    From: "M.H." <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 17:24:43 +0200

    W dniu 2010-06-11 09:31, Katanka pisze:

    > Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół
    > przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy
    > benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z
    > niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.
    >
    > http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg
    >
    > PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
    > Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w
    > majtkach i po wizycie w kibelku.
    Jeszcze zależy czy mała kupa, czy duża ...

    Wywalam niepotrzebne ogumienie,
    > dywaniki (10kg mniej).
    Te dywaniki to jakieś z ołowiu ?
    > Duzo daje takie zmniejszenie masy.

    Łatwo oszacowć:
    Liczmy, że wywalisz tego wszystkiego ze m = 100 kg. Powiedzmy, że masa
    samochodu przed wywaleniem tego to M = 1600 kg
    Ponieważ siła F = rozpędzająca samochód się nie zmienia, więc

    F = Ma = (M-m)*a1 , gdzie a1 to przysp po odchudzeniu.
    Czyli a1/a = M/(M-m), dla naszych danych to jest około 16/15 czyli
    jakieś 6.7% lepiej. Lepiej wywal klimę, siedzenia, i co tam jeszcze jest
    takie ciężkie ;)