  • Data: 2013-04-23 01:33:00
    Temat: Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 00:41:35 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:

    > Adamie, proszę.
    >
    > Jak weźmiesz i wyprostujesz AC, to dostaniesz DC = 1.41*AC (w
    >
    > założeniach oczywiście), a tego grzałki pewnie nie lubią :)
    >
    > Trzeba jakoś zejść niżej... a więc pociąć to DC na drobne i te drobne
    >
    > właśnie grają w spiralach grzałki.
    >

    > Było pisane, żeby nie wspominać o PWM-ie, ale w tym przypadku PWM nie
    >
    > obciążał by wprost generatora, więc pomyślałem, że jednak wspomnę.
    >
    > Tak teraz myślę, że gdyby odpowiednio leniwie wypełnienie zmieniać, to
    >
    > generator miał by szanse nadążyć, może nie działo by się nic czego
    >
    > Kogutek się obawia.

> [...]

    Już mam prawidłową podpowiedź. To buzała. Regulacja mocy poprzez wsuwanie płytki ze
    stali kwasoodpornej pomiędzy dwie inne płytki. Tak jak w kondensatorze powietrznym.
    Proste, tanie, długowieczne na dodatek wbrew temu co by się mogło wydawać bezpieczne.
    Jakiś czas temu miałem czajnik elektryczny działający na zasadzie buzały. Fabryczny.
    Z 10 lat gotowałem w nim wodę i żyję. Były też przepływowe podgrzewacze wody
    zakładane na kran. ZSRR specjalizowało się w takich wynalazkach.