-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "M.H." <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Date: Fri, 11 Jun 2010 17:24:43 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 53
Message-ID: <hutkfr$r0m$1@news.onet.pl>
References: <huskv5$8si$1@inews.gazeta.pl>
<4c11e182$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
<husood$l19$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host89251328.brewet.3s.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1276269883 27670 89.25.132.8 (11 Jun 2010 15:24:43 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jun 2010 15:24:43 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
In-Reply-To: <husood$l19$1@inews.gazeta.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 100611-0, 2010-06-11), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2288036
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-06-11 09:31, Katanka pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>> Katanka pisze:
>>> Wczoraj jednak jechałem ze
>>> znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.
>>> Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i
>>> 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.
>>
>> Na 1, 4 i każdym innym również.
>>
>>> Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?
>>
>> Stoperem
>> Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc
>> to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby
>> niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika,
>> bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry).
>>
>>> Pewnie to są
>>> dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100
>>
>> Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu
>> kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)
>
> Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół
> przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy
> benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z
> niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.
>
> http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg
>
> PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
> Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w
> majtkach i po wizycie w kibelku.
Jeszcze zależy czy mała kupa, czy duża ...
Wywalam niepotrzebne ogumienie,
> dywaniki (10kg mniej).
Te dywaniki to jakieś z ołowiu ?
> Duzo daje takie zmniejszenie masy.
>
Łatwo oszacowć:
Liczmy, że wywalisz tego wszystkiego ze m = 100 kg. Powiedzmy, że masa
samochodu przed wywaleniem tego to M = 1600 kg
Ponieważ siła F = rozpędzająca samochód się nie zmienia, więc
F = Ma = (M-m)*a1 , gdzie a1 to przysp po odchudzeniu.
Czyli a1/a = M/(M-m), dla naszych danych to jest około 16/15 czyli
jakieś 6.7% lepiej. Lepiej wywal klimę, siedzenia, i co tam jeszcze jest
takie ciężkie ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.10 17:45 Tomasz Pyra
- 11.06.10 17:47 Katanka
- 11.06.10 18:51 Bydlę
- 11.06.10 18:54 Bydlę
- 11.06.10 18:57 Bydlę
- 11.06.10 19:30 Brzezi
- 11.06.10 20:14 .Peeter
- 11.06.10 20:33 MadMan
- 11.06.10 22:08 Bydlę
- 11.06.10 22:25 Brzezi
- 11.06.10 22:26 MadMan
- 11.06.10 23:45 RoMan Mandziejewicz
- 12.06.10 00:08 Brzezi
- 12.06.10 00:46 Tomasz Pyra
- 12.06.10 01:05 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?