  • 31. Data: 2010-06-11 12:31:08
    Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej
    > :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto
    > optymalnie przyspiesza.

    A rozumiesz znaczenie słowa "optymalnie"? Przyspieszania do
    odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"
    ;-))). Swego czasu sporo jeździłem porsche 944 (zresztą
    nadal stoi). Tam też można było przyspieszać do odcięcia, co
    zresztą nieraz praktykowałem. Tylko ja bym taką jazdę nazwał
    raczej "efektywną" (choć lepiej "efektowną") niż
    "optymalną". Auto paliło chyba koło 20 litrów, a nawet
    więcej, podczas gdy jadąc normalnie dwa razy mniej ;-)))

  • 32. Data: 2010-06-11 12:53:40
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Przyspieszania do
    > odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

    Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 33. Data: 2010-06-11 13:01:31
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    MadMan wrote:

    > Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

    Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 34. Data: 2010-06-11 13:07:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

    > Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

    No to tak jak ci piszą - do odcięcia albo prawie do.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 35. Data: 2010-06-11 13:20:28
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    MadMan wrote:

    > No to tak jak ci piszą - do odcięcia albo prawie do.

    Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

    PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładając, ze olej
    leję bardzo wysokiej klasy?

  • 36. Data: 2010-06-11 13:31:26
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Katanka pisze:

    > Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są
    > dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas
    > przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

    Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie, wg mnie jak na to
    auto wystarcza do porownan.

    Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy
    pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci:
    - albo Cie przeraza,
    - albo jest jej za malo.
    :-)

    KJ

  • 37. Data: 2010-06-11 13:50:11
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Katanka" wrote:
    > No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do czerwonego
    paska
    > i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu z tego co czuję na wyższych obrotach,
    > ciągnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza.

    Jak chcę swojego bociana pocisnąć, kręcę do około 4300-4400rpm
    i zmieniam bieg. Mimo, że wskazówka obrotomierza po zmianie biegu
    jest daleko za punktem maksymalnego momentu (400Nm @ 2600rpm),
    przyśpieszenie jest najlepsze.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 38. Data: 2010-06-11 14:00:42
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-11 13:20:28 +0200, "Katanka" <k...@i...pl> said:

    > Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)
    >
    > PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładając,
    > ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

    Od takiej jazdy?
    Tak, tak samo jak cała reszta.
    Ale to nie powinno cię martwić, bo priorytetem jest jak najszybsze...
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 39. Data: 2010-06-11 14:02:46
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-11 13:31:26 +0200, KJ Siła Słów <K...@n...com> said:

    > Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

    I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
    To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

    A to jest prawda. :-)

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2010-06-11 14:03:36
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Bydlę wrote:

    > Od takiej jazdy?
    > Tak, tak samo jak cała reszta.
    > Ale to nie powinno cię martwić, bo priorytetem jest jak najszybsze...
    > ;-)

    Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.