eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze. › Re: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
  • Data: 2015-06-11 01:01:51
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:55781131$0$8366$65785112@news.neostrada.pl...

    > A do Wegier jakies 100km :-)

    Ano, coś w tym stylu. Gdyby działał stary system NMT(i), to byś doleciał i
    skorzystał. Rozmowa na odległość 100 km, jeśli tylko powstały warunki
    propagacyjne, nie była niczym niezwykłym.

    > No nie, te krotkie ramki z Wegier najwyrazniej przychodzily nieprzeklamane
    > :-)

    Zdecydowanie. Ale przychodziły ze zbyt daleka i ze zmęczenia już nie dawały
    rady :)

    > No wlasnie nie pamietam ... ale Rysy wysokie, to chyba sie znajdzie pare
    > BTS bezposrednio widocznych, w odleglosci ponizej 35km ... chyba, ze w
    > miedzyczasie zaczeli juz ograniczac moc BTS ...

    W górach niespecjalnie zależy to od mocy nadajników, trzeba by raczej
    zawężać antenami i zagęszczać rozmieszczenie stacji. Jak pisałem, w górach
    może być tak, że nie usłyszą się dwie stacje widzące się optycznie.
    Wystarczy też, że z drugiego szczytu ktoś zapoda, po drodze trafisz na jakąś
    dyspersję (czyli po polsku - rozproszenie), do tego sygnał odbije się mocno
    także gdzieś w dolinie, do ciebie przyjdą dwie wiązki, np. w przeciwfazie. A
    na to żaden sposób przesyłania nie jest odporny, w ograniczonym zakresie
    przy sygnale cyfrowym, matematyka z np. macierzy Reeda-Solomona wyliczy co
    brakuje i może to starczy, tylko wtedy też potrzeba danych naprawczych, żeby
    miało z czego liczyć... Bo znikąd braków nie uzupełni żadne zabezpieczenie,
    czyż nie?
    Rodzaju problemów propagacyjnych w górach może być multum, choćby takich, że
    będąc na Rysach stwierdzisz, że nagle sygnal odpłynął w okowach inwersji i
    krąży gdzieś po dolinach, nie mogąc się przebić do góry (chyba, że BTS stoi
    na sąsiednim, wysokim szczycie odpowiednio blisko i tak, jak ty, jest ponad
    inwersją). I nie podliczę, ile jeszcze, bo mi bajtów nie starczy.

    896510439 896126048