  • 51. Data: 2010-06-11 16:48:03
    Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote:

    > Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

    Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 52. Data: 2010-06-11 16:59:55
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Marek Giżyński" wrote:
    > P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na
    > torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-)

    Mój rekord to 26l/100 według komputera. :D Ustanowiony zimą,
    rano, po pierwszych intensywnych opadach śniegu. :D Trasę 3km
    jechałem ponad godzinę. :D

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 53. Data: 2010-06-11 17:01:31
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "MadMan" wrote:
    > I naprawdę warto samochodem? :)

    W Gdańsku mamy taką fantastyczną komunikację miejską, że
    popularną trasę 10km jedzie się samochodem max 25 minut
    w godzinach szczytu, a komunikacją zgodnie z rozkładem
    wychodzi około 50 minut. :D

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 54. Data: 2010-06-11 17:11:27
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 16:59:55 +0200, .Peeter napisał(a):

    > Trasę 3km
    > jechałem ponad godzinę. :D

    Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)
    Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
    czy czegoś takiego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 55. Data: 2010-06-11 17:24:43
    Od: "M.H." <m...@o...pl>

    W dniu 2010-06-11 09:31, Katanka pisze:

    > Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół
    > przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy
    > benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z
    > niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.
    >
    > http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg
    >
    > PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
    > Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w
    > majtkach i po wizycie w kibelku.
    Jeszcze zależy czy mała kupa, czy duża ...

    Wywalam niepotrzebne ogumienie,
    > dywaniki (10kg mniej).
    Te dywaniki to jakieś z ołowiu ?
    > Duzo daje takie zmniejszenie masy.

    Łatwo oszacowć:
    Liczmy, że wywalisz tego wszystkiego ze m = 100 kg. Powiedzmy, że masa
    samochodu przed wywaleniem tego to M = 1600 kg
    Ponieważ siła F = rozpędzająca samochód się nie zmienia, więc

    F = Ma = (M-m)*a1 , gdzie a1 to przysp po odchudzeniu.
    Czyli a1/a = M/(M-m), dla naszych danych to jest około 16/15 czyli
    jakieś 6.7% lepiej. Lepiej wywal klimę, siedzenia, i co tam jeszcze jest
    takie ciężkie ;)

  • 56. Data: 2010-06-11 17:45:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Katanka pisze:

> [...]
    > niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

    Można z niej wyczytać że warto kręcić do odcięcia.

    Proporcjonalnie do masy samochodu.
    Tyle że co to za krata co waży 25kg?

  • 57. Data: 2010-06-11 17:47:46
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Proporcjonalnie do masy samochodu.
    > Tyle że co to za krata co waży 25kg?

    Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 58. Data: 2010-06-11 18:51:56
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-11 16:48:03 +0200, elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> said:

    > Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;)

    Niektórzy zrobią wszystko, by wydłużyć penisa...
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 59. Data: 2010-06-11 18:54:01
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-11 15:22:19 +0200, MadMan <m...@n...wp.pl> said:

    > I naprawdę warto samochodem? :)

    Wiesz - pieszo szedłby pewnie godzinę, więc zysk jest.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 60. Data: 2010-06-11 18:57:40
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-11 14:22:02 +0200, Brzezi <b...@g...com> said:

    > Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,

    No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim
    osiągnie dany dystans.
    Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo
    cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na
    ćwierć mili.
    Więc sobie w knajpie nie pogadają.
    :-)

    > okrety
    > podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
    > atlantyku z dokladnoscia w metrach

    ???
    Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
    akcelerometr?
    Drogę?

    > I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper

    Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
    :-)

    --
    Bydlę