  • 21. Data: 2010-06-11 11:13:47
    Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:huskv5$8si$1@inews.gazeta.pl...
    > Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem
    > na niższym biegu do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na
    > wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie
    > biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5
    > tysiącach obr.

    To juz wiesz co znaczy "redukcja i gaz" :-)

    Przyspieszanie wymaga tez mocy, wiec obroty musza byc takie zeby
    byla jak najwieksza.

    A moment .. przy nieco wiekszych obrotach niz maksimum bedzie tylko
    nieco mniejszy, za to nastepny bieg w skrzyni zredukuje go na
    wyjsciu znaczaco.
    Jak to wszytko policzysz to okaze sie ze najlepiej miec tych 6500
    :-)

    > Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie
    > to są dziesiętne

    Gtech pro, kolega ktory zmierzy 1/4 mili ..

    J.

  • 22. Data: 2010-06-11 11:28:35
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-11 08:26:46 +0200, "Katanka" <k...@i...pl> said:

    > Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

    Stoperem.

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2010-06-11 11:32:56
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-11 09:38:31 +0200, "Katanka" <k...@i...pl> said:

    > Katanka wrote:
    >
    > No i pytanie o dizla?

    Tak.

    > Tak samo jest jak w benzynie?

    Nie.

    > Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny
    > spadek ciagu

    I trzeba przed tym zmienić bieg.

    --
    Bydlę

  • 24. Data: 2010-06-11 11:37:24
    Od: red <r...@r...com>

    On 2010-06-11 09:33:44 +0200, Katanka said:

    > Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest
    > jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie.
    > Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy
    > dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej.
    > Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)

    Powinno być podtrzymanie obrotów. Już w starszych modelach aut (piszę
    nawet konkretnie o Mondeo ST200 czy Cougarze), był taki efekt, że
    kręcisz, wciszkasz sprzęgło do zmiany biegu i powinno Ci przez kilka
    chwil utrzymywać obroty, dzięki temu nie szarpiesz autem, nie niszczysz
    sprzęgła i w rezultacie efektywniej przyśpieszasz. Z początku jak
    się nie potrafi jeźdźić z tym, to właśnie takie dziwne wrażenie jest.
    No chyba, że miałeś na myśli coś z goła innego :)

  • 25. Data: 2010-06-11 12:05:35
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co
    > piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana
    > biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
    > obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie
    > trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.

    W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
    żyć ;-)))).
    A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
    narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
    ;-)))

  • 26. Data: 2010-06-11 12:06:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    Katanka wrote:

    > Powiedział,
    > że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy
    > przyspieszenie będzie większe.

    Podobnie jak na każdym innym...

    > Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu
    > na obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo
    > idzie z wyższych obrotów na czwórce.

    W 99% benzyn najlepsze przyspieszenie osiągniesz zmieniając bieg przy
    odcięciu. W 95% diesli najlepsze przyspieszenie osiągniesz zmieniając
    bieg prawie przy odcięciu. ;-)

  • 27. Data: 2010-06-11 12:09:33
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Robert_J wrote:

> [...]
    > A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
    > narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK

    On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że
    zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 28. Data: 2010-06-11 12:13:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Katanka" <k...@i...pl> wrote in message

    > On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze,
    > że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

    Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez dowiesz sie
    od kolegi? :/

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 29. Data: 2010-06-11 12:16:22
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    kamil wrote:

    > Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
    > dowiesz sie od kolegi? :/

    Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie
    będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika. No to myślałem, że
    tak trzeba.

  • 30. Data: 2010-06-11 12:26:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie
    > będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika. No to
    > myślałem, że tak trzeba.

    Optymanie nie musi znaczyc "najszybciej". Zauwaz, ze przy 4500 dopiero
    osiagasz max moc i masz ja praktycznie do samego odciecia.. Momentem nie
    sugeruj sie az tak bardzo, bo to ma znaczenie przy ciagnieciu 30-tonowej
    naczepy a nie wyscigach spod swiatel. Jakos diesle z duzym momentem nie
    wygrywaja na 1/4 mili. :)

    Pozdrawiam
    Kamil