  • Data: 2009-06-07 13:48:07
    Temat: Re: Jak nalezy dbać o akumulator litowo jonowy?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Dnia 5.06.09 (piątek), 'J.F.' napisał(a):

    > Siemsowskie akumulatory niestety po dwoch latach traca juz ponad
    > polowe pojemnosci, chinskie odpowiedniki tez .. ale moze ja nie umiem
    > dbac ..

    Akumulator w Sagem MY-212X po roku użytkowania (pół roku niewiele używany,
    kolejne pół sporo SMSów wysłanych) miał zmierzoną pojemność 709mAh (przy
    prądzie 100mA), podczas gdy wg danych producenta aku ma 680mAh. Więc chyba
    nie jest źle. :)

    Ciekawa jest inna rzecz. W telefonie mogę podejrzeć napięcie aku. O ile
    końcowe napięcie ładowania zbliża się do 4.2V, o tyle podczas używania przy
    3.6V telefon już ostro krzyczy, że ma rozładowaną baterię i wnet się
    wyłączy. I rzeczywiście chyba 0.1V mniej i się wyłącza. Ciekawe z czego to
    wynika - czyżby elektronika wymagała tak wysokiego napięcia? Sporo
    pojemności się przez to nie wykorzystuje...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.