  • 191. Data: 2015-03-11 13:10:56
    Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

    >Moze zapytam tak: kogo uważasz za bardziej bezpiecznego kierowce?
    >- 18 latka ze swiezym prawkiem w 20 letnim BMW jadacego 90km/h
    >- srednio rozgarnieta za kierownica blondyne (blondyna jako synonim
    >nierozgarnietego kierowcy a nie kolor włosów) jadaca 90km/h
    >- Hołek w tym co jechał lecący tamtą drogą 140 czy 150.

    Zly przyklad. Ryzyko 18-latka w BMW polega na tym, ze on nie jedzie 90
    :-)

    Tak czy inaczej, po Holku bym sie spodziewal, ze mimo przekroczenia
    przedkosci nie wypadnie na zakrecie, a w razie wymuszenia na nim
    pierwszenstwa szybko nacisnie hamulec i nie wykreci przy tym trzech
    baczkow.
    No i nie zaskoczy go deszcz, snieg, gololedz ... no powiedzmy ze
    zaszkoczy go rzadziej niz dwa inne przyklady.

    J.

  • 192. Data: 2015-03-11 16:45:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    On Mon, 9 Mar 2015, J.F. wrote:

    >Khem... przypomnisz jakiego rzędu jest robieżność "lokalnej
    >odległości od środka Ziemi", tudzież błędu wyznaczenia
    >długości "po powierzchni", wyrażona w promilach?

    Usmiechnalem sie na widok zestawienia - mowa o bledach programu, wiec
    podsuwamy kalkulator ... bledny w zalozeniu :-)

    > NAWET przy przyjęciu błędu pionowego 10km "pokrzywienia",
    >dla 10km/6000km wychodzi mi straszliwa wartość 0,17% błędu ;>

    a to nie wiem jak to wyliczyles, bo jak sie kiedys nad tym
    zastanawialem, to mi wyszlo ... ze nie wiem jak to jest definiowane
    :-)

    > Taki szczegół, że "na terenie Polski" ta rozbieżność sięga
    >całych 43 metrów, ma pełne prawo ujść mojej uwadze ;>, źródło:
    >http://www.asgeupos.pl/index.php?wpg_type=tech_rf&s
    ub=geoid
    > Błąd 7 milionowych w wartościach względnych :|

    Ale to jest chyba cos innego - roznica wysokosci geoidy w stosunku do
    elipsoidy WGS84.

    A mi bardziej chodzi o to, jak sie definiuje szerokosc geograficzna na
    elipsoidzie.
    Jesli kat w stosunku do "poziomu" czy pionu ... to przesuniecia
    poziome nie sa wieksze ?

    J.

  • 193. Data: 2015-03-11 16:56:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:20150311095056.4be7d7f8@babcia-workstat
    ion...

    > Nie - nie zawsze. Bo oprócz faktu posiadania umiejętności ważne jest
    > _JAKIE_ umiejętności się posiada.

    Właśnie te o których mowa się posiada.

    > Ależ ja rozumiem o co Ci chodzi. Tyle że niekoniecznie nawyki z rajdów
    > pomagają w ruchu na drodze.

    Ale pomagają w prowadzeniu samochodu, co się przyda w KAŻDEJ sytuacji
    podbramkowej.
    Oczywiście są to cechy potrzebne, acz nie jedyne na drodze.

  • 194. Data: 2015-03-11 17:43:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2015 o 10:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > nierozgarnietego kierowcy a nie kolor włosów) jadaca 90km/h
    > - Hołek w tym co jechał lecący tamtą drogą 140 czy 150.

    Brakuje 35-50 latka, który robi rok w rok od 15 lat 30-40 i więcej tysięcy
    kilometrów rocznie i miał kilka kolizji/wypadków z nie swojej winy.
    Taki kierownik pojedzie najbezpieczniej. Ma doświadczenie, widział tysiące
    schematów na drodze, podświadomie wyczuwa zagrożenie i ma szanse dużo
    wcześniej zareagować na niebezpieczną sytuację.
    Jeśli Hołek (czy inny rajdowiec) nie ma takiego doświadczenia w zwykłym
    ruchu drogowym - nie pojedzie bezpieczniej, będzie przeceniał swoje
    umiejętności stanowiąc realne zagrożenie dla innych kierowców.

    TG

  • 195. Data: 2015-03-11 19:38:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Z czym masz znowu problem ?

    Cytowania nie potrafisz ogarnąc,...
    ---
    Kolejny problem

  • 196. Data: 2015-03-11 19:39:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Miałeś jakąkolwiek sprawę ?

    A pytasz bo?
    ---
    Bo g... wiesz

  • 197. Data: 2015-03-11 19:47:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"

    > O właśnie - chodzi o to by nie jeździli tak jak na rajdach. Bo na
    > drodze nie są sami i na ich niestandardowe zachowanie reakcje innych
    > mogą być różne.
    > ---
    > Ale mówimy o filmie czy o czym ?

    W tej odnodze wątku nie o samym zdarzeniu Hołowczyca ale o tym co
    napisał Budzik: "Zreszta jak dla normalnych ludzi jest predkosc 90 to
    rajdowiec pewnie nawet bardziej bezpiecznie pojedzie 140.".
    ---
    JEŚLI normalny ludź bezpiecznie jedzie 90 to (WTEDY) rajdowiec ze swoimi
    umiejętnościami chyba szybciej może jechać bezpiecznie.

  • 198. Data: 2015-03-11 19:49:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

[...]
    Pozostaje zapytać czy Hołek ma w ogóle prawko :-)

  • 199. Data: 2015-03-12 02:13:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Mar 2015, J.F. wrote:

    > Ale to jest chyba cos innego - roznica wysokosci geoidy w stosunku do
    > elipsoidy WGS84.

    Tak, to jest to, ale przekłada się na owe błędy.
    Składowa pozioma różnicy długości nie może być większa, niż dwa pi razy
    różnica promienia koła wpisanego na "mniejszym" i opisanego na "większym"
    i z tego "udział" w całym kole opasującym Ziemię.
    To już ew. zupełnie lokalne nachylenie gruntu może mieć większy wpływ na
    drogę po powierzchni, zaraz będziemy szukać mapki z poziomicami ;)

    > A mi bardziej chodzi o to, jak sie definiuje szerokosc geograficzna na
    > elipsoidzie.

    Hm...

    > Jesli kat w stosunku do "poziomu" czy pionu ... to przesuniecia poziome nie
    > sa wieksze ?

    No niby tak, geoidalny "lokalny pion" też nie jest po promieniu Ziemi,
    ale wielkie te odchylenia być nie mogą, bo AŻ TAK Ziemia nie jest
    "pokrzywiona". To są minimalne odchylenia, w skali 6000km promienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 200. Data: 2015-03-16 20:38:16
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 7 Mar 2015 15:35:06 +0100, Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
    wrote:

    >Tu nie chodzi o wiare czy niewiare tylko, ze w ogole takimi sprzetami nie
    >powinno sie okreslac predkosci.

    Ale takimi sprzętami określa się prędkośc w Europie. Stara, poczciwa
    ProVida, która była stosowana w Polsce w pierwszych nieoznakowanych
    radiowozach z videorejestratorem, to nie jest polski wynalazek. Takowy
    był (jest dalej) używany w GB czy D.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06