i miał on mieć 90 m. To spokojnie rolka 100 m kabla
    >wystarczy na jedno piętro.

    Gratuluje wnioskowania.

  • 76. Data: 2015-03-08 18:26:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

> [...]
    >
    > W twoim świecie nie ma czegoś takiego jak błąd pomiaru (zarówno policjanta,
    > jak i tutejszych wyliczeń)? Niech zgadnę - jesteś tumanistą?

    pokażesz jeden przypadek gdy policja podając prędkość "pirata" podała
    błąd pomiaru?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 77. Data: 2015-03-08 18:29:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Aaa, znaczy zmieniasz stanowisko, z
    > "mogą przekroczyć 140kmh. bo napewno kiedyś przekroczą prędkość"
    > na
    > "mogą przekroczyć 140kmh w zabudowany. bo napewno kiedyś przekroczą
    > prędkość"

    140 to za dużo również na ograniczeniu do 60, 70, 80, 90, 110.
    Nieprzypadkiem wybrłąem 140kmh. Każdy samochód, który może jechać
    powyżej 140kmh ma szansę złamać kazde istniejące ograniczenie w Polsce

    > Sorry nie popieram tej nowej tezy.

    to Twój problem, że nie rozumiesz tego co czytasz. Nie ma żadnej nowej
    tezy.

    > GTR to ciężarówka z kagańcem?

    ciekawy pomysł. Tyle, żę z logiki znowu masz pałę.

  • 78. Data: 2015-03-08 18:52:28
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-08 o 15:46, nadir pisze:

    > No dobra, a skąd te współrzędne?

    Z programu Google Earth - można oglądać zdjęcia lotnicze Ziemi
    i w niektórych miejscach widok "z poziomu ulicy" - Street View.
    Tak przedstawiona jest m.in. droga DK7. Można po prostu porównywać
    widoki z nagrania z tymi ze Street View odnajdując poszczególne
    miejsca i odczytać współrzędne (wyświetla je Google Earth).
    Jest to bardzo dokładne, błąd jest rzędu pojedynczych metrów.
    Sprawdzałem z zapisami tras z rejestratora GPS - dokładnie pokrywają się
    z drogami na Google Earth.

    Zamiast instalować Google Earth, można też obejrzeć te widoki
    na stronie maps.google.com. W odpowiednim okienku należy wpisać
    współrzędne. Na pokazanej mapce będzie zielona strzałka, a po lewej
    stronie symbol pomarańczowego "ludzika". Należy go przeciągnąć
    na miejsce wskazywane przez strzałkę. Powinien wyświetlić się
    widok "z poziomu ulicy", po którym również można nawigować.

    Tutaj jest link z przykładowym widokiem (początkiem trasy):

    https://maps.google.com/maps?q=53.042869%C2%B0N+20.3
    41438%C2%B0E&hl=pl&ie=UTF8&ll=53.042872,20.341227&sp
    n=0.001276,0.002411&sll=53.04854,20.343198&sspn=0.00
    1275,0.002411&t=h&z=19&layer=c&cbll=53.042864,20.341
    38&panoid=gpkL2O75M6in0oAKh_3GwQ&cbp=12,124.3,,0,17.
    32

    (trochę długi link, należy skleić gdyby się podzielił).

    Odległości można mierzyć w Google Earth narzędziem "linijka" albo "ścieżka".
    Tutaj "linijka" jest wystarczająca - DK7 jest bardzo prosta.

    > Mnie się coś filmy na stronie TVNu nie otwierają

    Spróbuj może YouTube. Wpisz w wyszukiwarce "Hołowczyc". A tutaj jest gotowy link:
    https://www.youtube.com/watch?v=kWSThUq5Mw0

    > ale na zdjęciu z wideorejestratora nie widać żadnych współrzędnych.

    Ale podano, w jakiej okolicy zostało wykonane nagranie - znalezienie
    kilku charakterystycznych punktów to nie problem.

    P.

  • 79. Data: 2015-03-08 19:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ghost g...@e...com ...

    > Znów mnie pytasz? A mówiłeś, ze film widziałeś.
    >
    > No i jakie to oznacza odchylenie?

    Sadziłem ze wyliczenie sredniej odnosi sie do jakiegos odcinka na ktorym
    Hołek jedzie a nie "do zatrzymania".

  • 80. Data: 2015-03-08 20:17:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 8 Mar 2015 17:51:28 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    net...

    > hehe, ścisłe umysły nie używają % z dupy

    Odpowiednie rozporządzenie określa 3% jako maksymalny błąd pomiarowy w
    warunkach które muszą spełniać urządzenia do pomiaru prędkości.

    Owszem, dotyczy to samego urządzenia, a nie mówi pomiarze jako tmai.
    Jednak tu raczej można spokojnie liczyć, że sąd uzna pomiar który
    ewidentnie przekracza ten błąd pomiarowy za nieważny.